Gå til innhold

Solaris 9 x86

OKKOKK

Anbefalte innlegg

Fordi jeg har hørt at det er ganske så avansert og at man må bygge opp operativsystemet selv osv....? :grumpy:

Bygge det opp selv? Hva mener du med det egentlig? Noe ala Lego?

Linux finnes i alle former og fasonger, noen distroer er litt vanskelig å sette opp, mens andre er like enkle å installere som Windows.

Det er litt paradoksalt at du vurderer Solaris når du mener Linux er for vanskelig. Begge er jo unix-baserte operativsystem, og nogenlunde like i bruk. Installeringen kan jeg ikke si noe om når det gjelder Solaris, men det er ihvertfall mye enklere å få hjelp til Linux siden det er mer utbredt. Støtter langt mer hardware også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solaris 9 x86 fungerer utmerket (jeg har det selv hjemme ettersom jeg jobber med Solaris til daglig), men som de andre sier du vil sikert ha mer nytte av en Linux distro til hjemme PC.

Hvis du allikevel vil prøve anbefaler jeg deg å lese litt om det på forhånd på Sun sine sider, hvor du forøvrig kan laste ned alle ISO'ene til Solaris9 x86 helt gratis.

Lenke til kommentar
Fordi jeg har hørt at det er ganske så avansert og at man må bygge opp operativsystemet selv osv....? :grumpy:

Heh.. Du vil finne nybegynnerdistroene 10 000 ganger lettere enn Solaris ;) (jadda, alt er relativt osv, ikke klag)

Skal du pr0ve noe nytt og sikkert ville jeg absolutt gaa for Linux.. Fedora hadde jeg pr0vd om jeg hadde vaert nybegynner naa i disse tider :)

Lenke til kommentar
....hvor du forøvrig kan laste ned alle ISO'ene til Solaris9 x86 helt gratis....

Ikke forvir OKOKOK. Han har laget minst tre poster om Solaris nå. I den ene har jeg sagt at du kan få Solaris igjennom deres "Free Licensce Program". Hvis du har en x86 maskin må du betale 20 dollar for å laste det ned. Presiserer ikke dette mer.

OKOKOK: Råd: Begynn med RedHat eller Mandrake Linux.

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...