Gå til innhold

Kåring av årets brus

OSDKBCC

Årets brus  

35 stemmer

1. 1. Hvilken brus liker du best

• Pepsi
      3
    • Cola
      9
    • Solo
      2
    • Fanta
      1
    • Sprite
      1
    • Rødbrus
      2
    • Annet
      12
    • Mozell
      3
    • Villa
      0
    • Farris
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri drukket særlig mye brus (gi meg heller et krus ordentlig te eller et glass Farris), men skal det først være brus måtte det i Norge være "gul brus". Hvilken var likegyldig så lenge den tydelig smakte appelsin, men har vel drukket mest Solo og Asina.

Etter jul flyttet vi til utlandet og her fikk jeg tredje dag en favoritt som jeg tror ikke finnes i Norge, nemlig solbærbrus. I går fikk den hard konkurrent, for i et selskap da prøvde jeg en "bruserstaning", nemlig "kullsyret grønnhvit druemost". Ganske dyr, men nam-nam!

Hva sier dere til vaniljeisbrus, noen som har hørt om det før? Jeg hadde ikke før vi flyttet, men den selger som varme hveteboller her, særlig til barneselskap alder 5-8 år. Iflg min informant (bestevennens lillesøster, 6 år) særdeles nydelig brus til bursdagskake. (Til og med åtteårsdager er iflg bestevennen bursdagskake her over 90 % sikkert = sjokoladekake, det andre mulige alternativet het ananaskake med melisglasur.)

Siste på markedet her er for øvrig lakrisbrus. Mer perfekt brekkmiddel enn både kaffe og Cola...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har alltid vært hardbarket fan av Cola. Den med sukker såklart. 

Jeg begynte å trappe ned på sukker for et halvt år siden, og var derfor nødt til å erstatte Colaen med Cola Zero, noe som smakte helt forferdelig. Jeg bestemte meg for å teste ut Pepsi Max, og det smakte overraskende godt. Derfor går min stemme til Pepsi (som jeg også vil anta gjelder Pepsi Max?)  :)

Lenke til kommentar

Jeg har alltid vært hardbarket fan av Cola. Den med sukker såklart. 

Jeg begynte å trappe ned på sukker for et halvt år siden, og var derfor nødt til å erstatte Colaen med Cola Zero, noe som smakte helt forferdelig. Jeg bestemte meg for å teste ut Pepsi Max, og det smakte overraskende godt. Derfor går min stemme til Pepsi (som jeg også vil anta gjelder Pepsi Max?)  :)

Vet ikke helt hvor lurt det er å bytte ut sukker med kjemikalier med mindre du absolutt holde deg unna sukker. Cola har jo et alternativ nå med bare 70% av vanlig sukkerinnhold (den grønne flasken) så det hjelper jo på nedtrappingen i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...