geita_ Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Politiet i Finland har laget en video som viser hvordan vi alle kan leve sammen i harmoni selv om det finnes "noen få råtne eppler" i hagen. Kvinner må følge ekstra godt med på videoen da den lærer dere hvordan man kan unngå å bli antastet og voldtatt i et flerkulturelt samfunn. Skulle du møte en gjeng ute på byen som prøver seg må du bare gjenta teknikken om og om igjen til alle har gått sin vei. https://www.youtube.com/watch?v=J6kjvWKuVkE 4 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Fungerer kanskje mot eurpeiske menn, men ikke mot 600-talls barbarere fra ørkenen. 4 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Fungerer kanskje mot eurpeiske menn, men ikke mot 600-talls barbarere fra ørkenen. Hemmeligheten er votten. Den er barbererne uvant med, og blir naturlig nok redde. Nordiske kvinner kommer heretter til å gå med votter året rundt. 3 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Dette er vell ca. sånn SV sitt landsstyre trodde krigen i Afghanistan skulle utkjempes da de godtok norske bidrag? 3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Da er det bare problemet med rasisme som står igjen... 1 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Da er det bare problemet med rasisme som står igjen... Og problemet med folk som kaller andre for rasister. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Jeg går ut fra at de fleste skjønner at dette ikke er en video fra finsk politi, men en parodi fra finsk TV... Geir 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Da er det bare problemet med rasisme som står igjen... Jepp. Blir ikke lenge til vi får rasistkurs som holdes i rommet ved siden av voldtektskursene Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Jeg går ut fra at de fleste skjønner at dette ikke er en video fra finsk politi, men en parodi fra finsk TV.Det er desverre ingen parodi. Denne videoen eksisterer også på den finske statsmedias facebook side https://www.facebook.com/yleoulu/videos/10153825767184757/ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Denne videoen eksisterer også på den finske statsmedias facebook side https://www.facebook.com/yleoulu/videos/10153825767184757/ Ja, rask googling i går ga meg inntrykk av at det er en parodi på en uttalelse fra en eller annen i politiet. Men jeg kan ta feil selvsagt. Finsk er ikke min sterke side, så det blir litt vanskelig å finne gode kilder. Jeg ser i hvert fall at mange finner også har oppfattet den som alvorlig ment. Jeg holder -som sagt i en annen tråd - uansett en knapp på å tillate pepperspray og lignende til selvforsvar. Geir Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Lurer på hvor lett det er å rane noen som har blitt sprayet ned med pepperspray Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Lurer på hvor lett det er å rane noen som har blitt sprayet ned med pepperspray Ransmenn bruker vel allerede ulovlige midler, sånn rent bortsett fra at ran i seg selv er ulovlig. Jeg ser ikke helt at det er et argument for å ta fra ofrene muligheten til å svare med samme mynt... Geir Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Hepp! Har nå sett og lest bl.a kommentarer på FB ang. videoen. Ser ut til å være en satire/parodi av forsvar-teknikk for damer. Den Finske opinionen tar ikke dette så seriøst. Så YLE avd. Oulu har bommet litt. ps. som de fleste her vet så er jeg Finsk. 4 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Ser ut til å være en satire/parodi av forsvar-teknikk for damer. Takk Jarmo. Geir Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Lurer på hvor lett det er å rane noen som har blitt sprayet ned med pepperspray Jeg har trening i pepperspray. En del av den treningen var å bli sprayet med pepperspray selv, og jeg kan si deg at det er totalt lammende og grusomt smertefullt. Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Lurer på hvor lett det er å rane noen som har blitt sprayet ned med pepperspray Jeg har trening i pepperspray. En del av den treningen var å bli sprayet med pepperspray selv, og jeg kan si deg at det er totalt lammende og grusomt smertefullt. Det er litt forskjellig fra person til person, ikke alle reagerer like kraftig, det er derfor ikke noe 100% sikkert selvforsvarsmiddel men fortsatt mye bedre enn såkalt "selvforsvarsspray" som er det eneste lovlige i Norge. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) Lurer på hvor lett det er å rane noen som har blitt sprayet ned med pepperspray Jeg har trening i pepperspray. En del av den treningen var å bli sprayet med pepperspray selv, og jeg kan si deg at det er totalt lammende og grusomt smertefullt. Det er litt forskjellig fra person til person, ikke alle reagerer like kraftig, det er derfor ikke noe 100% sikkert selvforsvarsmiddel men fortsatt mye bedre enn såkalt "selvforsvarsspray" som er det eneste lovlige i Norge. Jo, alle reagerer like kraftig. Jeg gjorde dette sammen med rundt 120 andre. Det er iallefall et regulert våpen i Norge. Endret 10. februar 2016 av zeebra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå