ParaNode Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Du kan vel ikke akkurat sammenligne en P4 3,2 Ghz med en Athlon XP2800. Dette er jo en mye dårligere prosessor. */offtopic* Millencollin, ville kanskje vært litt forsikig med å komme med sånne uttalelser, er STOR sjansje for at du blir flamet med sånne poster. */ontopic* Pc'en så helt ok ut til den prisen. problemet kommer når du finner ut noen måneder etterpå at du da kan kjøpe halvparten av komponentene til halv pris... (okej, kanskje satt litt på spissen, men.) Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Tusen takk for gode innlegg. Ville bare si at jeg har bestilt den aktuelle pc`n. Får håpe den lever opp til mine forventninger. Mvh Pysj`n Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Du kan vel ikke akkurat sammenligne en P4 3,2 Ghz med en Athlon XP2800. Dette er jo en mye dårligere prosessor. */offtopic* Millencollin, ville kanskje vært litt forsikig med å komme med sånne uttalelser, er STOR sjansje for at du blir flamet med sånne poster. */ontopic* Pc'en så helt ok ut til den prisen. problemet kommer når du finner ut noen måneder etterpå at du da kan kjøpe halvparten av komponentene til halv pris... (okej, kanskje satt litt på spissen, men.) Hva mener du? Det kan vel ikke være noen tvil om at en P4 3,2 GHz er svært mye raskere enn en Athlon XP 2800+ ?Det kan vel ikke engang du si noe på? Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Jeg ville gått for den. Jobber du i Siemens? Jobber ikke i Siemens nei. Jobber på et stort callcenter her i sverige, og de har supporten for Fujitsu-Siemens maskiner, derfor at de satset på disse. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 sånne avtaler høres alltid så jævlig flotte ut, men de fleste føler seg lurt etterpå. tilbudene er ikke så gunstige som de virker.. og, når pcen ikke er så veldig oppdatert lengre, så er det kjipt å betale det derre beløpet i måneden da? Noen av tilbudene som gis ut er meget gode. Har selv sett flere av tilbudene min mor har fått. Dette tilbudet derimot var dyrt, selv om det var en meget god maskin. Å betale på en maskin i tre år er ganske kjedelig, ja. Lenke til kommentar
elorentz Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 For det reelle trekket ditt på 405 kroner per måned er dette et glimrende tilbud. Også vert å ta med er jo 3 års garanti og forsikringsavtale. Dvs. skulle du være uheldig og lynet tar maskin, så får du ny eller fikser dem maskina uten at du betaler en pøkk. Se om komplett gjør det samme med din egenkompnerte maskin. Maskina leveres dessuten med 400Mhz ram og aluminiums kabinett. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Synes du gjorde riktig ved å benytte deg av tilbudet. Personlig så synes jeg det virket som en glimrende pc til den prisen. Jeg kjøpte selv en bærbar for en god stund siden gjennom en slik avtale og angrer ikke et sekund! Lenke til kommentar
mrgood Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Absolutt bra maskin, men litt dyr. Vær obs på at hjemme pc avtale regnes som leie, og at du må kjøpe ut maskinen til markedspris om 3 år, samt at lisenser på programmer trolig ikke gjelder etter 3år heller. Prisen på maskinen etter tre år er det vel firmaet/arbeidsplass som bestemmer, eller ? Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Absolutt bra maskin, men litt dyr. Vær obs på at hjemme pc avtale regnes som leie, og at du må kjøpe ut maskinen til markedspris om 3 år, samt at lisenser på programmer trolig ikke gjelder etter 3år heller. Prisen på maskinen etter tre år er det vel firmaet/arbeidsplass som bestemmer, eller ? Firmaet antydet rundt 1000 kroner for å kjøpe maskinen til odel og eie etter endt 3-års periode. Det er jo ikke så ille Tror jeg kan få glede av maskinen i mange år fremover. Har klart meg i nesten 3 år med en AMD Duron 600 frem til nå. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) Absolutt bra maskin, men litt dyr. Vær obs på at hjemme pc avtale regnes som leie, og at du må kjøpe ut maskinen til markedspris om 3 år, samt at lisenser på programmer trolig ikke gjelder etter 3år heller. Prisen på maskinen etter tre år er det vel firmaet/arbeidsplass som bestemmer, eller ? Firmaet antydet rundt 1000 kroner for å kjøpe maskinen til odel og eie etter endt 3-års periode. Det er jo ikke så ille Tror jeg kan få glede av maskinen i mange år fremover. Har klart meg i nesten 3 år med en AMD Duron 600 frem til nå. Det er slik det er, etter at du har betalt skjorta i tre år så må du fremdeles betale 1000kr for å kunne kalle maskinen for din egen. Har du tenkt å jobbe der i 3 år? Endret 20. november 2003 av Lord_Linus Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Det er slik det er, etter at du har betalt skjorta i tre år så må du fremdeles betale 1000kr for å kunne kalle maskinen for din egen. Har du tenkt å jobbe der i 3 år? Selvsagt. Hvis ikke har jeg ikke tegnet noen hjemme-pc avtale. Er ganske delte meninger om prisen her ser jeg. Personlig syns jeg den er helt grei, for det er jo ikke noe mini-putt pc det er snakk om. Lenke til kommentar
iscariot Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Husk at på hjjemepcordning betaler du også for en supportavtale i 3 år. Har du behov for denne, så er det jo genialt. Trenger du ikke den avtalen, kjøp pc et annet sted.. Iscariot Lenke til kommentar
airguard Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Gi meg en riktig konfigurert Athlon XP-maskin, og jeg skal kjøre rundt en "run-of-the-mill" P4-maskin. Nesten uten unntak er disse OEM-maskinene utstyrt med billig RAM (eks. PC 2700 CL 2.5) selv om det slåes stort opp at PC'en har 800MHz FSB! (Dette er i hvertfall tilfelle på IBM sine hjemme-PC'er...) hmm det står jo ddr400 i annonsen da ang. skjermkortet det er vel bra nok. Men det er mye penger for en pc selv om dette bare blir trekt av lønna, jeg ville nok lånt i banken og kjøpt, spesielt da det er lav rente for tiden. Og da heller tilpasset maskina etter eget behov. Uansett dette er jo en bra maskin, med masse tilbehør. Endret 21. november 2003 av airguard Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 hmm det står jo ddr400 i annonsen da ang. skjermkortet det er vel bra nok. Men det er mye penger for en pc selv om dette bare blir trekt av lønna, jeg ville nok lånt i banken og kjøpt, spesielt da det er lav rente for tiden. Og da heller tilpasset maskina etter eget behov. Uansett dette er jo en bra maskin, med masse tilbehør. Lån i banken for å kjøpe pc? Det er vel ikke så smart. Dessuten følger det jo med spesielle forsikringer og garantiavtaler der som kan være kjekke å ha hvis noe uforutsett skulle oppstå med maskinen. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 hmm det står jo ddr400 i annonsen da ang. skjermkortet det er vel bra nok. Men det er mye penger for en pc selv om dette bare blir trekt av lønna, jeg ville nok lånt i banken og kjøpt, spesielt da det er lav rente for tiden. Og da heller tilpasset maskina etter eget behov. Uansett dette er jo en bra maskin, med masse tilbehør. Lån i banken for å kjøpe pc? Det er vel ikke så smart. Dessuten følger det jo med spesielle forsikringer og garantiavtaler der som kan være kjekke å ha hvis noe uforutsett skulle oppstå med maskinen. Renta på forbrukslån er ikke akkurat gunstig, nei Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Renta på forbrukslån er ikke akkurat gunstig, nei Vil alltid lønne seg å gå for et hjemme-pc kjøp enn å låne penger av banken for å kjøpe. Det er hvertfall min oppfatning Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 men hvis du plutselig vinner i lotto eller noe sånt, kan du vel betale ned hele pc'en eller store deler av den med en gang? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 lol! de nevner ikke hvilket merke hovedkortet er av, men fargen på det er godt beskrevet! ....svensker! Lenke til kommentar
airguard Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) hmm det står jo ddr400 i annonsen da ang. skjermkortet det er vel bra nok. Men det er mye penger for en pc selv om dette bare blir trekt av lønna, jeg ville nok lånt i banken og kjøpt, spesielt da det er lav rente for tiden. Og da heller tilpasset maskina etter eget behov. Uansett dette er jo en bra maskin, med masse tilbehør. Lån i banken for å kjøpe pc? Det er vel ikke så smart. Dessuten følger det jo med spesielle forsikringer og garantiavtaler der som kan være kjekke å ha hvis noe uforutsett skulle oppstå med maskinen. Renta på forbrukslån er ikke akkurat gunstig, nei Lånebeløp: Lånetype: Løpetid: 15 000 Annuitet 1år 0mdr 0dgr Rentesats: Effektiv rente: Totale renter: 4,90% 8,849% 400 Terminlengde: Terminbeløp: Termingebyr: Månedlig 1 284 25 eventuelt 3år på 20000: Lånebeløp: Lånetype: Løpetid: 20 000 Annuitet 3år 0mdr 0dgr Rentesats: Effektiv rente: Totale renter: 4,90% 7,921% 1 543 Terminlengde: Terminbeløp: Termingebyr: Månedlig 599 25 ikke så verst med 400 i rente på 1 år på et lån på 15000 men dette er jo mine betingelser i banken da. Det går ann og låne hvis man har sikkerhet i lånet. Det blir nok dyrere uten selvfølgelig. Men for all del som jeg sa tidligere du får en bra maskin med ditt tilbud, jeg bygger maskina selv og liker det slik. Det er det sikkert ikke alle som kan få gjort. Endret 21. november 2003 av airguard Lenke til kommentar
Engen Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Som rådgiver i bank vil jeg understreke at det å ta opp forbrukslån til kjøp av PC, fremfor å benytte den skattegunstige hjemme-pc ordningen er hinsides all sunn fornuft. Du går glipp av skattefordelen, og i tillegg må du ut med blodrente (14% her i banken) - det er dyrt med forbrukslån. Bare etableringen vil i mange tilfeller koste inntil kr 1.000,- Mange vil argumentere med at renten blir lavere med pant i f.eks. bolig, og det er riktig, men man mister fortsatt skattetrekket og må fortsatt betale etableringsomkostninger. Dersom det er så utrolig surt å måtte nedbetale PC'en over tre år, så er det tross alt bare å sette av et beløp tilsvarende det å kjøpe kontant på en separat konto - dersom man har råd til det. Deretter kan man oppveie det månedlige lønnstrekket, ved å overføre fra denne kontoen til lønnskontoen. Da får man til og med litt renter på pengene sine i tillegg til skattebesparelsen. Forøvrig så synes jeg det er merkelig at det skal være noe surere å se at verdien på PC'en synker mens man betaler det samme hver måned, enn at verdien synker etter en kontantbetaling - psykologisk tullball. Bare pass på at PC tilbudet er godt, og at selger ikke har husket opp prisen fordi han vet du får denne ordningen. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå