KatrinaS Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Slutt å fore trollet: Sex er noe dritt https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1200918&hl= Håndball er en femi sport https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1197414&hl= Har noen erfaring med å leve i sølibat https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578104&hl= Virkninger og bivirkninger av antideppresiva https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1620752&page=1 Du er vel et større troll. Intet av det du kommer opp med, beviser at det er trolling. Det er dønn ærlighet, og så langt fra trolling som det er mulig å komme. Tror du at du er så prektig? Har du aldri skrevet noe galt. Dette er arroganse på høyeste nivå. Du er ikke bedre en andre her inne. Jeg er dønn ærlig og står for mine meninger, gjør du det? Litt merkelig at du i en tråd hyller null sex, mens du i en annen klager fordi du ikke får, synes du ikke? når man ikke får sex vettu du, så kan man fort få humørsvingninger, og da kan man si slike ting for å føle seg bedre..Det er godt mulig. Jeg dømmer ikke. TS, hvis du ikke får ha sex med kona, og du vil ikke gå fra henne så har du to alternativer. Enten leve med det eller avtale åpent ekteskap slik at du kan ha sex med andre. Når hun ikke har hatt sex på 20 år med deg, og aldri kommer til å ville så synes jeg det er ganske så fair. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Og om du prater om slikt med en venn så er det vell ofte hysj hysj ikke si det til noen men jeg har ikke pult siden i 2015..Fint du trekker frem å ikke ha sex siden 2 dager siden når tråden handler om å ikke hatt sex på 200 år. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Slutt å fore trollet: Sex er noe dritt https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1200918&hl= Håndball er en femi sport https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1197414&hl= Har noen erfaring med å leve i sølibat https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578104&hl= Virkninger og bivirkninger av antideppresiva https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1620752&page=1 Du er vel et større troll. Intet av det du kommer opp med, beviser at det er trolling. Det er dønn ærlighet, og så langt fra trolling som det er mulig å komme. Tror du at du er så prektig? Har du aldri skrevet noe galt. Dette er arroganse på høyeste nivå. Du er ikke bedre en andre her inne. Jeg er dønn ærlig og står for mine meninger, gjør du det? Hvis du alvorlig mener du er dønn ærlig og ikke troller, så står det alvorlig til med deg. Du har ikke hatt utløsning på minst 25 år, men fikk barn for 22 år siden. Jomfrufødsel? Du har ingen dårlige erfaringer med sex, men du spydde ut et ludder en gang fordi det var så kvalmt. Du synes sex er motbydelig og forstår ikke at folk har glede av sex. Men behov for sex har du? Du liker ikke å bli hetset fordi du foretrekker å leve alene. Og du har vært gift i snart 30 år? Du fremstår som en patologisk løgner. Her er noen sitater: 05.02.10: Sex er bare så hæslig. Å ligge med en "kvinne" er utrolig motbydelig. Jeg spydde ut et ludder engang, fordi det var så kvalmt. Jeg er ikke homo, men liker ikke kvinner som er dumme som brød! 20.04.14: Har noen erfaring med å leve i sølibat? Jeg har levd slik de siste tjue årene, og det har gått fint. Det jeg får bekreftet er at trangen til sex er mindre en lysten til å holde seg unna fysisk kontakt. Jeg har levd stort sett hele livet i avholdenhet, frivillig, og med tankene på andre ting. Særlig trening og holde kroppen i topp stand. Jeg har prøvd sex, men det er ikke i nærheten av en flott tur ut i naturen. Jeg skjønner godt at noen velger å ha sex for å lage barn, det er naturen sin gang. Jeg tror ikke jeg har gått glipp av så mye. 21.04.14: Damer er ikke løsningen på alle problemer, jeg har ikke gått glipp av noe. Ser at mange skryter på sex. Det blir bare for dumt. Hvem gidder å drasse på kvinnfolk? De duger ikke til sex, er bare opptatt av strekkmerker og for tørr mus. 21.04.14: Tror du alle menn liker sex, så dum er det ikke mulig å bli! Greit å stå over når du føler det blir hæslig. Og du har IKKE hatt sex, bare skryt. Jeg tror deg ikke, bare tøffhet på nettet. 21.04.14: Jeg har ingen dårlige erfaringer men er nok aseksuell. Føler ingen lyst eller glede med sex, 25.05.14: Man lider ingen nød uten sex, heller tvert i mot. 16.08.14: Det er ingen glede eller positivitet i sex. Det er bare negativt og sløsing med tid og ressurser. Så slipper du å menge deg med andre mennesker. Bare fordeler med andre ord. Nest etter reising er sex mest oppskrytt. Men skjønner at enkelte synes det er ok. 17.08.14: Nei jeg forstår ikke at folk har glede av sex, det er totalt ubegripelig. Som du sier da er det bedre å se maling tørke. Poenget med tråden er å belyse at veldig mange ikke har sex i det hele tatt. Heldigvis er vi forskjellige. Det jeg undrer meg over at enkelte blir pottesur når jeg sier at jeg ikke liker sex. De personene må ha personlige problemer. Ta et søk på Google så får dere se. 17.08.14: Jeg er avholdende og det kommer fram i alle tråder. Jeg har ikke hatt nærkontakt med andre på over tjue år, og det er jeg stolt av. Lurer på hvor mange som kan si det samme. Men det er vel ikke så mange i eliten. Stolt over at jeg har vett og forstand til å si NEI! 17.08.14: Jeg har ALDRI hatt problemer med "å få meg noe" men jeg velger å avstå. Er det så vondt å takle? Nå kan du tenke på noe annet, jeg har forklart hvorfor. Jeg LIKER IKKE sex. 17.08.14: Folk får gjøre som de vil for meg, men jeg aksepterer ikke å bli hetset fordi jeg foretrekker å leve alene. Jeg aksepterer at andre har andre meninger. Men jeg står på mine egne meninger og er stolt av det. Vi kan ikke mene det samme. 17.08.14: Alt er bedre en sex, ikke er det godt og det er ikke sunt. Mat, trening og alt annet er bedre. Og du slipper å involvere deg med et annet menneske, det er det viktigste. 20.08.14: All fysisk utfoldelse og alle kulturopplevelser er bedre en sex. Jeg har ikke hatt utløsning på minst 25 år og har det strålende. 04.02.16: Jeg har ikke hatt sex på 20 år fordi kona mi ikke vil. Ville andre ha holdt ut? Det er frustrerende og du føler at du ikke strekker til. Man blir ydmyket. Skilsmisse har ikke vært noe tema. Da alt annet fungerer bra. Men det er ikke bra. Etter at vi fikk barn, var det helt slutt. 05.02.16: Som jeg skrev , det har ikke noe med meg å gjøre, det står lenger oppe. Hun vil bare ikke. Hun sluttet med sex da hun fikk barn, og det er nå 22 år siden. Har intet behov for det sier hun. Hun kan jo pule meg fordi jeg har sosial angst. Det henger ikke sammen. 05.02.16: Jeg har behov for sex, har ikke alle det? Men akkurat nå er det ikke mulig, noe jeg har beskrevet før. Jeg går til behandling for impotens. Og det har vært slik et år, desverre. 05.02.16: Jeg har utrolig viljestyrke, mere en de fleste. Men å gå fra kona er uaktuelt. Neste år har vi 30-års bryllupsdag. Så det må bli andre løsninger. Men hver dag er en kamp, og jeg skal vinne. 4 Lenke til kommentar
lesles Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Nice research Omnithunder.. Gleder meg til hva trådstarteren svarer nu.. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Jeg har ikke hatt sex på 20 år fordi kona mi ikke vil. Ville andre ha holdt ut? Spørsmålet du bør stille deg er hvordan konen din har holdt ut å leve med en mann som foretrekker å leve alene, som ikke liker sex og som generelt har et nedlatende kvinnesyn. 3 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Slutt å fore trollet: Sex er noe dritt https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1200918&hl= Håndball er en femi sport https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1197414&hl= Har noen erfaring med å leve i sølibat https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578104&hl= Virkninger og bivirkninger av antideppresiva https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1620752&page=1 Du er vel et større troll. Intet av det du kommer opp med, beviser at det er trolling. Det er dønn ærlighet, og så langt fra trolling som det er mulig å komme. Tror du at du er så prektig? Har du aldri skrevet noe galt. Dette er arroganse på høyeste nivå. Du er ikke bedre en andre her inne. Jeg er dønn ærlig og står for mine meninger, gjør du det? Litt merkelig at du i en tråd hyller null sex, mens du i en annen klager fordi du ikke får, synes du ikke? når man ikke får sex vettu du, så kan man fort få humørsvingninger, og da kan man si slike ting for å føle seg bedre.. Det skjer jo forandringer gjennom livet, det skjønner til og med du. Dette var skrevet for mange år siden, og jeg tar avstand fra det nå. Det er mulig å forandre seg, det er helt normalt. Savner fysisk kontakt. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Slutt å fore trollet: Sex er noe dritt https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1200918&hl= Håndball er en femi sport https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1197414&hl= Har noen erfaring med å leve i sølibat https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578104&hl= Virkninger og bivirkninger av antideppresiva https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1620752&page=1 Du er vel et større troll. Intet av det du kommer opp med, beviser at det er trolling. Det er dønn ærlighet, og så langt fra trolling som det er mulig å komme. Tror du at du er så prektig? Har du aldri skrevet noe galt. Dette er arroganse på høyeste nivå. Du er ikke bedre en andre her inne. Jeg er dønn ærlig og står for mine meninger, gjør du det? Hvis du alvorlig mener du er dønn ærlig og ikke troller, så står det alvorlig til med deg. Du har ikke hatt utløsning på minst 25 år, men fikk barn for 22 år siden. Jomfrufødsel? Du har ingen dårlige erfaringer med sex, men du spydde ut et ludder en gang fordi det var så kvalmt. Du synes sex er motbydelig og forstår ikke at folk har glede av sex. Men behov for sex har du? Du liker ikke å bli hetset fordi du foretrekker å leve alene. Og du har vært gift i snart 30 år? Du fremstår som en patologisk løgner. Her er noen sitater: 05.02.10: Sex er bare så hæslig. Å ligge med en "kvinne" er utrolig motbydelig. Jeg spydde ut et ludder engang, fordi det var så kvalmt. Jeg er ikke homo, men liker ikke kvinner som er dumme som brød! 20.04.14: Har noen erfaring med å leve i sølibat? Jeg har levd slik de siste tjue årene, og det har gått fint. Det jeg får bekreftet er at trangen til sex er mindre en lysten til å holde seg unna fysisk kontakt. Jeg har levd stort sett hele livet i avholdenhet, frivillig, og med tankene på andre ting. Særlig trening og holde kroppen i topp stand. Jeg har prøvd sex, men det er ikke i nærheten av en flott tur ut i naturen. Jeg skjønner godt at noen velger å ha sex for å lage barn, det er naturen sin gang. Jeg tror ikke jeg har gått glipp av så mye. 21.04.14: Damer er ikke løsningen på alle problemer, jeg har ikke gått glipp av noe. Ser at mange skryter på sex. Det blir bare for dumt. Hvem gidder å drasse på kvinnfolk? De duger ikke til sex, er bare opptatt av strekkmerker og for tørr mus. 21.04.14: Tror du alle menn liker sex, så dum er det ikke mulig å bli! Greit å stå over når du føler det blir hæslig. Og du har IKKE hatt sex, bare skryt. Jeg tror deg ikke, bare tøffhet på nettet. 21.04.14: Jeg har ingen dårlige erfaringer men er nok aseksuell. Føler ingen lyst eller glede med sex, 25.05.14: Man lider ingen nød uten sex, heller tvert i mot. 16.08.14: Det er ingen glede eller positivitet i sex. Det er bare negativt og sløsing med tid og ressurser. Så slipper du å menge deg med andre mennesker. Bare fordeler med andre ord. Nest etter reising er sex mest oppskrytt. Men skjønner at enkelte synes det er ok. 17.08.14: Nei jeg forstår ikke at folk har glede av sex, det er totalt ubegripelig. Som du sier da er det bedre å se maling tørke. Poenget med tråden er å belyse at veldig mange ikke har sex i det hele tatt. Heldigvis er vi forskjellige. Det jeg undrer meg over at enkelte blir pottesur når jeg sier at jeg ikke liker sex. De personene må ha personlige problemer. Ta et søk på Google så får dere se. 17.08.14: Jeg er avholdende og det kommer fram i alle tråder. Jeg har ikke hatt nærkontakt med andre på over tjue år, og det er jeg stolt av. Lurer på hvor mange som kan si det samme. Men det er vel ikke så mange i eliten. Stolt over at jeg har vett og forstand til å si NEI! 17.08.14: Jeg har ALDRI hatt problemer med "å få meg noe" men jeg velger å avstå. Er det så vondt å takle? Nå kan du tenke på noe annet, jeg har forklart hvorfor. Jeg LIKER IKKE sex. 17.08.14: Folk får gjøre som de vil for meg, men jeg aksepterer ikke å bli hetset fordi jeg foretrekker å leve alene. Jeg aksepterer at andre har andre meninger. Men jeg står på mine egne meninger og er stolt av det. Vi kan ikke mene det samme. 17.08.14: Alt er bedre en sex, ikke er det godt og det er ikke sunt. Mat, trening og alt annet er bedre. Og du slipper å involvere deg med et annet menneske, det er det viktigste. 20.08.14: All fysisk utfoldelse og alle kulturopplevelser er bedre en sex. Jeg har ikke hatt utløsning på minst 25 år og har det strålende. 04.02.16: Jeg har ikke hatt sex på 20 år fordi kona mi ikke vil. Ville andre ha holdt ut? Det er frustrerende og du føler at du ikke strekker til. Man blir ydmyket. Skilsmisse har ikke vært noe tema. Da alt annet fungerer bra. Men det er ikke bra. Etter at vi fikk barn, var det helt slutt. 05.02.16: Som jeg skrev , det har ikke noe med meg å gjøre, det står lenger oppe. Hun vil bare ikke. Hun sluttet med sex da hun fikk barn, og det er nå 22 år siden. Har intet behov for det sier hun. Hun kan jo pule meg fordi jeg har sosial angst. Det henger ikke sammen. 05.02.16: Jeg har behov for sex, har ikke alle det? Men akkurat nå er det ikke mulig, noe jeg har beskrevet før. Jeg går til behandling for impotens. Og det har vært slik et år, desverre. 05.02.16: Jeg har utrolig viljestyrke, mere en de fleste. Men å gå fra kona er uaktuelt. Neste år har vi 30-års bryllupsdag. Så det må bli andre løsninger. Men hver dag er en kamp, og jeg skal vinne. Jeg er ikke større løgner en deg. Du holder på å grave opp gamle tråder for å gi et dårlig inntrykk av meg. Du er en sjofel person. Du driter i folk som har problemer og gjør narr. Du burde fått en advarsel. Jeg har ikke hatt sex siden 1993!! Nå må du få det inn i knollen. Kutt ut arrogansen og mobbingen. Du har også skrevet mye rart, så ikke prøv deg. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 "Omnithunder" kommer trekkende med gamle utsagn, som jeg ikke har noe forhold til. Mannen tar seg bryet å finne alt det negative han kan finne om meg. Merkelig oppførsel. Selv er han langt fra plettfri. Men hakker på andre. Den tråden her har ingen ting med 10 år gamle tråder å gjøre. Det er et annet liv nå, som jeg har nøye beskrevet. Tror duikke at når du ikke har sex på tjue år, får et spesielt forhold til det. Spørsmålet er: Hvorfor har jeg blitt nektet sex i så lang tid, uten at det er noen grunn for det. Og det problemet har ført til dette. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Jeg er ikke større løgner en deg. Du holder på å grave opp gamle tråder for å gi et dårlig inntrykk av meg. Du er en sjofel person. Du driter i folk som har problemer og gjør narr. Du burde fått en advarsel. Jeg har ikke hatt sex siden 1993!! Nå må du få det inn i knollen. Kutt ut arrogansen og mobbingen. Du har også skrevet mye rart, så ikke prøv deg. Jeg tror ikke du finner så mye rart jeg har skrevet, men let gjerne. Jeg er hverken arrogant eller mobber. Jeg påpeker kun hvordan du holder på her på forumet. Gamle tråder, sier du. Vi trenger ikke se lengre tilbake enn tråden du startet 18. januar i år: Overføre bilder til minnepenn https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1703864 Den starter med at du trenger hjelp til å overføre bilder fra PC til minnepenn. Etter 34 poster hvor mange har prøvd å hjelpe deg, så er plutselig problemet å overføre bilder fra mobil til OneDrive. Etter ytterligere 17 poster hvor folk prøver å hjelpe deg, så er problemet plutselig blitt OneDrive på PC. Hele tiden underveis beskylder du andre brukere for arroganse og det som værre er. Man høster som man sår. 6 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 (endret) Spørsmålet er: Hvorfor har jeg blitt nektet sex i så lang tid, uten at det er noen grunn for det. Og det problemet har ført til dette. Kanskje fordi du så sent som for mindre enn 1 1/2 år siden ikke likte å ha sex? På det tidspunktet hadde du ikke hatt utløsning på minst 25 år, og du hadde det strålende. Som man reder ligger man. Edit: 06.08.14 skrev du "Trening hjelper meg mye i kampen mot depresjoner. Jeg har slitt mer eller mindre siden 1973, så det er mange tøffe år." Det er 43 år siden 1973, så mangel på sex de siste ~23 år er vel ikke enneste grunn til at du trenger medisiner. Før øvrig henviser jeg ikke til 10 år gamle tråder. Da var du ikke engang medlem på dette forum. De fleste henvisninger er mindre enn 2 år gamle. Endret 11. februar 2016 av Omnithunder 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 La meg gi et forsøk på å sette en presedens for hvordan trådstarter burde tolkes. Det er helt tydelig at han har seriøse psykiske utfordringer. For meg virker det som om han bruker Diskusjon.no med den eneste hensikt av å forsone seg med sine egne meninger og følelser. Dette ligger i bunnen av alt. For det andre tror jeg han har en realitetsforstyrrelse og total mangel på selvinnsikt, noe som ofte skjer om man har mangel på empati. Antideppresiva kan føre til slike karakteristikker hos forskjellige mennesker, nettopp fordi de demper følelser. Når man får en mangel på empati og selvinnsikt vil personens opplevde realitet forandre seg fordi personen ikke lenger er i kontakt med verdenen rundt seg. Følelser er det som styrer oss mennesker, det som gjør at vi er i stand til å ta beslutninger i både smått og stort. Det jeg tror har skjedd med trådstarter er at han siden 1993 (kanskje før) har hatt et ganske dysfunksjonelt forhold med sin kone. Antageligvis fordi både han og hun er "rare" og eksentriske på forskjellige områder. Da oppstår det interne misforståelser og oppfatninger i ens opplevelse av den andre og interessene for hverandre kan begynne å dø ut, slik at man enten blir apatiske overfor hverandre, eller begynner å avsky hverandre. Når trådstarter har fungert slik så lenge, og forholdet og kommunikasjonen sakte men sikkert har blitt mer og mer dysfunksjonelt tror jeg det nå har kommet til et punkt der trådstarter kan regnes som ustabil. Det ser hvertfall slik ut på oppførselen hans her på forumet. Da er det ikke så mye annet å gjøre enn å ignorere han. Ingen her inne kan hjelpe han, han må oppsøke psykolog eller legge seg inn på en institusjon og må lære seg deler av livet på nytt. Spesielt kommunikasjon, sosiale ferdigheter og hvordan han skal oppfatte realitet er noe han må lære seg på nytt. Ønsker trådstarter lykke til, for å slite med slike forstyrrelser kan ikke være lett. Mitt umiddelbare råd ville være å skille seg så snart som mulig da jeg tror kona hans tar stor del i hans personlige forvitring slik han beskriver henne. Derfra burde trådstarter prøve å jobbe seg opp en ny og utbedret hverdag der han takler sine utfordringer på en annen måte og står i mot angsten og frykten for nye opplevelser. Anonymous poster hash: 9b182...be1 2 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 La meg gi et forsøk på å sette en presedens for hvordan trådstarter burde tolkes. Hvorvidt du tolker TS rett eller ikke, skal jeg ikke uttale meg så alt for mye om. Annet enn at du kan ta fullstendig feil. Din tolkining bør således ikke på noen måte sette presedens for hvordan TS skal tolkes. At TS fremstår som noe merkverdig og spesiell her på forumet kan nok de fleste enes om. De fleste vil nok også oppfatte TS som ganske så syk. Men det er langt fra hvordan en fremstår og oppfattes på et forum til hvordan en faktisk er. Forsøk på å stille konkrete diagnoser og fremsette dette som "presedens" for hvordan andre skal oppfatte TS blir helt feil. Vi kan ikke engang vite om TS er gift. En mann som ikke aksepterer å bli hetset fordi han foretrekker å leve alene... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 La meg gi et forsøk på å sette en presedens for hvordan trådstarter burde tolkes. Hvorvidt du tolker TS rett eller ikke, skal jeg ikke uttale meg så alt for mye om. Annet enn at du kan ta fullstendig feil. Din tolkining bør således ikke på noen måte sette presedens for hvordan TS skal tolkes. At TS fremstår som noe merkverdig og spesiell her på forumet kan nok de fleste enes om. De fleste vil nok også oppfatte TS som ganske så syk. Men det er langt fra hvordan en fremstår og oppfattes på et forum til hvordan en faktisk er. Forsøk på å stille konkrete diagnoser og fremsette dette som "presedens" for hvordan andre skal oppfatte TS blir helt feil. Vi kan ikke engang vite om TS er gift. En mann som ikke aksepterer å bli hetset fordi han foretrekker å leve alene... Selvfølgelig, du har rett i det. Jeg skulle forklart meg bedre. Altså ved å prøve å sette en presedens mente jeg at denne personen antageligvis er såpass ustabil at han ikke kan hjelpes her. At folk må prøve å unngå å bli frustrert eller å prøve å hjelpe en som tydeligvis ikke ønsker å bli hjulpet. Det kan være som du sier, at han kanskje ikke er gift engang. Beklager at jeg ordla meg feil, å stille diagnoser basert på foruminnlegg ville være helt på trynet Anonymous poster hash: 9b182...be1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Jeg skulle forklart meg bedre. Altså ved å prøve å sette en presedens mente jeg at denne personen antageligvis er såpass ustabil at han ikke kan hjelpes her. At folk må prøve å unngå å bli frustrert eller å prøve å hjelpe en som tydeligvis ikke ønsker å bli hjulpet. Det kan være som du sier, at han kanskje ikke er gift engang. Beklager at jeg ordla meg feil, å stille diagnoser basert på foruminnlegg ville være helt på trynet Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 At du bruker store ressurser for å grave fram dritt om meg , sier mye om deg som person. Du mobber og sjikanerer. Gjør narr av folk som sliter med depresjoner, da har du synket lavt. At jeg har trent siden 1973 har ingen ting med saken å gjøre. Sett deg bedre inn i saken. Du farer med lettvintheter og svada. At jeg sliter er ikke noe som er morsomt. Det synes tydeligvis du, morer deg kraftig over noe som er skrevet for 100 år siden. Det med minnepennen ble bare misforstått. At du gidder å holde på med sjikanering er for meg en gåte. Jeg synes du skal begynne å tenke deg om. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Han har jo ikke gjort noe ille. Du motsier deg selv veldig mye. Men jeg skjønner at du sliter. Prater du med psykolog? Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 Han har jo ikke gjort noe ille. Du motsier deg selv veldig mye. Men jeg skjønner at du sliter. Prater du med psykolog? Går til psykolog en gang i uka, det hjelper litt. Men det er tøffe tider. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 La meg gi et forsøk på å sette en presedens for hvordan trådstarter burde tolkes. Det er helt tydelig at han har seriøse psykiske utfordringer. For meg virker det som om han bruker Diskusjon.no med den eneste hensikt av å forsone seg med sine egne meninger og følelser. Dette ligger i bunnen av alt. For det andre tror jeg han har en realitetsforstyrrelse og total mangel på selvinnsikt, noe som ofte skjer om man har mangel på empati. Antideppresiva kan føre til slike karakteristikker hos forskjellige mennesker, nettopp fordi de demper følelser. Når man får en mangel på empati og selvinnsikt vil personens opplevde realitet forandre seg fordi personen ikke lenger er i kontakt med verdenen rundt seg. Følelser er det som styrer oss mennesker, det som gjør at vi er i stand til å ta beslutninger i både smått og stort. Det jeg tror har skjedd med trådstarter er at han siden 1993 (kanskje før) har hatt et ganske dysfunksjonelt forhold med sin kone. Antageligvis fordi både han og hun er "rare" og eksentriske på forskjellige områder. Da oppstår det interne misforståelser og oppfatninger i ens opplevelse av den andre og interessene for hverandre kan begynne å dø ut, slik at man enten blir apatiske overfor hverandre, eller begynner å avsky hverandre. Når trådstarter har fungert slik så lenge, og forholdet og kommunikasjonen sakte men sikkert har blitt mer og mer dysfunksjonelt tror jeg det nå har kommet til et punkt der trådstarter kan regnes som ustabil. Det ser hvertfall slik ut på oppførselen hans her på forumet. Da er det ikke så mye annet å gjøre enn å ignorere han. Ingen her inne kan hjelpe han, han må oppsøke psykolog eller legge seg inn på en institusjon og må lære seg deler av livet på nytt. Spesielt kommunikasjon, sosiale ferdigheter og hvordan han skal oppfatte realitet er noe han må lære seg på nytt. Ønsker trådstarter lykke til, for å slite med slike forstyrrelser kan ikke være lett. Mitt umiddelbare råd ville være å skille seg så snart som mulig da jeg tror kona hans tar stor del i hans personlige forvitring slik han beskriver henne. Derfra burde trådstarter prøve å jobbe seg opp en ny og utbedret hverdag der han takler sine utfordringer på en annen måte og står i mot angsten og frykten for nye opplevelser. Anonymous poster hash: 9b182...be1 Og du er den rette til å dømme meg? Hva vet du om meg. At jeg ikke har empati er så langt fra sannheten som det er mulig å komme. Dette er bare synsing og alt blir feil. Jeg får skylden for at min kone har nektet meg sex i 20 år. Da har du misforstått alt. Og legg av deg den arrogante tonen, du er ikke bedre en meg. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Advarsel : Tråden er inne til vurdering , noen innlegg er skjult andre risikerer å bli fjernet snart.Anbefaler at dere leser igjennom innleggene deres i denne tråden og husker på retningslinjene til forumet vårt , de innleggene som fortsatt bryter disse vil i kveld bli belønnet med en advarseløkning.Fokuser på sak og diskuter anstendig , å gå på person er ikke greit og vil få konsekvenser.Ikke kommenter denne posten.MvhMalvado Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 La meg gi et forsøk på å sette en presedens for hvordan trådstarter burde tolkes. Hvorvidt du tolker TS rett eller ikke, skal jeg ikke uttale meg så alt for mye om. Annet enn at du kan ta fullstendig feil. Din tolkining bør således ikke på noen måte sette presedens for hvordan TS skal tolkes. At TS fremstår som noe merkverdig og spesiell her på forumet kan nok de fleste enes om. De fleste vil nok også oppfatte TS som ganske så syk. Men det er langt fra hvordan en fremstår og oppfattes på et forum til hvordan en faktisk er. Forsøk på å stille konkrete diagnoser og fremsette dette som "presedens" for hvordan andre skal oppfatte TS blir helt feil. Vi kan ikke engang vite om TS er gift. En mann som ikke aksepterer å bli hetset fordi han foretrekker å leve alene... Selvfølgelig, du har rett i det. Jeg skulle forklart meg bedre. Altså ved å prøve å sette en presedens mente jeg at denne personen antageligvis er såpass ustabil at han ikke kan hjelpes her. At folk må prøve å unngå å bli frustrert eller å prøve å hjelpe en som tydeligvis ikke ønsker å bli hjulpet. Det kan være som du sier, at han kanskje ikke er gift engang. Beklager at jeg ordla meg feil, å stille diagnoser basert på foruminnlegg ville være helt på trynet Anonymous poster hash: 9b182...be1 Jeg var gift før du ble født. Så her har jeg mitt på det tørre. At du mener at det er min skyld at hun ikke vil ha sex, får bli ditt problem. Men du har ikke forstått noen verdens ting. Synd at du ikke skjønner alvoret. Å gå til angrep på TS er dypt urettferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg