Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utvide nettverk til nabohuset

Anbefalte innlegg

Hei. Har to hus på eiendommen og skulle gjerne hatt nettverk i begge.

Hovedhuset hvor router og nettverket er ligger ca 20 meter fra nabohuset. Jeg kan såvidt få inn nettverket i hus nr2 når jeg er ved veggen som ligger nærmest hovedhuset.

Lurer på hva enkleste måte er for å få utvidet nettverket til nabohuset. Setter stor pris på all hjelp.

Vil noe slikt https://www.komplett.no/product/828729/datautstyr/nettverksprodukter/range-extender/tp-link-re200-ac750-wifi-range-extender#reviews

Fungere? (beklager dårlig link, er på mobil)

Endret av corningstone85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Har to hus på eiendommen og skulle gjerne hatt nettverk i begge.

Hovedhuset hvor router og nettverket er ligger ca 20 meter fra nabohuset. Jeg kan såvidt få inn nettverket i hus nr2 når jeg er ved veggen som ligger nærmest hovedhuset.

Lurer på hva enkleste måte er for å få utvidet nettverket til nabohuset. Setter stor pris på all hjelp.

Vil noe slikt https://www.komplett.no/product/828729/datautstyr/nettverksprodukter/range-extender/tp-link-re200-ac750-wifi-range-extender#reviews

Fungere? (beklager dårlig link, er på mobil)

Hei.

Jeg er enig i Mr.A sitt forslag. Ingen ting er bedre en kabel, men det kan selvfølgelig by på utfordringer dersom det er vanskelig å grave.

Personlig, har jeg også brukt en ASUS EA-N66. Den fungerer meget bra som et accesspunkt, men den må være koblet mot LAN i den eksisterende routeren din. Så uansett anbefaler jeg å ha kabel enten til accesspunktet som du plasserer slik at det er minst hinder mot den andre eiendommen, eller kabel i jorda over til den andre einedommen.

Mvh. Dobe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...