Gå til innhold

Deployment av custom win10 med WDS

bo1e

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få til å deploye en custom windows 10 jeg har laget, via WDS. Men jeg kan ikke nok om dette til å forstå hva som går galt.

Jeg laget win10-imaget ved å installere win10 i en virtuell maskin. Jeg gjorde endringene jeg ville, og kjørte sysprep generalize oobe. Deretter mountet jeg den virtuelle disken og laget en install.wim av den med dism. Jeg så for meg at WDS bare gjenopprettet dette imaget på maskinen det blir deployet på, uten noe videre fjas.

Men det som skjer er at den går gjennom en installasjon, hvor en del innstillinger må gjøres. Den tar ikke bare innstillignene fra installasjonen jeg gjorde før jeg laget imaget.

Når jeg prøver å deploye imaget på en ny (virtuell) maskin, så kommer jeg til noe som heter spesialize pass. Her feiler noe, og jeg får en feilmelding om at noe er galt med unattended-filen. Jeg har ikke huket av for unattended i WDS, eller lagt til noen sånn fil. Jeg var ikke klar over at det var nødvendig. Går det ikke an å gjøre dette "attended"? Spesielt når jeg ikke har huket av for unattended?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...