Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sikkert ikke dumt det. Et i7-oppsett er også greiere å omsette hvis du i ettertid finner ut at du trenger noe kraftigere. Dual-CPU osv.

 

Har selv hatt en del cs servere på ubuntu server, da jeg bodde i Oslo og hadde 100/100 linje med 0.8 i ping til nix. Hadde servere for en del claner. Høy frekvens og flere kjerner er mye bedre enn like mange kjerner og lav frekvens for å si det slik.

Kjørte lenge min gamle 980x 6core @ 4200mhz til server. Var ingen problem å ha mange servere oppe. Ingen klagde :p

 

Det beste med å ha en server med salgbare deler er jo at det går ann å bli kvitt dritten. Man får ikkje gitt bort en xeon 2 ghz engang, fordi det suger til desktop...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye sant i det. Ikke at Xeon ikke finnes med høy klokkefrekvens, med det er ikke mange av dem til dual-cpu (4-kjerne E5-2637 v3 og 6-kjerne E5-2643 v3), og det blir allerede så grisedyrt at det (til slik bruk) er greiere å bare bygge flere "servere" med desktop-hardware. Eller tråle eBay etter ES-prosessorer, og sette sammen et greit oppsett over tid.

Lenke til kommentar

Det blir dyrt det også. Har du hatt problemer med strømforsyning før? Kjøp heller en anerkjent "vanlig" strømforsyning (EVGA SuperNOVA), og gjerne et par hakk for stor. Så henger du hele stasen på en UPS.

 

Ikke hatt noe særlig problemer med det tidligere, men vet jo aldri da. Jeg gikk for https://www.komplett.no/product/852772/datautstyr/stroemforsyning/enheter/evga-power-supply-550w-gold# - Så hvis det blir dyrt får jeg heller bare håpe at alt går bra. Server blir stående på en UPS, ja. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...