Spill_Boss Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Hei,Trenger ny mobil og lurer på om noen har formening om hvem som har best lydkvalitet på mp3/flac filer?(via 3,5mm jack til hodetlf er viktigst)Tenker på de dyrere modellene til Apple,Samsung og Sony. (eller kanskje LG?)Har selv en gammel og delvis defekt Sony Sola nå og synes lyden er bra på den men har ikke noe sammenligning grunnlag Har egentlig mest lyst på iPhone men er skeptisk pga at Apple vissnok er sære på filstøtte for lyd/video i tillegg til tungvint å overføre fra pc til mobil?Vet ikke om dette gjelder fortsatt eller om dette var i "gamle dager" ? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Det å overføre via iTunes er ikke så forferdelig som noen skal ha det til. Jeg synes faktisk det er en bedre løsning enn drag & drop som man har på Android. Hvis du på en Android har en mappe med musikk, og det finnes 2 låter som begge heter 04 Surrounded, da kan du kun ha en av de der med mindre du endrer navnet. Via iTunes på en iPhone er ikke dette noe problem. Jeg hører veldig mye på musikk og har aldri opplevd at Samsung eller LG har vært spesielt bra på lyd. Men den nye LG V10 skal visst være veldig bra. Sony er vel heller ikke verst. Men min mening er at iPhone har den beste lyden i ørepluggutgangen. Men jeg er usikker på dette med flac. Lenke til kommentar
Spill_Boss Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Det å overføre via iTunes er ikke så forferdelig som noen skal ha det til. Jeg synes faktisk det er en bedre løsning enn drag & drop som man har på Android. Hvis du på en Android har en mappe med musikk, og det finnes 2 låter som begge heter 04 Surrounded, da kan du kun ha en av de der med mindre du endrer navnet. Via iTunes på en iPhone er ikke dette noe problem. Jeg hører veldig mye på musikk og har aldri opplevd at Samsung eller LG har vært spesielt bra på lyd. Men den nye LG V10 skal visst være veldig bra. Sony er vel heller ikke verst. Men min mening er at iPhone har den beste lyden i ørepluggutgangen. Men jeg er usikker på dette med flac. Takker for ditt svar. Flac er ikke noe must men en fiin bonus Titta litt på noen mobiler i butikken i dag....den Iphone 6 pluss så veldig digg ut men usikker på om jeg greier å venne meg til størrelsen,rene nettbrettet jo. (5,5` skjerm) Ellers så var jeg imponert over utsende til noen av Samsung modellene med buet glass som gikk helt ut på sidene. Akk så mye å velge i så lett er det ikke Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Enig i det. Skal jeg si min mening om Samsung Galaxy S6 EDGE som den heter, så synes jeg de kantene er mer i veien enn til nytte. Men det er min mening. Ikke noe jeg er villig til å betale 1000 kr ekstra for for å si det sånn. Jeg synes da S6 med flat skjerm er et bedre valg. Men skal du ha musikkopplevelse er jeg overbevist om at du blir mer fornøyd med en iPhone. Lenke til kommentar
larax62 Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) Av toppmodellene som er ute i dag, så er det vel LG V10 som har den beste lyden, men den kan jo bli litt stor. Den skal visstnok ligge veldig godt i hånden pga. den "gummierte" baksiden. Den skal også ha et veldig bra kamera. Selv har jeg Samsung Note Edge og et 128 gb minnekort fylt opp med flac filer. De som påstår at man ikke hører forskjell på flac og komprimerte formater, kan ta seg en bolle, for det er stor forskjell. Så klart forutsatt at du legger endel kr i headsett. Har ikke hatt LG selv siden G3 som forøvrig var en fantastisk flott tlf. Klarer du å vente en måneds tid, så kommer vel LG G5 og Samsung s7. Mye spennende fremover. Når det gjelder i tunes, så er det litt over et år siden jeg var borti det, da jeg gikk fra Macmini til PC i stua igjen og angrer ikke. Synes at itunes var et skikkelig tungrodd program og superdeilig å bytte til pc igjen. Hele dette Apple tullet er tungrodd. Drag and dropp i Android er helt kanon og muligheten for minnekort er et must. Dette er mine meninger og sikkert andre som er helt uenige i dette. Gidder ingen diskusjoner om iphone, Apple kontra pc, Android. Som sagt, dette er mine meninger. Endret 5. februar 2016 av larax62 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå