Gå til innhold

Forbud mot å selge godteri for billig?

flink_gutt

Anbefalte innlegg

Google "øl er sunt" og du får opp drøssevis med artikler som sier at øl faktisk er sunt, i små mengder

I alle butikker jeg har vært i så er godteriet alltid rett før kassen og potetgull bortgjømt i et hjørne

Frukt er sjeldent før kassen og å ha frukt ved inngangen er uhedlig da alle går forbi og hoster..

Kiwi har frukt før kassen og Rema ved inngangen

Obs har godteri og potetgull rett etter inngangen og da er det mye lettere å gå forbi enn når du kommer til kassa og det er kø rett ved siden av godteriet..

Dubios, her må du nok forklare nærmere med hva du mener når du sier "du får opp drøssevis med artikler som sier at øl faktisk er sunt, i små mengder" og veldig gjerne også linke til en artikkel som sier det og ikke noe helt annet. Det jeg får opp når jeg googler "øl er sunt" (OK, i Bing og ikke Google) er:

• Noen artikler som hevder øl er sunt enten uten å dokumentere det de hevder i det hele tatt, vise til andre artikler som dokumenterer dette like lite eller hevder øl er sunt fordi det inneholder f eks B-vitamin (og hva da med alt annet som inneholder B-vitamin, blir det også automatisk sunt bae fordi det inneholder B-vitamin) og som i tillegg er skrevet av ølbryggerier, puber, foreninger for slikt eller lignende. Selvfølgelig vi de påstå at øl er sunt, gjør de det slårde jo hånden som gir dem mat! Ingen påstand blir riktig verken av å bli hevdet eller bli gjentatt!

• Noen journalister som enten er for dovne til å i det hele tatt lese før de "gjengir" f eks en en rapport slik de selv ønsker den skal være eller som bevisst lyver og lar være å oppgi kilde fordi de vet at "med den overskriften" selger vi aviser/blader/klikk og reklame som varme hveteboller".

• Noen rapporter som sier at det også kan være sunne sider ved øl. At det kan være også sunne sider ved øl betyr ikke det samme som at "det er bevist at Øl er godt for kroppen..."

Så igjen Dubios: Har du en link som slår fast at "øl er godt godt for kroppen" (period!) eller venter du virkelig at jeg skal tro dette bare fordi du tror det selv og så sier det?

Videre sier du at "Kiwi har frukt før kassen og Rema ved inngangen Obs har godteri og potetgull rett etter inngangen..." Vel, det kan godt være i noen butikker, for så mange av dem har jeg ikke vært i, men selv må jeg si: Den eneste OBS jeg har vært i hadde frukt og grønt ved inngangen, det hadde også begge Kiwi jeg har vært litt i (og den eneste Rema jeg kan huske), selv om jeg også har sett frukten annet sted i en Kiwi. Ellers snakket altså jeg om "ved kassen her", og "her" er verken Rema, Kiwi eller OBS.

Videre konstaterer jeg at de andre jeg spurte ikke har svart noe som helst og av det trekker jeg naturligvis konklusjonen at det ikke var diskutere som var målet deres, det var å skrike meningen sin... Hvordan venter man da å bli tatt seriøst i diskusjon? Ulvekamp er noe helt annet.

Som nevnt i innlegg #10 har jeg tenkt å oppsummere denne tråden før jeg setter status til løst. Det gjør jeg om et par dager dersom det tross purring på svar ikke er kommet svar på spørsmål jeg har stilt i diskusjonen. Kommentar av andre innlegg på tråden settes på pause inntil de svar i diskusjonen som jeg har etterlyst er mottatt. Kommer ikke slike slike etterlyste svar vil evt svar til nye innlegg som fortjener svar bli gitt i oppsummeringen. Etter det regner jeg for egen del regner saken som løst, setter status til det og så forlater tråden som uaktuell. Viser ellers til innlegg #10. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...