Tfosheim Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Diamond klar med Stealth-kort Diamond Multimedia sin oppstandelse var ikke bare på papiret: Selskapet lanserer nå "billigkort" i Stealth-serien basert på både ATI og NVIDIA-kjerner. Les artikkelen her Lenke til kommentar
bambam Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Stilig at de gamle heltene er tilbake, men synd dem ikke satser på mer "Hig-end" kort. Hvorfor i all verden gi ut GF2MX kort? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Stilig at de gamle heltene er tilbake, men synd dem ikke satser på mer "Hig-end" kort. Hvorfor i all verden gi ut GF2MX kort? enig, hvorfor gidde å gi ut GF2MX og Radeon 7000?! og til høyere pris enn det man allerede kan kjøpe skrapkorta for... merkelig! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hmmm... Aner jeg en sleip strategi her? (som vanlig) De har vel ikke tenkt å selge til sluttfobrukere i det hele tatt, men gjøre avtaler med selskaper som bygger OEM PC'er. Da kan de slå i bordet med den største rabatten i forhold til "butikkpris". F.eks ved å selge Radeon 7000 til storprodusenter med "hele" 50% rabatt (satt ned fra 500kr til 250kr) i stedet for konkurrentene som "bare" kan skilte med 17% rabatt (satt ned fra 300kr ned til 250kr) Og på denne måten få et psykologisk overtak. Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 digg hvis det er noen som satser på å lage billige kort da Lenke til kommentar
genesis Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 De har vel ikke tenkt å selge til sluttfobrukere i det hele tatt, men gjøre avtaler med selskaper som bygger OEM PC'er. Da kan de slå i bordet med den største rabatten i forhold til "butikkpris". om dette er taktikken, får vi opplyste legge inn litt ekstra krefter og spre budskapet til mannen i gata, om selskaper som bygger slike pcer satser på noe dritt, får vi vel legge dem også i grus..... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Da Diamond Mutlimedia gjenoppstod *Pirke* Heltene vender tilbake. Og denne gangen håper jeg at de ikke får problemer med ¤ drittsekker som creative osv. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Nei, dette viser igrunn og bunn hvor lite ATI og Nvidia tar for brikkene sine, og hva dei har å gå på som får dei montert på PCB i China (Taiwan inkludert) under merkenavn. Tror ikke det er "Formosa plastindustri" (eller hva konsernet het som kontrollerer mange av delfabrikkene), som drar med profitten. Men heller forhandlerkjedene. Men noe må man ha når folk "spyler" kortene sine og forlanger nye med forbrukerrådets velsignelse. Heri ligger ihvertfall mye av at vi ikke får billig-kort i EU. Stygt å kalle det profitt også, men heller avanse som man lærer på handelskolen. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) En ting at de lager kort som er basert på allerede dårlige kort ,men at de skal være dyrere en orginalkortene i tillegg er helt på jordet....jeg kan ikke tenke meg at de får solg noe særlig med kort for det ville være i mine øyne høl i huet Endret 18. november 2003 av Slabbedasken Lenke til kommentar
It's me Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Kommet med et alternativ som er jevngodt med lignende produkter, som koster en god del mer ser jeg egentlig ingen grunn til, hvis ikke Simen1 sin teori stemmer, da. Hva med å komme med noe nytt og bedre, eller iallfall jevngodt til konkurerende priser? Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Husk på at dette er den svakeste serien av Diamond sine kort nå da... Diamond er kjent for å lage high-end kort, og det regner jeg også med at de vil gjøre etter hvert. Dette er bare Stealth serien, Diamond har også Viper og Monster. Med andre ord er det nok fortsatt håp om at de kan komme ut med noe rått Kommer de ut med alle de nye utgavene av de forskjellige kortene til nVidia og ATi kommer nok mitt neste kort til å bli et Diamond kort. [nostalgi]Husker når jeg hadde mitt første virkelige 3D-kort... Diamond Monster 3D - det var saker det![/nostalgi] Uansett, Diamond er en gammel traver, og om kortene deres er litt dyrere enn konkurrentenes er det nok en grunn til det (bundle?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå