zeebra Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 (endret) Fullstendig uakseptabel oppførsel fra din sine! Eier du ikke integritet? I USA er merkeføring en del av dagligtalen. Vanlige ord er erstattet av merkenavn og blitt synonymt med det egentlige ordet. Markedsføringsbegrep og sitat er en del av dagligdags samtale i noen tilfeller. Dette gjelder også Storbrittania, eller kanskje spesielt Storbrittania. Men jeg kjenner ikke Storbrittania så bra på omrdådet, så det kan jeg ikke si med sikkerhet. Vanskelig for mange å beholde integriteten da Endret 11. februar 2016 av zeebra Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Kleenex og Hoover er det eneste jeg kjenner til. Hoover er vel britisk. Jeg vet ikke om det er på samme måte i Norge? Jeg kommer ikke på noe. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Kleenex og Hoover er det eneste jeg kjenner til. Hoover er vel britisk. Jeg vet ikke om det er på samme måte i Norge? Jeg kommer ikke på noe. Ja, det var gode eksempler. Selv kom jeg ikke på noen når jeg skrev mitt innlegg. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 (endret) Litt på siden så er det jævla irriterende at man får masse google reklame om et produkt når man har kjøpt det... Jeg har jo kjøpt det allerede, jeg kommer ikke til å kjøpe enda en... Tror google må seriøst revidere reklame algoritmene sine. Og på en eller annen måte få deres plugin til å skjønne om man faktisk har kjøpt et produkt, eller om man bare er interessert i den typen produkter og har klikket litt rundt etter det. Jaja, det er vel bare å skru på adblock igjen også la tek.no og liknende sider seile sin egen utdaterte vei uten mitt selskap.... Endret 12. februar 2016 av flesvik Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 (endret) Fullstendig uakseptabel oppførsel fra din sine! Eier du ikke integritet? I USA er merkeføring en del av dagligtalen. Vanlige ord er erstattet av merkenavn og blitt synonymt med det egentlige ordet. Markedsføringsbegrep og sitat er en del av dagligdags samtale i noen tilfeller. Dette gjelder også Storbrittania, eller kanskje spesielt Storbrittania. Men jeg kjenner ikke Storbrittania så bra på omrdådet, så det kan jeg ikke si med sikkerhet. Vanskelig for mange å beholde integriteten da Slik er det vel i Norge også. Unbrako nøkkel er et merkenavn, ikke en type nøkkel (utvendig sekskantnøkkel er vel den korrekte termen) selv om det er slik det brukes her i landet. I-pad er et merkenavn, ikke en generell betegnelse på en tablet type maskin. Selv om det er slik det brukes av mange her i landet. Segway er et merkenavn, ikke en generell betegnelse på en "ståhjuling" type fremkomstmiddel. Selv om det er slik det brukes av mange her i landet. Selv "Quattro" brukes mye her i landet istedenfor å bare si firehjulsdrift. Ray-Ban er et merkenavn, ikke den generelle betegnelsen på "pilotbriller" type solbriller. Selv om det er slik det brukes av mange her i landet. Champagne er et merkenavn, ikke en generell betegnelse på hvit musserende vin. Selv om det er slik det brukes av mange her i landet. Endret 12. februar 2016 av flesvik Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Alle er gode eksempler flesvik. Selv liker jeg best å si musserende vin og heller spesifisere om det er champagne, sekt, cava, prosecco eller hva det nå enn er. I-pod var også en slik greie. Egentlig alle i-ting. Apple er verdens beste markedsføringsselskap og et middelmådig teknologiselskap. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Når får vi reklame som går blandt oss som mennesker? Se South Park episoden, de illustrerer det godt. Reklamen kommer til å bli så usynlig som mulig, og påvirke forbrukeren mest mulig. Reklame=hjernevask, de prøver å få deg til å kjøpe noe du egentlig ikke trenger. Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Beklager, jeg mente ikke å kverrulere eller noe slik. Men tv2, tv3 osv er kun tilgjengelig som del av en eller annen basispakke i et eller annet betalabbonement. Selv NRK er ikke fritt tilgjengelig for TV lenger, og man må alltid betale for tilgangen. Kun på internett er NRK fritt tilgjengelig. Det er derfor uheldig i min formening hvordan vi avsluttet antennedekning i Norge. Dette fungerer også langt bedre som nødnett. Det er greit, men når man refererer til "betalingskanaler" er det, som jeg nevner, ikke Tv2, Tv3 osv man tenker på, selv om man må betale for å få tilgang til de. NRK er forresten fritt tilgjengelig via bakkenettet. Man trenger ingen abonnement for å se det. Man trenger enten en TV med DVB-T innebygd (noe de fleste tv'er har hatt de siste åra), eller en ekstern DVB-T dekoder (kan kan kjøpes rimelig) og en antenne. Det er IKKE nødvendig med noe abonnement eller programkort for å se på NRK. Ref denne linken hos NRK: http://www.nrk.no/lisens/hvordan-ta-inn-signaler-1.11570789 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Med betalingskanaler mente jeg de klassiske som Cmore, TV1000 (veit ikke om de eksisterer lenger) osv. Mente IKKE det som inngår i de vanlige samlepakkene man får som standard ved kabel-TV. Merkelig at ingen kom på det "beste" eksempelet på merkevarenavn som får selskapsnavnet inkorporert i dagligtale og ordbøker; Thermos. Når det gjelder generell reklame er Apple ubestridt suveren. Ingen selskaper klarer å få like god pressedekning uten å bruke én krone på tradisjonell reklame. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 (endret) Fullstendig uakseptabel oppførsel fra din sine! Eier du ikke integritet? Noter alle produktene du ser reklame for, på en lapp. Ta lappen med til butikken, og pass på at ikke noe som står på lappen, ender opp i handlevogna. Unntak kan gis for gode reklamer som er opplysende. Narkotika, alkohol og porno klarer seg godt uten reklame. Men dette kan også skyldes produktenes høye kvalitet som gjør at kundene kommer igjen og igjen. Den var dyp! Til min store overraskelse, forstår jeg det du skriver - og er helt enig. Skremmende! Men, over til merkenavn. Ingen har noensinne, på denne jord, forankret sitt merkenavn slik som Skandinaviska Enskilda Banken gjorde på 1970 tallet. Svensk skuespillerinne (så nydelig) sitter i en pram med en utlending og prøver å lære han å si "Skandinaviska Enskilda Banken". Han får det ikke til! Reklamen varer bare i 30 sekunder, men i løper av den korte tiden har annonsøren fått alle i kinosalen til å prøve å hjelpe ham med: "Skandinaviska Enskilda Banken" Inte "Skandavanisk" och inte esklinda" ! Jeg bare spør, hvor går de neste gang de skal ha banktjenester? Endret 13. februar 2016 av Thonord Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg har nettopp kommet hjem etter å ha kjøpt snus og en blomkål. Spilte bort 200 kr på en av disse automatene også. Første og siste gang! En blir lett påvirket når en har en venn som er spillegal! Men reklame tror jeg oppriktig ikke når meg. Snus og blomkål tror jeg aldri jeg har sett reklame for. Jeg tror heller ikke Norsk Tipping reklamerer for sine spilleautomater. Du virker, til tross for din historie fra da du var barn, heller ikke som den typen som legger på sprang til nærmeste butikk etter å ha sett en reklame for en deodorant som gjør deg attraktiv, rik og berømt. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg har nettopp kommet hjem etter å ha kjøpt snus og en blomkål. Spilte bort 200 kr på en av disse automatene også. Første og siste gang! En blir lett påvirket når en har en venn som er spillegal! Men reklame tror jeg oppriktig ikke når meg. Snus og blomkål tror jeg aldri jeg har sett reklame for. Jeg tror heller ikke Norsk Tipping reklamerer for sine spilleautomater. Du virker, til tross for din historie fra da du var barn, heller ikke som den typen som legger på sprang til nærmeste butikk etter å ha sett en reklame for en deodorant som gjør deg attraktiv, rik og berømt. Kan jeg kjøpe det? Hvor? HVOR? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Narkotika, alkohol og porno klarer seg godt uten reklame. Men dette kan også skyldes produktenes høye kvalitet som gjør at kundene kommer igjen og igjen. Jeg vet ikke om du selv er klar over hvor genial deler av disse to setningene er. Det tydeliggjøres dersom du fjerner de tre første ordene 1 Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 Litt på siden så er det jævla irriterende at man får masse google reklame om et produkt når man har kjøpt det... Jeg har jo kjøpt det allerede, jeg kommer ikke til å kjøpe enda en... Tror google må seriøst revidere reklame algoritmene sine. Og på en eller annen måte få deres plugin til å skjønne om man faktisk har kjøpt et produkt, eller om man bare er interessert i den typen produkter og har klikket litt rundt etter det. Jaja, det er vel bare å skru på adblock igjen også la tek.no og liknende sider seile sin egen utdaterte vei uten mitt selskap.... Enig med deg Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 Narkotika, alkohol og porno klarer seg godt uten reklame. Men dette kan også skyldes produktenes høye kvalitet som gjør at kundene kommer igjen og igjen. Jeg vet ikke om du selv er klar over hvor genial deler av disse to setningene er. Det tydeliggjøres dersom du fjerner de tre første ordene Gris 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå