Leif S Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Har nettopp opplevd at noe skjedde med Fiat-motoren i min kjære bobil. Det er vanlig at den fusker og går litt ujevnt de første minuttene etter start, men litt choke pleier å rette på dette. I motbakke var dette imidlertid ikke nok i dag. Den "humpet" forsiktig et par ganger før det kom et voldsomt smell og så var lyden fra motoren helt annerledes etter det; som om bilen hadde fri eksos. I tillegg går bilen nå svært dårlig. Bortsett fra lyden går bilen som normalt når jeg får den opp i ca. 3000 omdreininger. På det turtallet hadde den også relativt normal trekkraft, når turtallet ble lavere var det imidlertid som om motoren ble kvalt. På feks. 2000 omdreininger manglet den all trekkraft og tendert mot å stoppe. For å få bilen tilbake hjem måtte jeg holde turtallet over 3000 og "kjøre på" clutchen. Min gamle bobil hørtes ut som den forberedte seg på å "ta av" og fly. Er det noen som har en ide om hva som har skjedd? MVH Leif S Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Kan høres ut som en tennplugg har blitt smelt ut av en sylinder. Sjekk kompresjon på alle sylindrene hvis du har mulighet. Hørtes alvorlig ut. Lenke til kommentar
snip Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Høres ut som eksos ventilen som tok kvelden. mulig andre ventiler og. Smell og litt røyk ut av eksosen kanskje, og drar enormt dårlig på flat vei, bråker litt når motoren går. Og ingen trøkk. Og måtte ha mye turtall for å kjøre. Lenke til kommentar
Leif S Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2016 Takk for tips Snip og Sedsberg. Jeg får krysse fingrene og håpe på at det som måtte trengs av deler til min 1987 fortsatt eksisterer... Leif S Lenke til kommentar
snip Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Du kan finne deler til. Fiat her kanskje? http://m.autodeler.co.no/fiat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå