crapgame Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 jeg skal kjøpe meg et skjermkort og har sett litt på forskjellige kort som Hercules, powercolor og shappire, men lurer på om det er stor forskjell på non pro og pro . jeg bruker maskinen til: - Spill (nye)' - Internett - Videoredigering non pro eller pro? hvilket merke? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hvilket kort? Ja, det er ganske stor forskjell på Pro og nonepro i Radeon serien. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 hvilket merke? Forresten. Alle du nevner der er gode merker. Mest for pengene er vel Powercolor. Min personelige favoritt er Sapphire . (Ikke stor forskjell på de korta uansett) Og Hercules er og greit merke men vaneligvis mye dyrere. Lenke til kommentar
jin_X Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg har Sapphire 9600 pro og er storfornøyd Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 ThOmas: hvorfor i allverden kjører du 250 på minnet? har du klokket det ned eller noe sånt? eller er produsentetn av kortet ditt som har laget en billigversjon, med tregt minne? standar på 9600pro er i hvertfall 300mhz(600mhz)' Til topic(trur eg): kjøp et XT-kort 9600XT, 9800SE(billig, ca 1800kr), eller 9800XT Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 ThOmas: hvorfor i allverden kjører du 250 på minnet? har du klokket det ned eller noe sånt? eller er produsentetn av kortet ditt som har laget en billigversjon, med tregt minne?standar på 9600pro er i hvertfall 300mhz(600mhz)' Til topic(trur eg): kjøp et XT-kort 9600XT, 9800SE(billig, ca 1800kr), eller 9800XT Jo, det skal jeg fortelle deg. Dette Mao View kortet er noe møkk! Det er for ****** meg ikke like kraftig som et PRO kort. Det er noe mellomting mellom nonepro og pro. Selv om det stod pro på eska. Føler meg lurt men driter i det. Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 ThOmas: hvorfor i allverden kjører du 250 på minnet? har du klokket det ned eller noe sånt? eller er produsentetn av kortet ditt som har laget en billigversjon, med tregt minne?standar på 9600pro er i hvertfall 300mhz(600mhz)' Til topic(trur eg): kjøp et XT-kort 9600XT, 9800SE(billig, ca 1800kr), eller 9800XT Jo, det skal jeg fortelle deg. Dette Mao View kortet er noe møkk! Det er for ****** meg ikke like kraftig som et PRO kort. Det er noe mellomting mellom nonepro og pro. Selv om det stod pro på eska. Føler meg lurt men driter i det. hehe, sånn går det når man tester nye produsenter Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Drittprodusent. Stod INGEN om det på google.com . Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hvis du skal spille nye spill,så kjøp et pro kort,gjerne 9800 serien hvis du har cash. Powercolor sine kort er billigere enn de andre,men skal ha dårligere kjøling og det har vært rapportert vifter som har sluttet å virke. Hercules og Sapphire er vel litt mer "trygge" produsenter,men koster litt mer. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hvis du skal spille nye spill,så kjøp et pro kort,gjerne 9800 serien hvis du har cash.Powercolor sine kort er billigere enn de andre,men skal ha dårligere kjøling og det har vært rapportert vifter som har sluttet å virke. Hercules og Sapphire er vel litt mer "trygge" produsenter,men koster litt mer. Powercolor og Shappire er jo Built by Ati...så det er akkurat samme kortet. Grunnen til at så mange PC cort går føyken (som vi hører om her på forumet) er vel fordi det er så mange som har PC....Det er en teori da.. Lenke til kommentar
z1nox Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Powercolor sine kort er billigere enn de andre,men skal ha dårligere kjøling og det har vært rapportert vifter som har sluttet å virke.Hercules og Sapphire er vel litt mer "trygge" produsenter,men koster litt mer. Hva gjør det vel om kjølinga ryker på kortet? du får jo nytt uansett mener å ha lest plasser der det står at powercolor sine bruker 2ns ram ( correct me if im wrong! ) mens sapphire å hercules bruker bitte litt treigere ram.. Lenke til kommentar
B_A_R_T Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Hvorfor ikke kjøpe et Hercules 9800 SE fra Komplett. ============ http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl ============ Dette kortet er egentlig identisk med hercules sitt pro kort. Men du må bruke modifiserte drivere. Se følgende test av dette kortet =============== http://www.hexus.net/content/reviews/revie...dmlld19JRD02NTU =============== Merk at en ikke kan gjøre dette med alle 9800 kort som f.eks. saphire sitt. Pga av minne osv MEN det går med Hercules versjonen som har godt minne. Du kan plukke opp en all in wonder retail versjon med TV kort for 2300. På testsystmet i testen ovenfor fikk de 15000-16000 uten den tweakinga og 18500 med. Ikke kjøp noe 9600 Pro. Dette fungere bedre uten tweaking og mye bedre med. Endret 18. november 2003 av B_A_R_T Lenke til kommentar
norrick Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hvilket kort? Ja, det er ganske stor forskjell på Pro og nonepro i Radeon serien. Stor forskjell??? Mener du at 2-10% er mye? Det som skiller Pro og non-Pro kortene er kun GPU og minnehastighet. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hvilket kort? Ja, det er ganske stor forskjell på Pro og nonepro i Radeon serien. Stor forskjell??? Mener du at 2-10% er mye? Det som skiller Pro og non-Pro kortene er kun GPU og minnehastighet. Ikke 9500 og 9500PRO, det siom skiller dem er at pro har 8 pipelines mot 9500's 4. Ofte har også pro-versjonen raskere minne som lar seg klokke lenger. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hvilket kort? Ja, det er ganske stor forskjell på Pro og nonepro i Radeon serien. Stor forskjell??? Mener du at 2-10% er mye? Det som skiller Pro og non-Pro kortene er kun GPU og minnehastighet. Ikke 9500 og 9500PRO, det siom skiller dem er at pro har 8 pipelines mot 9500's 4. Ofte har også pro-versjonen raskere minne som lar seg klokke lenger. Stemmer dette men siden han nevner at skal spille de nyeste spillene så regnte jeg nesten med at han har lyst på et 9800 kort (sikkert bare meg som er litt for kravstor når det gjelder hardware og tok det som en selvfølge...). 9600,9700 og 9800 sammenlignet med pro utgavene så er forskjellene klokkehastighet på på GPU og minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå