Gå til innhold

Bleke tastatur

Anbefalte innlegg

Jah, jeg har da et prosjekt gående. Det er vel ikke akkurat et caseMOD prosjekt, mere en slags gjenbruk av forgagne tiders kabinett. Har nemlig funnet meg et Commodre PC10 kabinett som jeg tenkte jeg skulle ta og putte en m-ATX inn i.

Av andre planer så tenkte jeg jeg skulle stealthe en slot-in CDrom med en 5.25 diskettdrive-floppy, og generelt sett ta og snekre sammen en maskin som ikke så ut som den var laget på denne siden av 90-tallet.

Jeg har fått fatt i to commodore tastatur fra en sliten brukthandel her i Bergen. Problemet er at begge top har stått på den før nevnte brukthandelen over lengre tid, og har som en følge av dette igjen, pådratt seg en viss mengde av skitt og en herlig nikotingul utføring. Jeg tenkte jeg skulle ta og rense dingsen, bleke tastaturet slik at det i det minste ser greit ut, og at en kan bruke det uten å pådra seg en eller annen sær sykdom. Har dere noe tips? Funker Isopropanol godt til dette eller?

Og en ting til, om noen av dere har noe Commodore merkede greier som kan brukes til dette prosjektet, føl dere fri til å ta kontakt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk det "Arctic" har som tips, ikkje bruk noe veldig sterke saker som isopropanol eller lignende. Plasten på slikt utstyr vil "smelte" eller du drar den med deg når du vasker og det blir merker etter mønsteret du vasker med. God blanding med Klorin tror jeg skulle gå bra som "Arctic" sier. Prøv også Jiff eller andre skure midler, de skal klare det.

Lenke til kommentar
Isopranol kan være skumle greier på plast iallefall (egenerfaring).

Klarte iallefall å fjerne all lakken på den svarte power-on bryteren på kabinettet mitt, var like før hele greia etset bort..

Ble helt hvit iallefall.

Hmm... Ok. Hehe, kan ikke annet enn å tro deg da. Selv har jeg ikke hatt noe slikt problem med plasten som CDene mine er laget av, men så tynnet jeg IsoPropanolen ned til 50% da. Rødsprit blir nevnt her ser jeg... Hmm, får vurdere det også :) skulle hatt et testetastatur eller noe å lekt meg med da. Jaja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...