Gå til innhold

Bygge ny gaming pc


Anbefalte innlegg

Skal ha ny pc. rundt 15000,- 

 

Jeg kan veldig lite om dette, så mannfolket har hjulpet meg å satt sammen en pakke. Ønsker litt input fra dere som virkelig kan. :)

 

Spiller mye forskjellig. Mye wow, sims, simcity, og skal kjøpe fallout 4 når det blir ny pc. Ønsker da å spille dette uten problemer.

 

Skjerm, tastatur og mus har jeg.

 

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1658992&su=C65BA42F-BC59-4664-8AF2-D30CBE1EE347

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Kjekt med ny pc.

 

Du skriver ikke hva slags skjerm du har og dermed hva oppløsning du skal drive spill i.

 

Personlig hadde jeg ikke kjøpt pc i en slik prisklasse nå uten å hatt ett Geforce 980TI i budsjettet :)

 

Kjøpte nylig ett som var 2 måneder gammelt for 5000 og selv med tilårskommen hardware ellers er nå pc brukende til nesten allt.

Lenke til kommentar

Hei :)

Kjekt med ny pc.

 

Du skriver ikke hva slags skjerm du har og dermed hva oppløsning du skal drive spill i.

 

Personlig hadde jeg ikke kjøpt pc i en slik prisklasse nå uten å hatt ett Geforce 980TI i budsjettet :)

 

Kjøpte nylig ett som var 2 måneder gammelt for 5000 og selv med tilårskommen hardware ellers er nå pc brukende til nesten allt.

 

Full HD, 1920x1080..Hvis det var det du lurte på. Jeg er virkelig ikke god på dette her, lærer masse :)

 

 

 

Tusen takk :)

Endret av Nurk
Lenke til kommentar

Full HD, 1920x1080..Hvis det var det du lurte på. Jeg er virkelig ikke god på dette her, lærer masse :)

 

Er allerede imponert, du forklarer deg bra :)

Ett Geforce 970 vil takle det absolutt meste i den oppløsningen nå men mengden med minne på kortet og enkelte begrensinger i design vil ikke ta deg langt inn i fremtiden om du vil ha høg mengde detaljer i spill.

 

Det er og trolig at din neste skjerm har langt høgere oppløsning og mulighet for høgere oppdateringsfrekvens.

 

Skjermkort har blitt absolutt midtpunkt i en pc beregnet på spill idag, deler av desktopen i windows 10 belaster og mest skjermkort f.eks.

 

Du har ett fornuftig budsjett som burde kunne gi deg en pc som totalt sett er rå nå men og brukende ett stykke fremover.

 

Mitt råd utifra det du skriver du ønsker å bruke maskinen til er å se om du kan basere den på ett Geforce 980TI og heller se litt ann andre deler som ikke har like stort utslag når det kommer til ytelse til din bruk :)

 

Den maskinen jeg selv har satt sammen nå har en delekost på under 8000 med allt og scorer over 16000 poeng i 3d mark firestrike ved å følge med på bruktmarkedet.

 

Forøvrig har jeg full forståelse om du ønsker nye deler med garanti men det samme går her, skjermkort er alfa og omega i en pc beregnet for spill.

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...