Jaegern Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Hei. Jeg har en Skoda Octavia med en 1.4l motor uten turbo. Det er en 2002 model. Ønsker å oppnå flere hester for mere futt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Hei. Jeg har en Skoda Octavia med en 1.4l motor uten turbo. Det er en 2002 model. Ønsker å oppnå flere hester for mere futt. Det er virkelig ikke noe håp for den motoren ift fytt. Bytt bil. Har hatt samme motor selv, den er også dårlig så ville byttet før du får problemer. 2 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 https://www.youtube.com/watch?v=U81_0waqEWA Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Hei. Jeg har en Skoda Octavia med en 1.4l motor uten turbo. Det er en 2002 model. Ønsker å oppnå flere hester for mere futt. I og med at du ikke har turbo en gang er det få muligheter for særlig effekt. Jeg hadde selv en 1.6 bensin en gang i tiden og ga opp prosjektet da jeg, hvis jeg var heldig, fikk max 5% effektøkning ved å bytte deler i flere-tusen-kroners-klassen. Jeg hadde glemt det, og sett meg om etter noe nytt på bilfronten. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Det enkleste hvis du ikke skal bytte bil er nok å få tak i en brukt 1.8t motor og sette inn. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Det enkleste hvis du ikke skal bytte bil er nok å få tak i en brukt 1.8t motor og sette inn. Galskap Lenke til kommentar
Jaegern Skrevet 4. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2016 Er det ingen andre måter ? Vil bare ha litt bedre aks Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Er det ingen andre måter ? Vil bare ha litt bedre aks Dra ut hele interiøret i bilen og gå ned noen kilo så merker du kanskje forskjell. Men nei trimming på sugemotorer lønner seg ikke med mindre du er entusiast, og det er iallefall ikke vits på en ræva 1.4 liter. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Er det ingen andre måter ? Vil bare ha litt bedre aks Kjøp elbil, får ikke bedre aks/krone ratio. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Er det ingen andre måter ? Vil bare ha litt bedre aks Nei egentlig ikke. En naturlig pustende motor har få muligheter for trimming, og dersom du allikevel bestemmer deg for det er det en kostbar affære for liten effekt. For den kostnaden kan du nesten kjøpe en sprekere bil. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Er det ingen andre måter ? Vil bare ha litt bedre aks Nei. Uten å svi av flere titalls tusen kroner er det ingen mulighet for reell effektøkning. Det aller billigste tiltaket som gir effektøkning vil nok være et vått lystgassanlegg. Det tenker jeg du har ferdig installert og justert for rundt 20'000kr. Skal du ha bilen din til å reelt sett flytte seg litt bedre uten å bruke så mye penger er det nok som tidligere nevnt kun vektreduksjon som gir resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå