retningslinjene Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 (endret) Vurderer å låne bobilen til fadern som han akkurat har kjøpt, men vi er litt usikker på om jeg kan kjøre den (han har C1) Bilens egenvekt er på 3005 kg Totalvekt er på 4250 kg Da er allerede klasse B for lite. Jeg har klasse B96, altså bil + henger med totalvekt på 4250 kg. Spm er om jeg kan kjøre bobilen på B96 uten å måtte kjøre opp til C1, når man holder seg innenfor den totale vektgrensa til B96?? Endret 7. februar 2016 av retningslinjene Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Har du en smartmobil og regnr på bil og henger finner du det ut selv med denne appen (nederst på siden) http://www.vegvesen.no/om+statens+vegvesen/om+organisasjonen/Om+vegvesen.no/Mobilapp Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Han spør om bilen. Ikke henger. Har bilen en tillatt totalvekt på >3500kg. er den så vidt jeg vet registrert som C1 og da må du ha C1 for å kjøre den. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Vurderer å leie en bobil av en i familien men vi er litt usikker på om jeg kan kjøre den (han har C1) Bilens egenvekt er på 3005 kg Totalvekt er på 4250 kg Da er allerede klasse B for lite. Jeg har klasse B96, altså bil + henger med totalvekt på 4250 kg. Spm er om jeg kan kjøre bobilen på B96 uten å måtte kjøre opp til C1, når man holder seg innenfor den totale vektgrensa til B96?? Nei. Du kan selvsagt ikke fordele/slå sammen vektbegrensningene slik at de passer til ditt førerkort. Lenke til kommentar
retningslinjene Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2016 Da er det bare å kjøre opp til C1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Så du leier ikke heller en bil du har lov til å kjøre? Det er mange ok bobiler i vektklassen max 3500kg, og utleie av bobiler er det også en del av.. Å ta C1 koster en del, det blir nok en dyr ferietur. Lenke til kommentar
retningslinjene Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 (endret) Da er det bare å kjøre opp til C1 Hvor mye koster det ikke å leie bobil ei uke når jeg får bruke den gratis av fadern? Koster par og tyve høvdinger å kjøre opp til C1.... http://bobilverden.no/trobbel-med-vekta-ikke-sa-dyrt-a-ta-forerkort-c1/ Endret 7. februar 2016 av retningslinjene Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Det stod vel leie i ditt opprinnelige innlegg så vidt jeg kan erindre. Redigerer man et innlegg etter at det har kommet svar bør man la det fremgå tydelig av innlegget hva som endres. Lenke til kommentar
retningslinjene Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Det stod vel leie i ditt opprinnelige innlegg så vidt jeg kan erindre.Redigerer man et innlegg etter at det har kommet svar bør man la det fremgå tydelig av innlegget hva som endres. Beklager. Håper du kan tilgi meg. Ordla meg litt feil i første post så det kunne by på ulumske misforståelser av ukjente dimensjoner. Shalom! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå