snarild Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) Hei, Er det noen som har erfaring med dette enda? Så vidt jeg har lest meg opp på, så er det litt blandnde meninger omkring dette VS den gamle modellen. I korte trekk har jeg oppfattet at det er VR som skiller. Ellers er det gamle litt bedre på enkelte ting og det nye på andre, men ikke veldig mye bedre. Hva er deres tanker om dette? Endret 5. februar 2016 av snarild Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) Større (blant annet 82mm front, mot 77mm før), tyngre, dyrere, men ikke optisk bedre enn den gamle. Skulle jeg valgt, hadde valget ganske enkelt blitt uten VR. Noen vil kanskje ha bruk for dette, men i mine øyne er ikke dette noe som forsvarer prisen på noen måte. Edit: Men ikke noen direkte erfaring med de, prøvd begge to littegrann, det meste er lest om. Endret 5. februar 2016 av kornelen Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Jeg har brukt den gamle 24-70en i 4 år, men har aldri savnet VR på den. Tvert imot, så synes jeg den er tung nok som den er, så jeg for min del ser ingen grunn til å bruke penger på noe som er større, tyngre, og som tilbyr noe jeg aldri har savnet. Lenke til kommentar
Boeing Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Å betale 10.000 for VR er alt for drøyt. Optisk er den ikke nevneverdig bedre enn forgjengeren, noen mener at den faktisk er dårligere. At den er større og tyngre er heller ikke noe godt salgsargument. Da er det bedre å bruke penger på et objektiv som komplimenterer denne (eks. En Nikon 24-120f/4 som er nett og liten, og har VR). Lenke til kommentar
Svar Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Jeg lurte lenge på hvilken 24-70 jeg skulle gå for, men endte opp på Tamron 24-70VR. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå