Lassern Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Digital dinosaur Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Hei, Lassern. Dette er en skikkelig godbit, - 2MP oppløsning på en bildesensor med APS-C-størrelse og, - som første kamera var Kodak Pro DCS 520 utstyrt med pixelskjerm på baksiden, slik at bildene kunne sees rett etter opptak. Kameraet ble lansert i 1998, og prisen ved lansering var omtrent 15.000 USD, - amerikanske dollar. Med dagens dollarkurs, 8.54, tilsvarer dette en pris på 128.100 NOK, - norske kroner. I dag er nok affeksjonsverdien betraktelig mye høyere enn bruksverdien, og jeg håper du har anskaffet ditt eksemplar som kjøper nummer 2 eller lenger ut i rekken. Bildet ditt er som vanlig en opplevelse i seg selv, Lassern ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Hei, Lassern. Dette er en skikkelig godbit, - 2MP oppløsning på en bildesensor med APS-C-størrelse og, - som første kamera var Kodak Pro DCS 520 utstyrt med pixelskjerm på baksiden, slik at bildene kunne sees rett etter opptak. Kameraet ble lansert i 1998, og prisen ved lansering var omtrent 15.000 USD, - amerikanske dollar. Med dagens dollarkurs, 8.54, tilsvarer dette en pris på 128.100 NOK, - norske kroner. I dag er nok affeksjonsverdien betraktelig mye høyere enn bruksverdien, og jeg håper du har anskaffet ditt eksemplar som kjøper nummer 2 eller lenger ut i rekken. Bildet ditt er som vanlig en opplevelse i seg selv, Lassern ! M v h Albert. Tusen takk, Albert Hvilket nummer jeg var i rekken aner jeg ikke, men denne hadde gjort sitt i Romerike Blad når jeg kjøpte den. Og prisen var grei. Jeg brukte den i noen år før den tok kvelden. Raskt og godt kamera, basert på EOS-1n. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Artig tilskudd i støvsamlerserien , det er rart å observere utviklingen hvor det reelle prisnivået har endret seg . Det er bra at flere får råd til å anskaffe seg fotoutstyr for en relativ rimelig penge . Samtidig som den teknologiske utviklingen også går fremover. Jeg tør ikke tenke å hva RX1r Mk2 ville ha kostet i 1998 , sikkert langt mer en dagens pris på 34989,- Mvh Alec Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Artig tilskudd i støvsamlerserien , det er rart å observere utviklingen hvor det reelle prisnivået har endret seg . Det er bra at flere får råd til å anskaffe seg fotoutstyr for en relativ rimelig penge . Samtidig som den teknologiske utviklingen også går fremover. Jeg tør ikke tenke å hva RX1r Mk2 ville ha kostet i 1998 , sikkert langt mer en dagens pris på 34989,- Mvh Alec Takk for hyggelig tilbakemelding, Alec Det er jo slik at teknologiske nyvinninger har en ekstrem pris før de blir masseprodusert for et sultent marked. Kameraprisene i dag er relativt hyggelige, men for meg er 35000 for et kompaktkamera med fast optikk rimelig stivt. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Utseende har ikke forandret seg så mye, men på innsiden har det skjedd mye, og som Albert fremfører så er affeksjonsverdien mye høyere enn bruksverdien. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg