Gå til innhold

Feil på ytterdør og sidefelt. Hva bør jeg kompenseres for dette?


ARJ

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en premium ytterdør av en forhandler og fikk bestilt et sidefelt til denne av samme produsent.

Sidefeltet skulle leveres på 25 dager men det tok 50 før jeg fikk dette.

Når jeg fikk dette så var bredden feil men butikken slo av på prisen så bygde jeg ut litt i bredden.

Dette synes jeg var helt ok.

 

Så får jeg noen måneder for sent montert dette og ser etter det er montert at sidefelt og dør ikke passer overens.

Det er en feilproduksjon på sidefeltet som gjør at foringssporene på døren mismatcher og dette var jo hele grunnen til at jeg bestilte dette sånn at de skulle matche.

Jeg har betalt en god pris i utgangspunktet med rundt 12-13000 for døren og sidefeltet, i tillegg så har jeg betalt 3-4000 for montering av denne og sidefelt og dør er limt sammen.

 

Jeg har 2 muligheter her.

 

1. Vi kan jukse med foringene, ribbe dem ned , bruke akryl pluss en list for å dekke "hullene".

Det vil med andre ord ikke bli som planlagt og aldri så fint som det burde vært.

 

2. Jeg kan vente 2-3 mnd på ny dør og sidefelt, betale noen for å montere opp døren igjen og stå med en stygg gang som ikke blir foret ut og listet som den skal.

Samme fra utsiden.

Her står jeg uten å kunne kle inne den nye døren inntil ny er mottatt. Så må jeg jo som nevnt betale 2x for montering isåfall.

 

 

Butikken har jeg god dialog med og de sier at jeg må få kompensasjon men hvor mye bør jeg få i kompensasjon her uansett hvilken løsning jeg går for?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Går på service og samferdsel og vi har nettopp hatt om dette. Det loven sier er det at du har rett på å kunne holde igjen kjøpssummen for det det koster å rette skaden eller kreve beløpet det vil koste å rette skaden. Men! Ikke begynn å skape rabalder enda, selgeren har rett til å få en mulighet til å rette skaden selv uten kostnad. Slår selgeren seg helt vrang er det bare å ta kontakt med Forbrukerrådet. Det går også ann å evt kreve erstatning hvis du gikk i store tap pga selgeren gjorde en feil. Eks du fikk noen til å montere rør så var det hull i røret og det gikk utover ytterligere kostnader. Også viktig å merke seg det at amerikanske systemet vi hører så mye om gjelder ikke. I Norge får vi kun erstatning for den faktiske prisen skadene hadde, kan ikke få dispensasjon for flere millioner bare fordi du har en bra advokat. Først å fremst ta kontakt med selger og nekter de å rette feil eller gi erstatning ta kontakt med Forbrukerrådet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...