Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Dere forstår ikke at innlegget mitt både er en søken etter en ny bil OG en kritikk av bilimporten her til lands eller...? Bilene finnes, i den prisklassen, men de tas ikke inn her til lands, for her pusher vi dieseltraktorer med plass til hundebur og alskens drit. Takk gud for at diesel er på vei ut, så slipper vi mer av den møkka på Finn! Nei, jeg kjøper ikke en eldre bil enn jeg har per dags dato. For det er det jeg får for prisen du foreslår Frank. Finner du ingen biler og nekter å endre budsjettet eller kriteriene du setter har du ingen andre valg enn å vente eller flytte ut av landet. Kom tilbake når du forstår prinsippet kritikk :-) Regner med du er fornøyd med alt i Norge, ellers har du bare å flytte ut av landet også. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Kom tilbake når du forstår prinsippet kritikk :-) Regner med du er fornøyd med alt i Norge, ellers har du bare å flytte ut av landet også. Jeg er fullstendig klar over hva kritikk er for noe, men setter meg litt tvilende til om du greier selv å tyde hva som er kritikk og ikke i ditt eget innlegg. For jeg føler selv at det er ganske klart at det ikke var kritikken din jeg svarte på, men den delen av innlegget hvor du fremstår som søkende etter en ny(ere) bil. Med de omstendighetene vi sitter med på både brukt og nybilmarkedet må du enten endre budsjett, kriteriet, vente eller flytte ut av landet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Jeg elsker hvordan svaret på kritikk til så mange nordmenn alltid skal være "flytt ut av landet". Det minste man ikke er fornøyd med, så skal alltid en eller annen gjøk komme med "flytt ut av landet"... Leser nå at man kan få 5 års fabrikkgaranti på nye bruktbiler fra Tyskland, så det skal virkelig vurderes. Da får jeg meg en skikkelig bil fremfor 85 % av rælet som nybilkjøpere i dag anskaffer seg. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Hør med Subaru Norge da, kanskje de er villige til å ta inn en WRX? 1 Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Endre budsjettet ditt, kriteriene dine og kjøp deg en tesla. Mer kraft og 85D har firhjulsdrift Få meg ikke til å le. Dårligere kjøp finner du ikke enn en Tesla P85D... Nå skal jeg ikke kidnappe tråden din, men hvorfor mener du at en Tesla er det dårligste kjøpet du kan gjøre. Har kjørt en del forskjellige biler, og den 85D'en mtp ytelse og kjøreglede syns jeg var helt øverst. Eneste som er klart bedre må være BMW m3 eller den deilige lyden fra Camaro SS 6.2l. Dyre er de da 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Endre budsjettet ditt, kriteriene dine og kjøp deg en tesla. Mer kraft og 85D har firhjulsdrift Få meg ikke til å le. Dårligere kjøp finner du ikke enn en Tesla P85D... Nå skal jeg ikke kidnappe tråden din, men hvorfor mener du at en Tesla er det dårligste kjøpet du kan gjøre. Har kjørt en del forskjellige biler, og den 85D'en mtp ytelse og kjøreglede syns jeg var helt øverst. Eneste som er klart bedre må være BMW m3 eller den deilige lyden fra Camaro SS 6.2l. Dyre er de da En brukt P85D registrert i 2015 koster godt over 700K. Finnes uendelig mye bedre bilkjøp til den prisen, spesielt med tanke på hvor mye feil det er på Teslaene og hvor dårlig kvalitet de er bygget i. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Hør med Subaru Norge da, kanskje de er villige til å ta inn en WRX? Skal gi det et forsøk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Leser nå at man kan få 5 års fabrikkgaranti på nye bruktbiler fra Tyskland, så det skal virkelig vurderes. Fabrikkgarantien varierer fra merke til merke, les på de tyske nettsidene til merkene. Mange som importerer brukte selger deg en forsikring som skal dekke det samme som garantien, men jeg har ikke sjekket kostnader eller betingelser for dette. Sjekket litt nå: Både Audi, BMW, MB, Ford og Opel har 2 års fabrikkgaranti som standard, og noen tilbyr garantipakker utover dette (gjelder trolig ikke Norge, les betingelsene) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 En del større parallell-importører henter inn "nye" (1000-1100 km) biler som er bestilt med den utvidede fabrikkgarantien, som altså er ekstrautstyr hos de tyske produsentene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Mulig jeg firer på kravet om 4WD, skal ned og teste denne i morgen. Liker godt designet på nye A4 og skulle mer enn gjerne hatt den med quattro og DSG, men da starter den på 560' før noe ekstrautstyr er lagt til. Får se hva det blir til. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Det er jo en flett ny bil, og motoren er nok bra. Med S-line og businesspakke er den nok ikke HELT ribbet heller. For øvrig må jeg innrømme at jeg aldri har reflektert over det dårlige sedan-utvalget før jeg leste denne tråden... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Det er jo en flett ny bil, og motoren er nok bra. Med S-line og businesspakke er den nok ikke HELT ribbet heller. For øvrig må jeg innrømme at jeg aldri har reflektert over det dårlige sedan-utvalget før jeg leste denne tråden... Akkurat mine tanker, føler dette var mye bil for pengene. Interiøret så meget behagelig ut, er spent. Har forundret meg over dette i åresvis og på USA-tur i sommer innså jeg hvilket elendig utvalg vi har. Toyota, Honda, Hyundai og Kia har mange råflotte sedaner der borte, hadde vi bare kunne fått et par av disse modellene hadde jeg vært fornøyd. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Sliter forøvrig med å finne en Skoda-forhandler som har Octavia sedan med 4x4, sekstrinns DSG og 1.8 TSI inne. Jeg er tilbøyelig til å kjøpe den ny såfremt jeg får en god pris da den virker som en god totalpakke for meg, men jeg skal jeg kjøpe nybil skal jeg ha prøvd den eksakte modellen. I fjor så prøvde jeg både Skoda Octavia 1,8 TSi 4x4 st.vogn og ‹‹sedan›› utgaven. Forskjellen i mine ører var nok at det var litt mindre hjulstøy og ‹‹rom-klang›› fra ‹‹sedan›› utgaven. Men ellers så var de ganske så like kjøre-messig etter min mening, selv om de ser ganske forskjellige ut. De har i hvert fall st.vogn utgaven med 1,8 TSi 180 hk i Sarpsborg, men om det er noe for deg å teste ut så lenge du ønsker sedan/kombi må du jo selvfølgelig bestemme selv, det var kun et lite forslag. Men nå er vel egentlig ikke dette en sedan, det er vel mer en 5 dørs kombi, for hele bakruten blir med opp når bakluken åpnes, og i prislisten så heter den 5 dørs kombi. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Ser ut til å være et greit steg opp fra Corollaen den der! Husk å be om at de sjekker tilkoblingene til blinklysene før du evt. kjøper den, det er en kjent feil med disse bilene. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Mulig jeg firer på kravet om 4WD, skal ned og teste denne i morgen. Liker godt designet på nye A4 og skulle mer enn gjerne hatt den med quattro og DSG, men da starter den på 560' før noe ekstrautstyr er lagt til. Får se hva det blir til. Fin bil. Skal du ha en med bensin 4*4 og sedan kan du også se på Skoda Superb. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Hva med saab xwd? De er vel for gamle for deg, men møter vel kriteriene ellers, eller kom de kun i disel? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Jeg elsker hvordan svaret på kritikk til så mange nordmenn alltid skal være "flytt ut av landet". Det minste man ikke er fornøyd med, så skal alltid en eller annen gjøk komme med "flytt ut av landet"... Har du problemer med å lese? Jeg har ikke gitt svar på kritikken din, mye fordi at jeg som alle andre bilglade folk alltids vil ha et større utvalg å velge i mellom og er av den overbevisning av at Norge hindrer mange spennende biler å bli importert både PGA markedet og sære regler. Det jeg svarte på var at om du ikke ønsker å gå opp på budsjettet eller endre kriteriene dine når du ikke finner bil innenfor rammene dine så har du ikke så mange andre valg enn å vente eller å flytte til et land der utvalget er større. Dette er dessverre realiteten, enten du liker det eller ei. At du velger å spesifikt å henge deg opp i siste utsagnet mitt får strengt tatt være ditt problem. Forsåvidt vil jeg oppfordre deg til å i senere tid lage en egen tråd for kritisering og en egen for kjøpsråd for å forhindre slike missforståelser. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Sliter forøvrig med å finne en Skoda-forhandler som har Octavia sedan med 4x4, sekstrinns DSG og 1.8 TSI inne. Jeg er tilbøyelig til å kjøpe den ny såfremt jeg får en god pris da den virker som en god totalpakke for meg, men jeg skal jeg kjøpe nybil skal jeg ha prøvd den eksakte modellen. I fjor så prøvde jeg både Skoda Octavia 1,8 TSi 4x4 st.vogn og ‹‹sedan›› utgaven. Forskjellen i mine ører var nok at det var litt mindre hjulstøy og ‹‹rom-klang›› fra ‹‹sedan›› utgaven. Men ellers så var de ganske så like kjøre-messig etter min mening, selv om de ser ganske forskjellige ut. De har i hvert fall st.vogn utgaven med 1,8 TSi 180 hk i Sarpsborg, men om det er noe for deg å teste ut så lenge du ønsker sedan/kombi må du jo selvfølgelig bestemme selv, det var kun et lite forslag. Men nå er vel egentlig ikke dette en sedan, det er vel mer en 5 dørs kombi, for hele bakruten blir med opp når bakluken åpnes, og i prislisten så heter den 5 dørs kombi. Takk for tipset. Vet at den teknisk sett er en 5-dørs kombi, er sedanutseendet jeg hovedsakelig er på jakt etter. Superb kan forøvrig åpne bakluka både som en sedan og som en 5-dørs kombi. Superben med 4x4, DSG og 280HK bensinmotor skulle jeg gjerne hatt gitt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Ser ut til å være et greit steg opp fra Corollaen den der! Husk å be om at de sjekker tilkoblingene til blinklysene før du evt. kjøper den, det er en kjent feil med disse bilene. Tenker du på A4en nå eller? Det som er fordelen med nesten ny bil, bare å ta den med tilbake til et merkeverksted for å få utbedret en slik feil! :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Hva med saab xwd? De er vel for gamle for deg, men møter vel kriteriene ellers, eller kom de kun i disel? Saab lager ikke nye biler lenger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå