Trond Olav Løkken Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Peugeot Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Hei, Trond Olav. Nå ble jeg skikkelig rundlurt, - jeg var nesten sikker på at fronten på denne bilen tilhørte en tidlig utgave av den såkalte "Jernsengen", - Citroên 2 CV ! Den avbildede Peugeot 402 Eclipse Décapotable var en stor bil, - 485 cm lang i "standardutgave", og ble produsert i årene 1935-41. Det nedfellbare, motoriserte ståltaket ble patentert av den franske tannlegen Georges Paulin i 1931. De seks bildene i denne serien er lekre og informative, og jeg antar at mange ser denne bilmodellen for første gang. M v h Albert. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2016 Takker, Albert; for respons på bilder, og for din evne til å gjøre god research, som kommer mange her til nytte, både når vi selv legger ut bilder og som betraktere av andres. Selv lurte jeg på om dette taket måtte sveives, noe du har avklart. Og man blir ikke mindre imponert av hva de fikk til, for med det blotte øye på litt avstand, ser dette ganske grovt ut,rent mekanisk. Takker samtidig for eventuelt flere kommentarer fra folk her på forumet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Første gang jeg ser denne, litt av klenodium ! Meget avansert nedfellbart ståltak. God jobb du gjør ved å vise oss de gamle godbitene Trond, og i tillegg i meget god kvalitet. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 En veldig interessant og fin serie du har vist oss. Leste ett sted for lenge siden at Peugeot var verdens første med motorisert nedfellbart tak.....kanskje det var denne ? Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Linjeføring i særklasse her og en takløsning som er vanlig på dagens cab'er. Lyktene i grillen er en artig detalj som den deler med 202. Lekker vogn og fin serie fra deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Flott billedserie av denne linjelekre veteranen , som er et bevis for at avanserte tekniske løsninger også fantes den gang også .Samt lekkert design. Mvh Alec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg