Kimchi wasabi Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Hei Jeg er interessert i ''Internasjonal markedsføring'' og ''Retail Management'' på BI (men helst den første). Har hørt at man må være flink i matte på BI. Fikk 2er i 2P Læren sa jeg egentlig lå mellom 2 og 3, men siden siste eksamen gikk dårlig fikk jeg 2 i standpunkt. Jeg lurer på for de som går på BI og/eller studenter som har samme/lignende linjer: 1. Om det kreves å være flink i matte? Jeg var relativ ok til å løse/regne formler men det var tentamen og eksamen jeg ikke klarte særlig. 2. Er snitt over 4 god nok til å komme inn på BI Nydalen/Oslo? Har 4,4 (ordinær). 3. Jeg forventer at det er en del matte, men må man bruke programmer som Excel til oppg/eksamen? Og er det veldig mange fag med matte? F.eks. jeg vet at eiendomsmegler har en del økonomifag. Er det slik for begge linjene og? 4. Hvor mange timer krever det å studere hver dag for å klare seg såpass greit? Jeg studerer rundt 2-4 timer om dagen, men kanskje det er for lite? Takk på forhånd hvis du kan svare Lenke til kommentar
Sasaam100 Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 1. Det kreves ikke gode matematikkunnskaper for internasjonal markedsføring i det hele tatt. Det kan likevel være greit å forstå grunnleggende matematikk, men er ikke avgjørende for deg så lenge du kan standardalgoritmer. 2. Det er generelt ikke krav om høyt karaktersnitt for å komme inn på BI, så 4,4 er ganske bra. 3. Markedsføring, som jeg kan uttale meg om, handler ikke om matematikk. Samtidig er en slik utdannelse satt sammen av mange ulike fag, og du vil nok ikke som fremtidig markedsfører stå særlig sterkt uten økonomikunnskaper. Husk at dette er en stoooor del av det å drive bedrifter og "føre" de på markedet! 4. To til fire timer dagen er veldig lite, skal du hevde deg i konkurransen. Det er også ekstra stor konkurranse på jobbmarkedet for markedsføring og økonomiske fag. Dette pga mange som tar disse utdanningene i forhold til behovet. Du bør legge deg til vane å bruke en arbeidsdag (sju til ni) timer per dag, skal du oppnå gode resultat. "Å klare seg såpass greit" er ikke noe poeng innen markedsføring. Konkurranser er som sagt STOR. Lykke til med valget! Mange engasjerende forelesere på BI! Lenke til kommentar
Kimchi wasabi Skrevet 10. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2016 1. Det kreves ikke gode matematikkunnskaper for internasjonal markedsføring i det hele tatt. Det kan likevel være greit å forstå grunnleggende matematikk, men er ikke avgjørende for deg så lenge du kan standardalgoritmer. 2. Det er generelt ikke krav om høyt karaktersnitt for å komme inn på BI, så 4,4 er ganske bra. 3. Markedsføring, som jeg kan uttale meg om, handler ikke om matematikk. Samtidig er en slik utdannelse satt sammen av mange ulike fag, og du vil nok ikke som fremtidig markedsfører stå særlig sterkt uten økonomikunnskaper. Husk at dette er en stoooor del av det å drive bedrifter og "føre" de på markedet! 4. To til fire timer dagen er veldig lite, skal du hevde deg i konkurransen. Det er også ekstra stor konkurranse på jobbmarkedet for markedsføring og økonomiske fag. Dette pga mange som tar disse utdanningene i forhold til behovet. Du bør legge deg til vane å bruke en arbeidsdag (sju til ni) timer per dag, skal du oppnå gode resultat. "Å klare seg såpass greit" er ikke noe poeng innen markedsføring. Konkurranser er som sagt STOR. Lykke til med valget! Mange engasjerende forelesere på BI! Jeg jobber ikke så mye akkurat nå fordi jeg har delstudie, men skal skjerpe meg mer i fremtiden Er helt enig med deg. Tusen takk for svaret, og beklager at jeg svarte sent ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå