Roar Kneppen Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Afrikansk Buffalofight Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 For meg er det bare v.3 som er dramatisk nok til å uttrykke fight. På de andre ser det ut som vennlig "kløing". Imponerende dyr åkke som. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Om det er vennskapelig eller mer alvorlig krangling mellom bøflene vet ikke jeg, men det kan vel du bekrefte/avkrefte. Passer utmerket som en serie dette. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Hei, Roar. Når to slike kolosser barker sammen, så merkes det vel i bakken ? Afrikansk bøffel kalles også "kafferbøffel" etter hva jeg har lest. Med en skulderhøyde på inntil 160 cm og vekt rundt 900 kg, er den mindre enn asiatisk bøffel, som kan ha en skulderhøyde på 200 cm og veie inntil 1200 kg. En kafferbøffel er mer enn en lett match for en flokk sultne løver, som ikke sjelden går ut som den tapende part i nærkamp med fryktløse bøfler. Kampviljen lyser ikke i øynene til de to "kamphanene", og det virker som om dette er en brytekamp i "all vennskapelighet". Bildene i serien er skarpe, og fargene sterke og klare ! Oksene hos denne arten er nærmest svarte, mens kuer og kalver er mer brune. Bilde nr. 2 fra venstre har et blåskjær, - er det kombinasjonen av bøffelens farge og det kraftige solskinnet ? M v h Albert. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Hvorvidt det var en virkelig fight her eller om de bare prøvde krefter er vanskelig å si. Det var en ganske stillestående kamp. Hva løveangrep angår så vokter løvene seg vel på å gå på voksne bøfler, men går etter kalver som har kommet bort fra flokken. Kun når en bøffel er skadet føler løvene seg trygge for som regel kommer hele flokken til unnsetning under løveangrep og løver har måttet bøte med livet etter nærkontakt med bøffelhorn. Bøflene regnes som noe av de farligste på den afrikanske savannen. Når to gamle hanner går sammen er de ofte livsfarlige for hvem som helst og ikke uvanlig går de til angrep på mennesker også. Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg