hvordansletteprofil Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Jeg skulle til å sette i den svære brede ledningen (veit ikke hva den heter.. sånn 72 pins ledn?) inn i harddisken min.. så kjente jeg plutslig bare at noe knakk.. jeg sjekket og det så ikke verre ut.. en "pin" hadde knukket av... er det noe mulighet til å få årnet dette? eller er harddisken min TOTALVRAK? Det lå veldig mye av affeksjonsverdi på den... Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Må da være 2-3 år siden nå - en på ( det gamle ) forumet tok med pasienten til en urmaker som fixa det. Hvis det ikke går, ta den med til et vanlig elektroverksted. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Den brede kabelen heter flatkabel eller IDE-kabel. På eget ansvar: prøv å fest en liten metallpinne (binders f.eks.) inne i den hullet som tilsvarer den brukne pinnen. Vet ikke, men det kan meget mulig ødelegge harddisk/hovedkort værre enn det var fra før. Kjenner du noen som kan sveise så smått, kan du kanskje få de til å prøve? Kanskje kan du bytte ut printplaten med en fra en frisk harddisk (er strøm/idekontakt en del av printplaten?) Ibas tar sikkert på seg oppdraget hvis du har penger. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Quote: On 2002-02-25 00:12, kobbevik skrev:Jeg skulle til å sette i den svære brede ledningen (veit ikke hva den heter.. sånn 72 pins ledn?) inn i harddisken min.. så kjente jeg plutslig bare at noe knakk.. jeg sjekket og det så ikke verre ut.. en "pin" hadde knukket av... er det noe mulighet til å få årnet dette? eller er harddisken min TOTALVRAK? Det lå veldig mye av affeksjonsverdi på den... *lol* Var en kar her som ba deg sveise den på Anyway, den må loddes på.. Hvis du ikke kan dette selv så få noen du kjenner eller et verksted til å ordne dette. Skal sant sies, kreves STOR kompetanse for å lodde på slike kort, for varmt og kortet blir ødelagt. Må ha temperatur regulert loddebolt og man kan maks være borti 5 sekunder av gangen. Loddepunktene er like små som knappenåls hoder. Alle pinnene må nok av for å skifte en, så på en hd her.. best du snakker med et elektronikk verksted.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå