DJViking Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Valve har jo 'de facto' monopol allerede. Det stemmer vel stort sett, men det er mulig å kjøpe nedlastbar spill andre steder www.gog.com www.gamersgate.com Har selv kjøpt noen spill derfra. Ulempen er at du må installere dem selv manuelt som i gamle dager før Steam. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Jeg er skeptisk til Steams posisjon som online spillbutikk, og dette gjør ikke saken bedre. Vesentlig bedre enn det det konkurrer mot, dvs konsoller, også fra et prinsipielt standpunkt. AtW Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Jeg er skeptisk til Steams posisjon som online spillbutikk, og dette gjør ikke saken bedre. Vesentlig bedre enn det det konkurrer mot, dvs konsoller, også fra et prinsipielt standpunkt. AtW Der er vi forsåvidt enige om man ser på digital distribusjon av spill. På konsoll er det per i dag imidlertid ekstremt mange som fremdeles kjøper fysiske plater, på PC har jeg inntrykk av at tilsvarende mange kjøper digitalt. Men, det går i stadig større grad samme vei på konsoll også, så ja. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Jeg er skeptisk til Steams posisjon som online spillbutikk, og dette gjør ikke saken bedre. Vesentlig bedre enn det det konkurrer mot, dvs konsoller, også fra et prinsipielt standpunkt. AtW Der er vi forsåvidt enige om man ser på digital distribusjon av spill. På konsoll er det per i dag imidlertid ekstremt mange som fremdeles kjøper fysiske plater, på PC har jeg inntrykk av at tilsvarende mange kjøper digitalt. Men, det går i stadig større grad samme vei på konsoll også, så ja. Nei, uansett, plattformlevarandøren har 100% kontroll på hvilke spill som gis ut, har ingenting å si om det kjøpes på fysiske plater. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå