AudiA41996 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Hei,Jeg har en Pioneer av typen DEH-2000MPB radio.Problemet mitt er at den får bare inn en radiokanal, som er P4 Norge. (Den finner også en lokal radiokanal som er nedlagt, som ikke sender audio).P4 frekvensen er F1 103,50Lokalradio er F1 104,50Har prøvd etter beste evne å skifte og søke innenfor de forskjellige båndene, MW/LW og FM.Tidligere hadde jeg en litt eldre utgave av Pioneer radio i bilen, den fikk inn mange flere radiokanaler - de som er vanlige i Norge. Men jeg skiftet ut denne radioen for for den nevnt ovenfor fordi den har AUX-tilkobling.Da jeg ikke fikk inn annet enn P4 på "ny radioen" så skiftet jeg tilbake til den gamle Pioneeren som ikke hadde AXU, men som fikk inn alle kanalene - og nå får jeg bare inn P4 på denne også (samt den døde lokalradiokanalen).Noen som har peiling på hva som kan være årsaken til dette?Til info så er det snakk om en Audi A4 stasjonsvogn, 1996 modell.Takk for svar Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Har du husket å koble til antennen? Ellers har mange Audier (usikker på 1996, men antar denne også) en aktiv antenne som originalt får strøm fra antenneutgangen på de originale radioene. - Dersom du på enelleranne måte har fått koblet ut en overgang eller en "tjuvkobling" som ga strøm til antennen kan dette være årsaken. Noe slikt; (finnes flere typer) http://www.bema.no/?ItemID=9258 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå