Gå til innhold

Hvorfor er disse tre grafene av samme aksjeselskap, så forskjellige?

lesles

Anbefalte innlegg

Hvorfor ser disse grafene annerledes ut?

1)

ZlFLMjZo.jpeg

Hentet fra Weifas sin hjemmeside.

2)

bzU2L0Mw.jpeg

Hentet fra Oslobørs

3)

TUkvdHFi.jpeg
Hentet fra Nordnet.no

Se på når selskapet ble børsnotert..

På 1) er sluttkursen 8,91kr per aksje.. på 2) er sluttkursen 2,81kr per aksje, mens på 3) er sluttkursen 14,63 kroner per aksje.

Mens alle slutter på 0,86-0,87, som er dagenskurs.

Hva er forklaringen på det?

Endret av lesles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke likt korrigert for splitt/spleis eller utbytte tipper jeg.

Hvordan kan jeg finne ut mer om dette? Hvilke graf har tatt hensyn til hva?

og for meg gir det ikke mening, da bør dagenskurs også være korrigert for det?

Endret av lesles
Lenke til kommentar

Dagens kurs skal og kan ikke korrigeres for noe som helst. Det er kun historiske kurser som kan/skal korrigeres. Dagens kurs er snittkursen på dagens handler.

Ellers kan du i realiteten se bort fra all kurs før 11.8.2014. Før dette hadde selskapet ikke noe med Weifa å gjøre i det hele tatt.

Selskapet som grafen vises for heter ved børsnoteringen i 2006 Clavis Pharma, skiftet navn til Aqualis den 14.10.2013, som kjøpte opp det familieide selskapet Weifa AS gjeldende fra 11.8.2014 og skiftet navn til Weifa ASA den 18.8.2014.

Oslo Børs skal ha den mest korrekte historiske kursen. Kilder for å finne ut hav årsaken til kursendringer er børsmeldinger, media og Brønnøysundsregisteret. Det tok meg 5 minutter å finne ut at alt før 11.8.2014 var irrelevant for å vurdere selskapet.

Lenke til kommentar

Dagens kurs skal og kan ikke korrigeres for noe som helst. Det er kun historiske kurser som kan/skal korrigeres. Dagens kurs er snittkursen på dagens handler.

Ellers kan du i realiteten se bort fra all kurs før 11.8.2014. Før dette hadde selskapet ikke noe med Weifa å gjøre i det hele tatt.

Selskapet som grafen vises for heter ved børsnoteringen i 2006 Clavis Pharma, skiftet navn til Aqualis den 14.10.2013, som kjøpte opp det familieide selskapet Weifa AS gjeldende fra 11.8.2014 og skiftet navn til Weifa ASA den 18.8.2014.

Oslo Børs skal ha den mest korrekte historiske kursen. Kilder for å finne ut hav årsaken til kursendringer er børsmeldinger, media og Brønnøysundsregisteret. Det tok meg 5 minutter å finne ut at alt før 11.8.2014 var irrelevant for å vurdere selskapet.

På hjemmesiden til Weifa påstår de at Weifa ble børsnotert i 2015, men skiftet navn august 2014. Hva stemmer? Ble det børsnotert august 2014 eller 2015?

edit: Tror august 2014 er det riktige. På hjemmesiden er det sikkert oppgitt ca. estimat.

Endret av lesles
Lenke til kommentar

På hjemmesiden til Weifa påstår de at Weifa ble børsnotert i 2015, men skiftet navn august 2014. Hva stemmer? Ble det børsnotert august 2014 eller 2015?

edit: Tror august 2014 er det riktige. På hjemmesiden er det sikkert oppgitt ca. estimat.

Aqualis byttet navn og ticker til Weifa medio august 2014, og har blitt handlet under det siden da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...