Nordentro Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 (endret) Canon IIIA (1951) Bildet er fjernet. Endret 7. februar 2016 av Nordentro Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 En modell ukjent for meg (naturlig nok), og overraskende flott å skue. Bare seks år etter krigen, tenk. Så var likevel ikke Nikon alene om å motbevise at "Made in Japan" betød skrot og skrammel, som var mye av oppfatningen om japanske produkter lenge. Ser meget velgjort ut, til og med designet, synes jeg. Flott presentasjon. Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Veldig lekker og vellholdt. Selvfølgelig Leica "kopi", men med fine detaljer. Platået med lukkertidshjulet er jo bare nydelig. Ser ut til å være av høy kvalitet. Det samme kan sies om ditt foto. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Takk, takk. Flere av de Japanske kopiene holdt bra følge med det Tyske Leicalokomotivet. Objektivet, Serenar 50mm f/1.9 så man første gang på Canon modell IIB (1949). Objektivene til S serien er svært kompakt og godt bygget i forkrommet messing og en fokustønne med presis og lang vandring. 50mm f/1.5 er en av mine favoritter tilpasset til systemkamera med kremet fin Sonnarbokeh. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Når jeg ser dette så kanskje jeg burde tatt vare på hele Canon serien min jeg også selv om den ikke startet før med 300 med film før 300D, 350D. 400D, 40D, 50D, 7D, 5D mrk.II og 70D. Sitter bare igjen med de 4 siste nå. Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg