Gå til innhold

Peugeot Francia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Trond Olav.

Nå ble jeg skikkelig rundlurt, - jeg var nesten sikker på at fronten på denne bilen tilhørte en tidlig utgave av den såkalte "Jernsengen", - Citroên 2 CV !

Den avbildede Peugeot 402 Eclipse Décapotable var en stor bil, - 485 cm lang i "standardutgave", og ble produsert i årene 1935-41.

Det nedfellbare, motoriserte ståltaket ble patentert av den franske tannlegen Georges Paulin i 1931.

De seks bildene i denne serien er lekre og informative, og jeg antar at mange ser denne bilmodellen for første gang.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Takker, Albert; for respons på bilder, og for din evne til å gjøre god research, som kommer mange her til nytte, både når vi selv legger ut bilder og som betraktere av andres.

Selv lurte jeg på om dette taket måtte sveives, noe du har avklart. Og man blir ikke mindre imponert av hva de fikk til, for med det blotte øye på litt avstand, ser dette ganske grovt ut,rent mekanisk.

Takker samtidig for eventuelt flere kommentarer fra folk her på forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott billedserie av denne linjelekre veteranen , som er et bevis for at avanserte tekniske løsninger også fantes den gang også .Samt lekkert design.

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...