Gå til innhold

Må Microsoft Store følge den norske forbrukerkjøpsloven?


Physics

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en Microsoft Surface Pro 3 med i5, 256 GB SSD og 8GB RAM for to uker siden. Den ble kjøpt på tilbud hos https://www.microsoft.com/nb-no/

 

Dessverre var lydkortet/minijack ødelagt og jeg tok kontakt med Microsoft Store i håp om å utbedre problemet. De vil ikke gi avhjelp eller omlevering - grunnet at varen er utsolgt. Det de vil tilby er at jeg returnerer den mot å få tilbake pengene. Ettersom dette ikke er nok til å kjøpe en ny Surface Pro 3 krevde jeg å foreta ett dekningskjøp; jamfør §53 i forbrukerkjøpsloven. Dette mente de at jeg ikke hadde rett til.

 

Kan det være at jeg ikke har rett til dette pga av Microsoft Store sin organisering (formidling av salg framfor salg eller annet big business advokat oppbygning), eller gjelder forbrukerkjøpsloven for salg hos Microsoft Store?

 

Er det noen som har erfaringer med klaging/heving av kjøp fra Microsoft Store?

Endret av Physics
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...