smort1 Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Året var 1974! (Olympus 35 ED) Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Så fint! Artig at flere har støvsamlere å vise. ASA innstilling rundt objektivet og CdS måleren trygt plassert bakom filterfatningen. Automatisk korrigering av filterfaktor. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Hei, Smort1. Olympus 35 ED er et klassisk rammesøkerkamera fra denne produsenten, i en litt optisk / teknisk enklere utgave enn Olympus 35 RD, men, som du skriver, - bra kamera ... . Andre modeller bygd etter samme lest, var Olympus 35 SP og Olympus 35 RC, - sistnevnte går for øvrig for å være det minste rammesøkerkameraet noensinne ! . M v h Albert. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Så fint! Artig at flere har støvsamlere å vise. ASA innstilling rundt objektivet og CdS måleren trygt plassert bakom filterfatningen. Automatisk korrigering av filterfaktor. Takker, Lassern! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Hei, Smort1. Olympus 35 ED er et klassisk rammesøkerkamera fra denne produsenten, i en litt optisk / teknisk enklere utgave enn Olympus 35 RD, men, som du skriver, - bra kamera ... . Andre modeller bygd etter samme lest, var Olympus 35 SP og Olympus 35 RC, - sistnevnte går for øvrig for å være det minste rammesøkerkameraet noensinne ! . M v h Albert. Takker, Albert! PS! Olympus 35 RC har jeg også lagt ut her før ( se her ), og en svart 35 SP her.... Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 I 1974 var jeg i besittelse av to stk speilreflekskamera. En Chinon og en Ricoh, og den spede begynnelse på mitt fotoliv. Olympus var vel i tillegg til Pentax og Nikon de store på kamerafronten den gangen. (Pluss til de svindyre fra Hasselblad og Leica). Artig å se igjen denne godbiten. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2016 I 1974 var jeg i besittelse av to stk speilreflekskamera. En Chinon og en Ricoh, og den spede begynnelse på mitt fotoliv. Olympus var vel i tillegg til Pentax og Nikon de store på kamerafronten den gangen. (Pluss til de svindyre fra Hasselblad og Leica). Artig å se igjen denne godbiten. Mvh Ragnar Takker, Ragnar! Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 En gammel kjenning, flott presentert. En kompis hadde denne modellen som hovedkamera, inntil det ble råd til OM-1. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 En gammel kjenning, flott presentert. En kompis hadde denne modellen som hovedkamera, inntil det ble råd til OM-1. Takker, Trond Olav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg