corningstone85 Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 (endret) Hei. Har to hus på eiendommen og skulle gjerne hatt nettverk i begge. Hovedhuset hvor router og nettverket er ligger ca 20 meter fra nabohuset. Jeg kan såvidt få inn nettverket i hus nr2 når jeg er ved veggen som ligger nærmest hovedhuset. Lurer på hva enkleste måte er for å få utvidet nettverket til nabohuset. Setter stor pris på all hjelp. Vil noe slikt https://www.komplett.no/product/828729/datautstyr/nettverksprodukter/range-extender/tp-link-re200-ac750-wifi-range-extender#reviews Fungere? (beklager dårlig link, er på mobil) Endret 6. februar 2016 av corningstone85 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 (endret) Om du har muligheten så er kabel det beste alternativet, eventuelt en rettningsbestemt antenne på ruteren. Jeg ville selv bare lagt et rør i bakken med en cat5e/cat6 kabel mellom husene. Rør til kabel Endret 6. februar 2016 av Mr. A Lenke til kommentar
Dobe Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Hei. Har to hus på eiendommen og skulle gjerne hatt nettverk i begge. Hovedhuset hvor router og nettverket er ligger ca 20 meter fra nabohuset. Jeg kan såvidt få inn nettverket i hus nr2 når jeg er ved veggen som ligger nærmest hovedhuset. Lurer på hva enkleste måte er for å få utvidet nettverket til nabohuset. Setter stor pris på all hjelp. Vil noe slikt https://www.komplett.no/product/828729/datautstyr/nettverksprodukter/range-extender/tp-link-re200-ac750-wifi-range-extender#reviews Fungere? (beklager dårlig link, er på mobil) Hei. Jeg er enig i Mr.A sitt forslag. Ingen ting er bedre en kabel, men det kan selvfølgelig by på utfordringer dersom det er vanskelig å grave. Personlig, har jeg også brukt en ASUS EA-N66. Den fungerer meget bra som et accesspunkt, men den må være koblet mot LAN i den eksisterende routeren din. Så uansett anbefaler jeg å ha kabel enten til accesspunktet som du plasserer slik at det er minst hinder mot den andre eiendommen, eller kabel i jorda over til den andre einedommen. Mvh. Dobe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå