Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan få flere hester på en 1.4l bensinmotor

Jaegern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har en Skoda Octavia med en 1.4l motor uten turbo. Det er en 2002 model. Ønsker å oppnå flere hester for mere futt.

Det er virkelig ikke noe håp for den motoren ift fytt. Bytt bil. Har hatt samme motor selv, den er også dårlig så ville byttet før du får problemer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har en Skoda Octavia med en 1.4l motor uten turbo. Det er en 2002 model. Ønsker å oppnå flere hester for mere futt.

I og med at du ikke har turbo en gang er det få muligheter for særlig effekt. Jeg hadde selv en 1.6 bensin en gang i tiden og ga opp prosjektet da jeg, hvis jeg var heldig, fikk max 5% effektøkning ved å bytte deler i flere-tusen-kroners-klassen.

Jeg hadde glemt det, og sett meg om etter noe nytt på bilfronten.

Lenke til kommentar

Er det ingen andre måter ? Vil bare ha litt bedre aks 

Nei. Uten å svi av flere titalls tusen kroner er det ingen mulighet for reell effektøkning. Det aller billigste tiltaket som gir effektøkning vil nok være et vått lystgassanlegg. Det tenker jeg du har ferdig installert og justert for rundt 20'000kr. Skal du ha bilen din til å reelt sett flytte seg litt bedre uten å bruke så mye penger er det nok som tidligere nevnt kun vektreduksjon som gir resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...