Knut S Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Runebomma Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Spennende objekt du viser, på den samiske nasjonaldagen. Hvor lages disse? Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2016 Spennende objekt du viser, på den samiske nasjonaldagen. Hvor lages disse? Tusen Takk for hyggelig kommentar. Denne kjøpte jeg av noen samer som solgte den borti Bergen. Denne er nok laget i finnland mener jeg å huske. Men forsatt er det en del noaidier som lager de nordpå og da gjerne som skåltrommer. De er da dyre da de gjerne kan bruke flere år på å finne emne og lage ut av ett emne. Men jeg har også laget tromme og mange lager trommer over hele Norge men de kan ikke sammenlignes med disse skåltrommer som de gamle noaidier lager. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Interessant å se, kunstneriske dekorasjoner Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Interessant å se, kunstneriske dekorasjoner Tusen Takk ☺ Torhild Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Nå går det jo an å endre på lyset separat i deler av bildet også selv om jeg her ikke synes det er nødvendig. Roar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Hei, Knut S. Den nesten solgule trommen mot den bekmørke bakgrunnen framhever instrumentet på en fin måte ! Refleksen fra lyskilden er bare i beskjeden grad forstyrrende , synes jeg. Er det en slik tromme som blir kalt "sjamantromme" ? M v h Albert. Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Nå går det jo an å endre på lyset separat i deler av bildet også selv om jeg her ikke synes det er nødvendig. Roar Tusen Takk for tilbakemelding Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Hei, Knut S. Den nesten solgule trommen mot den bekmørke bakgrunnen framhever instrumentet på en fin måte ! Refleksen fra lyskilden er bare i beskjeden grad forstyrrende , synes jeg. Er det en slik tromme som blir kalt "sjamantromme" ? M v h Albert. Tusen Takk for hyggelig kommentar. Ja den blir også kalt sjaman tromme. Brukes til healing men også til åndereiser og for å se svar på spørsmål etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg