Pallantir Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Vi skal selge huset om noen måneder, og jeg vil ha noen dronebilder av huset og området rundt, siden det ligger pent til, og har naboene plassert på en hendig måte (ute av syne, ute av sinn...), og det tror jeg kan vises best fra lufta. Da trenger jeg en drone, jeg regner med at jeg kan kjøpe en for den prisen jeg måtte betalt for å få en en proff til å kjøre den drøye timen det tar å hit fra nærmeste by og så filme. Jeg tar også alle de vanlige bildene selv. Jeg har mye erfaring med foto, film og redigering av begge deler, men null og niks med droner. Så stuntegenskaper og sånt har null og niks å si, bare det er noe som kan gi bilder og film av en kvalitet som ser grei ut på Finn og ikke er altfor vanskelig å lære seg å fly. Senere vil jeg bruke denne på hytta på sørlandet som leketøy og "kikkert" rundt hjørnet, ut på fjorden, så det er greit om den kan fly mer enn to minutter på et batteri. Jeg så testen av droner på Dinside.no, men jeg kan nok betale litt mer for å få noe som gir bedre bilder og film. Men ikke oppe i gimball-montert kamera og sånne proffgreier. Så rimelig som mulig, men det ville jo raskt vært tjent inn hvis filmen eller bildene ga en ekstra budgiver, så 3-4 høvdinger går vel an til nød. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Hva er budsjettet ditt på? Bør etter min mening ha kamera med gimbal om du skal få nogenlunde greie bilder. Fastmontert kamera på drone er veldig vanskelig og få stillt inn. Du må også ha lisens for å ta bilder i luften. Tror det er bedre for deg at du kjøper en stang som du kan heise typ 10-15 meter opp i luften (finnes veldig mye kameratilbehør). Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2016 Må vel ikke ha lisens for å fotografere/filme egen eiendom uten å få betaling for det? Da måtte jo alle som har lagt opp videoer på YouTube hatt lisens, vel? Og opp til 4000 i verste fall, er vel budsjettet. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Da du skal bruke bildene i forbindelse med salg av hus/eiendom så er det andre regler på det. Om budsjettet er på kr 4000, så tror jeg ikke at du kommer veldig langt desverre. Får jo knapt kamera til den prisen.. skal du ha det opp i luften i tillegg så blir det vanskelig Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 OK, takk. Får tenke litt kreativt. Klatre på taket, eller noe... Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Har du ikke en kompis eller bekjent eller noen i din utvidede krets på facebook som har en drone man kan ta bilde med? Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Du kan alltids legge ut en forespørsel på anbudssider eller mer lokale grupper på Facebook Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 johanf, Facebook? Å ja, er ikke det de greiene for folk som har tid til overs i løpet av dagen! Jeg er totalt usosial mediemessig, og ingen jeg kjenner har en drone. Jeg ville nok visst det hvis noen i nærområdet har en drone. Ronald Ulysses Swanson, som sagt er det langt til sivilisasjonen herfra, så de måtte i så fall kjørt et stykke. Og skal jeg først ha andre til å gjøre det (uten å ha fordelen av å more meg med dronen senere), bør det være rimelig proft resultat. Og proffe folk betyr full pakke med lisenser og alt mulig annet som koster penger, så da renner kronene fort. Det sier iallfall megleren min. Drøyt 5000 for en grei video og noe bilder, med kjøregodtgjørelse, var det hun hadde betalt for å få filmet et annet hus noen kilometer herfra. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Huff, nå er jeg i gang igjen... For et par måneder siden skulle jeg ha et enkelt Windows-nettbrett for å lese tegneserier og nettaviser på senga, og endte opp med å bytte ut jobbmaskinen min med en Microsoft Surface! Og nå ser jeg på DJI Phantom 3 Standard til nesten 6000 kroner... Men som sagt, en ekstra budgiver som blir lokket av en kul video og fine bilder, vil jo glatt tjene inn igjen det! Er den grei til prisen? Testene er jo slett ikke dårlige! Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Hjælp... Jeg burde ikke bli overrasket, jeg har jo måttet leve med meg selv i snart 50 år, men jeg ser at Advanced-versjonen med Lightbridge (som vil gjøre den mye bedre å bruke på hytta i ettertid) bare koster 3000 mer, og det er jo en god del ekstra greier på den. Jeg begynner å bli redd for meg selv...igjen... Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Haha. Kjenner til problemet. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 For kr 1000 mer igjen så får du en DJI Phantom 3 Professional Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Drev litt research rundt dette tidligere. Fant ut at Syma dronene var helt greie og billige. Noen av tar også helt greie bilder og video under gode forhold. Verdt å sjekke ut ihvertfall, har ikke prøvd selv. Droppet å kjøpe drone siden jeg neppe blir å bruke den mye Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Hvor bor du?Jeg tar gjerne bilder av ting i nærområdet uten å ta betaling for det, så om du er i nord rogaland en plass, så går det vel an å ordne noe Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Merko, er ikke forskjellen stort sett om den har 4K eller ikke? Det trenger jeg neppe. GeneralVirus, kanskje verd å forske litt på det også. Ozelot, takk fortilbudet, men det blir nok noen timers kjøring da... Jeg bor omtrent en times kjøring fra Kragerø, midt i ingen steder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå