Gå til innhold

Live redigering...!

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen av dere har noen "GODE" forslag når det gjelder

"live redigering" altså skal bruke 4-5 kamera, har en gammel bildemikser med 2 innganger....! trenger litt flere altså..! switch er jo ikke såå bra egentlig..! bildemikser med så mange inngagner koster jo også litt formye..! noen forslag????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var på LLB '03, nå i januar/februar(?) og kom over en søt liten engelskmann som demonstrerte en bildemikser med dissolve, fade to black, hardcut og preview-mulighet for produsenten (at den som mikser får en preview FØR han virkelig gjør valgt oppgave). Tror det var opp til 6 innganger, composite. Den kostet noe rundt 10.000 NOK mener jeg å huske. Men hvilket firma han kom fra, eller hvem som har produsert den husker jeg desverre ikke :( Kan se om jeg finner noen brosjyrer i dungen her ett sted.. ;)

Lenke til kommentar

Bildemixere er svindyrt. alternative til å kjøpe dette er å leie/låne.. Eller kjøpe en switch. Vet ikke om du mener en vanlig A/V switch jeg der du ikke får overganger og liknende.. Dette vil ihvertfall ikke passe inn i proffesjonelle sammenhenger men til mindre sammenhenger funker det fint.. men det er kanskje ikke midre sammenhenger hvis du skal filme live med 4-5kameraer? sist gang jeg filma live med 4-5kameraer brukte vi bildemixer til over 200 000.. :) den var fin den.. den var vel 6-7 kanaler eller no..

Lenke til kommentar

En ting til... hvis jeg hadde vært deg hadde jeg ringt til noen, forklart problemet mitt og hørt hva de kan si. Ring for eksempel til videoutstyr.no og hør hva bildemixeren her --> http://www.mamut.com/videoutstyr/subdet75.htm kan gjøre.

Jeg har absolutt ikke peiling med real-time-video og det har vel ikke de aller fleste her heller...

I allefall: ring til noen proffer... det koster ikke noe å spørre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...