Gå til innhold

Politikkkrise - For mange uenigheter og noen enigheter

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt å lage alt-i-ett diskusjon. Relevante temaer kan være: SVs valg om allianse, Sylvi sin innstramningsforslagene, og APs valg om asyldebatten.

Jeg får en følelse at vi kommer til å få flere asylsøkere fra Sverige og, hva forventer dere?

Tror nok asyldebatten mellom Russland og Norge er slutt, der Norge har vurdert å sende 4.878 asylsøkere, kanskje absolutt de fleste asylsøkere fra Russland.

Nå foregår flere uenigheter mot Listhaugs innstramningsforslag, hvor en av dem er asylbarnpolitikken (Barnvernombudet advarer henne).

- Flere ansatte i hennes egen direktorat gir kritikk mot henne.

For første gang opplever jeg at Jonas gahr Støre omtalte hele problematikken på en god måte.

- En annen viktig sak er at regjeringens forslag hamrer sterkt inn på integrering.
- Kan forvente kraftig eksplosjon fra andre kanten av Europa.

UDI: 
- Asylinnstramning = En haugvis asylbølge ---> Familiegjenforening skjer via at familien kommer som skjult asylsøkere

- Sverige: Regner med 140.000 asylsøkere, mens de forventer å kaste 80.000 av dem, som vil inntreffe Norge og andre land.

- Asylbølgen kan være et problem for Norge, asylsøkere er gjerne velkommen, ikke bølgen/innstrømningen.

Byråden:
Dieselforbud i Oslo, som kan skape flere konsekvenser.

Er det noen fler saker som kan være aktuelle?

Endret av MT-Sci
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror muligens dette er tråden du leter etter.

Ser du ikke at skriften er tynnere?

Bare håper de tre kkk`ene i overskriften ikke er bevisst jeg, det farger liksom litt hvordan man skal se på innholdet her ;)

Hva forventet du?

Edit:

Det er litt urealistisk å se hvordan folk reagerer på hvordan en hver person opptrer. 

Endret av MT-Sci
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...