RulleRimfrost Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Skulle erstatte en snurredisk i laptop, og fant ingen review på denne disken. Poster derfor her i tilfelle andre skulle lure. Prisen på 500,- var bra, men spec på 520/300 viste seg å være like sanne som bredbåndsreklame. Burde strengt tatt være en lov mot å poste spec som er 100% overdrevet Systemdisken min er en eldgammel Intel ssd 320 120 Gb, og merkelig nok er ikke denne nye disken særlig bedre enn den gamle... Intel 320 120Gb Intenso ssd sata3 (2015) 128Gb Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Virker som om det er en SATA2 kontroller som brukes, da er det helt innenfor med den hastigheten du får. 5 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Brukerfeil is at bitch 5 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Sitter du på LGA1156 eller eldre har du ikke SATA 3.0. Dette gjelder da i hovedsak førstegenerasjon Core i (i3-3xx, i5-6xx, i5-7xx, i7-8xx og i7-9xx) samt Celeron G1xxx og Pentium G6xxx i tillegg til eldre varianter, og C2Duo/C2Quad. Sitter du på AMD gjelder noenlunde samme tidsspekter: omlag 2010 en gang gikk man over til å inkludere SATA 3.0 på hovedkort. Dagens 900-serie samt noe av den tidligere 800-serien har integrert SATA 3.0. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Har kikka på denne selv, men kjenner ikke merket. En stund siden jeg fulgte med på SSD-er og denne delen av forumet. 4K read har jo dobla seg og aksesstiden mer enn halvert, så helt gæli er det jo ikke da... Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2016 Sitter du på LGA1156 eller eldre har du ikke SATA 3.0. Dette gjelder da i hovedsak førstegenerasjon Core i (i3-3xx, i5-6xx, i5-7xx, i7-8xx og i7-9xx) samt Celeron G1xxx og Pentium G6xxx i tillegg til eldre varianter, og C2Duo/C2Quad. Sitter du på AMD gjelder noenlunde samme tidsspekter: omlag 2010 en gang gikk man over til å inkludere SATA 3.0 på hovedkort. Dagens 900-serie samt noe av den tidligere 800-serien har integrert SATA 3.0. Takker. Da er det nok meg som ikke kan teste denne. Sitter på AM3 enda, så det er nok taket på sata 2-kontrolleren jeg ser. Kunne bannet på at sata 3 GB/s er nærmere 350 Mb enn 250 Mb, og at det var disken Er ellers veldig fornøyd med tysk ssd til 499,- ... Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Kunne bannet på at sata 3 GB/s er nærmere 350 Mb enn 250 Mb, og at det var disken Som det står på wiki-en: Second-generation SATA interfaces run with a native transfer rate of 3.0 Gbit/s that, when accounted for the 8b/10b encoding scheme, equals to the maximum uncoded transfer rate of 2.4 Gbit/s (300 MB/s). Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Takker. Da er det nok meg som ikke kan teste denne. Sitter på AM3 enda, så det er nok taket på sata 2-kontrolleren jeg ser. Kunne bannet på at sata 3 GB/s er nærmere 350 Mb enn 250 Mb, og at det var disken Er ellers veldig fornøyd med tysk ssd til 499,- ... Beklager å måtte si det, men det er ikke noe som heter tysk SSD. Du har fire produsenter av NAND: Samsung (Korea), SK Hynix (Korea), Toshiba/SanDisk(Japan/USA) og Micron/Intel (USA/USA) Kontrollere er vanligvis amerikanske selskaper. RAM er en av de 4 nevnte over vanligvis. Unntaket i kontroller er Samsung, som har sine egne. Av det jeg har sett så virker denne SSDen å være Phison S8 kontroller, som er taiwansk. NAND er fra Toshiba (A19). Resten? Ingen anelse, men hvertfall ikke tysk. Det eneste som er tysk med den er merkelappen. Men til 500 kroner, og at den er MLC(A19) er det faktisk ganske bra til 500 kr, selv om kontrolleren ikke er den beste. Ytelse med Sata 3 vil være bedre enn det du ser nå,ikke fantastisk, men til prisen er det ganske bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå