Gå til innhold

CPU-vifte til Athlon XP2500+ eller XP2800+

dvn

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal nå kjøpe ny pc (fra komplett), men er fremdeles litt i tvil om valget av vifte.

1) Silent Viking II w/ Air Duct

Denne er kanskje litt :old:, men har jo et ganske akseptabelt støynivå.

2) Thermaltake Extreme Volcano 12

Denne er visst veldig bra har jeg hørt (på full hastighet), men lager da ganske så mye støy.. Kan jo kjøre den på lavere hastighet, men vil da ikke få den kjølinga den ellers yter...

3) Cooler Master JET 7+

Er visst ganske bra denne og har jeg hørt og lest, men lager også endel støy..

Hva mener dere? Jeg lar komplett bygge pc'n for meg, så ikke start å whine om andre (bedre) vifter fra f.eks Microplex! Ønsker god kjøling og et støynivå på ikke over 25-30dB

Mvh Eivind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Skal nå kjøpe ny pc (fra komplett), men er fremdeles litt i tvil om valget av vifte.

1) Silent Viking II w/ Air Duct

Denne er kanskje litt :old:, men har jo et ganske akseptabelt støynivå.

2) Thermaltake Extreme Volcano 12

Denne er visst veldig bra har jeg hørt (på full hastighet), men lager da ganske så mye støy.. Kan jo kjøre den på lavere hastighet, men vil da ikke få den kjølinga den ellers yter...

3) Cooler Master JET 7+

Er visst ganske bra denne og har jeg hørt og lest, men lager også endel støy..

Hva mener dere? Jeg lar komplett bygge pc'n for meg, så ikke start å whine om andre (bedre) vifter fra f.eks Microplex! Ønsker god kjøling og et støynivå på ikke over 25-30dB

Mvh Eivind

Ta slk en med en pen vifte =)

Endret av Ravenlord
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Takker for svar :)

Men kom på en ting.. det burde da vel ikke være noe problem å feste vifta selv? Kunne f.eks kjøpt PC'n uten vifte, og kjøpt dette separat fra microplex?

Hva mener dere? :)

Du kommer nok bedre utav det på denne måten. Er jo langt fra sikkert at Komplett gidder å bruke AS5 goop når de bygger for deg. Antagelig lar de whatever goop som måtte være på kjøler'n sitte der, og så får du slite med varmen seinere.

Gå for SLK947U, Papst vifte og Arctic Silver 5. Et meget pent og bra alternativ, selv om det koster litt. Er nok verdt de ekstra kronene uansett. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...