Joachim Vadseth Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) Vell, da er vi i gang igjen dere! Car launches: Renault - 3.feb - online Red Bull livery - 17.feb - London Ferrari - 18.feb - online McLaren - 21.feb - online Haas - 22.feb - Barcelona Williams - 22.feb - Barcelona Manor - 22.feb - Barcelona Sauber - 22.feb - Barcelona Pre-season testing: 25.-26. jan - Paul Richard (Pirelli wet weather test) 22.-25. feb - Barcelona 1.-4. mar - Barcelona Forventer at SkyF! har noe dekning av pre-season testingen slik som i fjor. Ted's Notebook fra Sky F1 i Barcelona Test 1. Dag 1: https://www.youtube.com/watch?v=Xtz13cqG2mc Dag 2: https://www.youtube.com/watch?v=CXutMqLajLI Dag 3: https://www.youtube.com/watch?v=7TGGt2qz9X0 Dag 4, Development Corner: https://www.youtube.com/watch?v=dfSPepuHUmc Ted's Notebook fra Sky F1 i Barcelona Test 2. Dag 1: https://www.youtube.com/watch?v=gYTxIz8POQY Dag 2: https://www.youtube.com/watch?v=MaXxvzEa1U0 Dag 3: https://www.youtube.com/watch?v=CG_E20Fdwsw Endret 4. mars 2016 av Joachim Vadseth 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Må si jeg liker den matte fargen til Red Bull! Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 3. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2016 Jepp. Super-slippery spekuleres det i. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Ikke mange timene igjen nå før vi kan se hvordan landskapet ligger an i starten https://www.youtube.com/watch?v=rTHKmBnbXnc Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Ja det er i helga ja, var bombesikker på at det var uka etter Lenke til kommentar
johanf Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Woohoo! Første practice session er over og nå er det ny sesong og ny helg med timer foran TVen. Snakkes på mandag! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Forhåpentligvis får vi en tørr og fin dag i morgen så vi kan se hvilket potensiale bilene faktisk har. Er forsåvidt spent på om Rosberg vil greie å holde Hamilton bak seg på søndag, eller om fremdeles vil slite med presset og tukle det til for seg selv. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Hva tenker dere om Q-systemet? Jeg sliter litt med å henge med, og tror litt mer grafikk kunne hjulpet. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Det får svært mye kritikk, selv fra teamsjefer (Toto Wolff), og førere. http://www.skysports.com/f1/news/12433/10210796/its-not-acceptable-its-got-to-change Leste også et innlegg fra en som har vært tilskuer på Albert Park i dag, og det var som du sier vanskelig å følge med. Grafikken har ikke blitt oppgradert fra i fjor, og er i ikke i det hele tatt tilpasset det nye systemet. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Okei, stryk det jeg sa. Dett er, som de norske kommentatorene sier, en parodi. Kvalikken som brukte å være noe av det mest spennende er bestemt med 4-5 minutter igjen, både på Q1-2 og 3. Gjesp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Første og andre runde av kvalet var ok, men Q3 kunne godt ha det gamle formatet. Man kunne også godt ha spesifisert reglene litt bedre også, hvorfor var det bare Palmer som fikk godtkjent runda han var ute på? Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Litt rotete det nye quali systemet. Enig med posten over, Q3 kunne godt ha hatt det gamle formatet. Pole: 2016: 1:23.837 2015: 1:26.327 2011: 1:23.529 Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 20. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2016 Ser ikke poenget med det nye kvalifiseringsformatet - få på det gamle. Det sa jo også Toto Wolff, at det kanskje var det beste. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Ser ikke poenget med det nye kvalifiseringsformatet - få på det gamle. Det sa jo også Toto Wolff, at det kanskje var det beste. De har allerede bestemt seg for å gå tilbake til den gamle kvalikken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Jeg synes egentlig at de burde gå for en hybrid av de to systemene, at Q1 og kanskje Q2 kjøres med det nye systemet, det fikk jo tross alt bilene ut på banen, og at Q3 har det gamle opplegget pga den korte tiden. Men de må gjøre systemet mer forstålig, både for oss som følger med på tv, men også for publikum banen, for der var det vistnok enda trauseigere enn på tv. Når det kommer til løpet i dag så var det synd for Hamilton og Toro Rosso gutta. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 21. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2016 Å kjøre det i Q1 og Q2 var jo bare tull deg også? Da har alle 22 førerne 7 minutter på seg på en out lap, hot lap og in lap før elemineringen begynner. Jeg har ikke trua på dette i det hele tatt. I praksis blir løpet ditt ødelagt kanskje fordi du blir blokka på den eneste hot lappen du får inn på de 7 minuttene.. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Er ikkje Kvyat's straff etter Sochi altfor mild? 3 poeng for å ha torpedert Vettel ut av løpet på den måten synest eg er latterlig. Eg hadde satt han på sidelinjen i Barcelona, minst. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 (endret) Jeg synes straffen er bra nok. Han kom i mål på 15. plass og fikk virkelig lide for å ha gjort en kjempebrøler. Jeg vet det blir diskutert at hans første feil kunne unnskyldes med at han var litt varm i toppen siden han kjørte på hjemmebane, og på den måten kunne man se gjennom fingrene på det. Samtidig sies det at hans andre dytt på Vettel var enda verre og ikke kan unnskyldes på noen som helst måte. Jeg er ikke enig og mener det børe være omvendt. Hans første dytt på Vettel er totalt unødvendig. Han VET det blir trangt i første sving og satset ALT for hardt. Allerede her har han bevist at han må straffes og straffen han fikk var helt grei. Hvis man ser på videoene som ble tilgjengelig under løpet (on board fra Daniils bil), ser man at når han følger Vettel gjennom sving 3, så sakker Ferrarien plutselig farten. Jeg er enig med Kvyat at det er umulig å forutse det siden han holdt norm fart frem til det punktet og der Vettel plutselig begynner å sakke farten, er ikke et normalt sted å bremse eller sakke farten på. edit: og så har jeg sett videoene igjen, og andre dytten burde han kunne unngått også - det er ikke noen unnskyldning for å kjøre på noen bakfra. Det er hans skyld 100%. Jeg mener at om det skjer igjen, må han få strengere straff. Romain Grosjean hadde vel et par kræsj på seg før han ble straffet skikkelig selv. Endret 2. mai 2016 av johanf Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Han gjorde ikkje en kjempebrøler, han kræsja Vettel av banen, for meg så det ut som om det var med vilje. 10 sek stop'n'go og 3 poeng på lisensen er altfor lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå