Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Automatisk omrøring når man koker vann, mulig?

Kiiips

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått beskjed om å røre rundt med salt mens jeg koker opp vann.

Problemet er at jeg ikke har tid  til å sitte å røre saltvann I 3-5 liter vann hver dag.

Jeg skal bruke vannet til å skylle nesa.

Et alternative er å kjøpe saltvann på apoteket, men det blir for dyrt I lengden.

Jeg lurte derfor på om det finnes noe kjøkkenredskap som kan røre rundt saltet i det kokte vannet?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man varmer opp vann, er konveksjon-strømmene ekstremt store slik at vannet 'rører' seg selv!

(Det varme vannet stiger opp fra bunnen, og det 'kalde' synker ned til den varme platen, og stiger så opp igjen når det blir varmt nok, osv.

Ikke rør i VANN! Rør i grøt, supper og andre tykkere ting som hindrer konveksjonen.

Endret av ozone
  • Liker 3
Lenke til kommentar

varmtvannstanken

Du tenker på varmt vann?

Når varmtvannet er tilstrekkelig varmt (> 64 grader) så skal det ikke vokse noe i varmtvannstanken.

For øvrig kan det være for mye bly eller kobber i varmtvann.

Det er ingen selvfølge at vannet holder tilstrekkelig temperatur. Og ja, særlig kobber er også en viktig grunn til å ikke bruke vann fra varmtvannstanken til f.eks. matlaging.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å koke vannet? De gangene jeg har surklet opp saltvann med nesa så har jeg bare rørt det inn med varmtvann fra springen :)

Varmtvann fra springen er ganske nasty. Tenk på all dritten som befinner seg i varmtvannstanken …

Ja. skjønner ikke helt vitsen med å dusje seg heller jeg da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...