Gå til innhold

Kjøp av skjermkort

venox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Siden saken min er lignende, så velger jeg å ikke opprætte et nytt topic. Min far vil oppgradere sin gamle PC, som nå er en:

Pentium 3 933MHz

256MB SDRAM

GeForce 3 Ti200

WinME

Han spiller for dte meste Battlefield 1942, men Pcen er treg og den kjører ikke spillet ordentlig bra. Så han skal kjøpe et nytt grafikkort, i FX 5600 Ultra/9600 Pro-klassen. Hvilket av disse kortene vil dere anbefale han å kjøpe? Har selv kun erfaring med GeForce-kort, men er ATIs gfx kort stabile og har gode drivere?

Siste spm, WinME SUX og den krasjer maskinen hans stadigvekk. Han kan få gratis lisensiert Windows 2000 eller XP fra jobben, men hva burde han velge? Vil WinXP kjøre fint på den maskinen, hvis han setter inn nye 512MB RAM(totalt 768MB RAM)? Eller krever WinXP mer enn en P3 933MHz og 768MB SDRAM for å kjøre normalt/godt? Burde han heller skaffe Win2000, som ikke krever så mye ressurser?

HVIS WinXP vil fungere godt på hans PC, så vil han ha WinXP.

Takk for hjelp

Lenke til kommentar
Siste spm, WinME SUX og den krasjer maskinen hans stadigvekk. Han kan få gratis lisensiert Windows 2000 eller XP fra jobben, men hva burde han velge? Vil WinXP kjøre fint på den maskinen, hvis han setter inn nye 512MB RAM(totalt 768MB RAM)?

Jeg kjører win XP selv på en maskin med celeron 466MHz og 512 MB RAM, og det går kjempefint :) Er 100% stabilt, maskina står på døgnet rundt og det er sjelden jeg restarter mer enn en gang i måneden.

Lenke til kommentar
ATI Radeon 9600XT eller nVidia GeForceFX 5700 Ultra dersom du ikke skal modifisere kortet.

kult å se noen anbefale et GeForce FX kort i ATI Radeon 9800 bastionen :)

Jeg vil forøvrig anbefale et Radeon 9800SE enten du skal modifisere det eller ikke. eller så er ATI Radeon 9600XT og GeForce FX 5700 gode kjøp de også!

Lenke til kommentar
Hei. Siden saken min er lignende, så velger jeg å ikke opprætte et nytt topic. Min far vil oppgradere sin gamle PC, som nå er en:

Pentium 3 933MHz

256MB SDRAM

GeForce 3 Ti200

WinME

Han spiller for dte meste Battlefield 1942, men Pcen er treg og den kjører ikke spillet ordentlig bra. Så han skal kjøpe et nytt grafikkort, i FX 5600 Ultra/9600 Pro-klassen. Hvilket av disse kortene vil dere anbefale han å kjøpe? Har selv kun erfaring med GeForce-kort, men er ATIs gfx kort stabile og har gode drivere?

Tror med det oppsettet der vil det være en fordel å oppgradere mer enn bare skjermkortet. Hadde nok vært en ide å byttet ut hovedkort med 8x AGP, CPU og ram til DDR ram i tilegg til skjermkort. Hvis ikke ville vel andre ting en skjermkortet kunne bli flaskehals.

Lenke til kommentar
r9800SE eller r9600XT.

ikke noe annet

hmm...er det egentlig så veldig merkbar forskjell på r9600PRO vs r9800SE/r9600XT?? Annet enn prisen?

Kjøpte selv Sapphire Radeon 9600 Fireblade Ed., og den kjører da alle spill uten problemer. Testa på Max Payne2, BF 1942 og siste Ravenshield, og det går glimrende. Så hvorfor da kjøpe kort til over 4000 kr, når man kan få et "bra nok" kort til 1500?

Nå kan det riktignok være at spillene går knirkefritt på min maskin, da denne er brukbart rask (XP3200 og 1024 MB DDR), men alikevel.....

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...