Gå til innhold

Oppgradere til Win 10 problem...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette under installasjonen eller rett etterpå? Det er et "vanlig" problem at dette skjer første gang man skal gå inn i Windows etter installering. Løsningen er ofte å restarte maskinen noen ganger, 4-5 ganger er vanlig etter hva jeg husker, vent en halvtime eller noe mellom hver restart.

Hvis ikke så har man vel valget om å ikke koble på nett før man logger inn første gang (noe jeg aldri gjør), men jeg vet jo ikke hvor langt installasjonen har kommet og om dette er et alternativ. Du kan jo også forsøke å slå av trådløst, eller dra ut kabel hvis du bruker det, for å se om Windows hopper over det steget.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Belphegor: Er du seriøs nå? HVis man tvinger restart så går vel PC'en inn i recovery mode, det gjorde den ihvertfall til meg når jeg prøvde å installere windows 10 og den ble stående og kverne i timesvis uten noen fremgang og jeg deretter startet på nytt med av-og-på-knappen...

Lenke til kommentar

Dette skjer før installering! Jeg har valgt å "Oppgradere" via microsoft sine nettsider og får da ingen valg å ikke se etter oppdateringer.
Dette skjer kun på min bærbare pc, har fungert på stasjonær.

Jeg har vurdert media creatrion tool, men trenger da allikevel den "nøkkelen" for å installere, og for å få den, må jeg først oppdatere via microsoft sine nettsider, slik jeg har forstått. Er dette feil, så sier jeg tja takk til hjelp å få nøkkel :)

Lenke til kommentar

Kan vel nevne at dette også tok rimelig tid hos meg på en bærbar ,det jeg gjordet var å koble den til strøm og lot den stå og jobbe 2 dager før jeg giddet å se på den , når den var oppe så var Windows 10 lagt inn.

Å vente 2 dager er definitivt ekstremt så det bør holde å vente over natten, har ingenting skjedd da kan det være tilkoblingsproblemer eller noe annet som gjør at du sliter , se om det hjelper å være tilkoblet via kabel.

Lenke til kommentar

Når du kjører media creation tool, velger du å oppgradere denne pc'en - og den må kjøres fra windows. Det blir da en oppgradering, og den tar vare på nøkkelen.

Alternativt kan du lage en iso fil, kjøre en ren installasjon - oppgradere til versjon 1511 for så å legge windows 7, 8 eller 8.1 nøkkel rett inn og aktivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...