Ragnar Skj Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Fra Berger museum, Vestfold Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Velkomponert bilde fra et for meg ukjent museum. Fine linjer og godt utsnitt. Spennende. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Spennende bilde, som sammen med tekst pirrer besøkslysten. Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Et flott komponert bilde fra et for meg ukjent sted. Interessant lesing også. Veldig bra, Ragnar! Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Hei, Ragnar. Dette museet er ukjent for meg, men bildene dine gir inntrykk av at lokalitetene og utstillingen er spennende nok til at man kanskje bør vurdere å få med seg litt av norsk tekstilindustrihistorie ved å besøke dette stedet ! 1/30 sekund, - har du brukt stativ ? M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Velkomponert bilde fra et for meg ukjent museum. Fine linjer og godt utsnitt. Spennende. Spennende museum å besøke for de som synes om denne type utstillinger. Selv synes jeg det var interessant. Takk for kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Spennende bilde, som sammen med tekst pirrer besøkslysten. Absolutt verdt et besøk. Takk for kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Et flott komponert bilde fra et for meg ukjent sted. Interessant lesing også. Veldig bra, Ragnar! Mvh Fredrik Takk for kommentaren Fredrik ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Hei, Ragnar. Dette museet er ukjent for meg, men bildene dine gir inntrykk av at lokalitetene og utstillingen er spennende nok til at man kanskje bør vurdere å få med seg litt av norsk tekstilindustrihistorie ved å besøke dette stedet ! 1/30 sekund, - har du brukt stativ ? M v h Albert. Museet er litt bortgjemt vil jeg si, og det er nok mange som ikke er klar over at det finnes. For deg er det jo ikke så lange turen. Kjører gjennom Svelvik og noen kilometer til mot Sande i Vestfold. Når det gjelder 1/30 sek: Er tatt med frihånd, men tror jeg la an mot stolpe el. Har for øvrig definert Fujien til nedre grense på 1/30 for frihåndsfotografering, og med iso 6400 som det høyeste. Verdier utover dette varsles. Men det blir relativt ofte til at jeg velger lukkertid, blender og iso selv. Men greit å ha et definert standardoppsett i utgangspunktet. Takk for hyggelig kommentar. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Flotte bilder fra Berger dette Ragnar. Det pleier å bli en årlig sommertur hit. Fossekleiva Kultursenter holder jo til i samme lokaliteter med sine forskjellige utstillinger og er absolutt verd ett besøk. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
GroKoDilla Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Harmonisk kaos! V2 for meg. (Savner litt en person i enden av tunnellen...) Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2016 Flotte bilder fra Berger dette Ragnar. Det pleier å bli en årlig sommertur hit. Fossekleiva Kultursenter holder jo til i samme lokaliteter med sine forskjellige utstillinger og er absolutt verd ett besøk. Mvh. Rolf Du har sikkert mange bilder derfra du også Rolf. Fossekleiva Kultursenter og Berger Museum er nærmest smeltet sammen, og markedsfører hverandre i annonser, på nett etc. Takk for fin kommentar. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 6. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2016 Harmonisk kaos! V2 for meg. (Savner litt en person i enden av tunnellen...) Det var overraskende gode fotoforhold med spennende lysforhold og fine linjer i "landskapet". En person "langt bort i der" ville nok krydret bildet som du antyder. Hjertelig takk for fin kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Foretrekker den beskårede V2, men kunne forresten tenkt meg du hadde tatt vekk det halve bildet i høyrekanten også. Men det funker jo med god dybdefølelse uten at det er så mye annet å klage på bortsett fra at en beskjæring nede på 3 mm. ville latt linja som skaper trekanten nede gå mer skarpt ut på nedre ramme hvilket jeg tror ville øke spenningen noe. De tre mørke flekkene gjør nemlig sitt til at linja kan føles som direkte ut i krysset. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 9. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2016 Foretrekker den beskårede V2, men kunne forresten tenkt meg du hadde tatt vekk det halve bildet i høyrekanten også. Men det funker jo med god dybdefølelse uten at det er så mye annet å klage på bortsett fra at en beskjæring nede på 3 mm. ville latt linja som skaper trekanten nede gå mer skarpt ut på nedre ramme hvilket jeg tror ville øke spenningen noe. De tre mørke flekkene gjør nemlig sitt til at linja kan føles som direkte ut i krysset. Roar Hei Roar og takk igjen for svært konstruktiv tilbakemelding. At du i hele tatt tar deg tid til å studere og kommentere bilder så nøye som du åpenbart gjør er nesten utrolig. Nytteverdien er stor for undertegnede og andre som mottar dine betraktninger. Ser absolutt poenget med ca 3 mm kutt bede i V2 gjør bildet renere. Det samme gjelder kutt på høyresiden slik det halve bildet blir borte. Så håper jeg selvsagt på kommentarer fra deg på noen av mine framtidige bilder, selv om jeg vet at det ikke vil være noen selvfølge. Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg