Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy A3 (2016)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere burde teste mobilene over lengre tid. Har nå 3 ganger fulgt deres anbefalninger, med stor skuffelse hver gang. Min siste telefon, Samsung A7, kjøpte jeg etter sterk anbefalning fra dere.

Kvalitet: Metallet er mykt, og det blir dype groper i metallet ved fall i gulvet, og lakken flasser av etter kun et par måneder. Bare fordi det er metall betyr ikke at mobilen er av bedre kvalitet.

Gorilla glasset er fullt av riper etter nøkler i lommen, og glasset gnuste etter et fall på 20 cm(!).

 

I tillegg har telefonen så lite minne at kun etter å ha åpnet 3 apper blir telefonen meget treg. Min gamle Galaxy S4 var langt raskere.

 

Dette fortjener ikke nesten full pott karakter. Dere burde teste de grundigere og lengre om vi skal følge deres råd i fremtiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere burde teste mobilene over lengre tid. Har nå 3 ganger fulgt deres anbefalninger, med stor skuffelse hver gang. Min siste telefon, Samsung A7, kjøpte jeg etter sterk anbefalning fra dere.

Kvalitet: Metallet er mykt, og det blir dype groper i metallet ved fall i gulvet, og lakken flasser av etter kun et par måneder. Bare fordi det er metall betyr ikke at mobilen er av bedre kvalitet.

Gorilla glasset er fullt av riper etter nøkler i lommen, og glasset gnuste etter et fall på 20 cm(!).

 

I tillegg har telefonen så lite minne at kun etter å ha åpnet 3 apper blir telefonen meget treg. Min gamle Galaxy S4 var langt raskere.

 

Dette fortjener ikke nesten full pott karakter. Dere burde teste de grundigere og lengre om vi skal følge deres råd i fremtiden.

 

Du burde vit såpass at en ikke skal ha nøkler i samme lomme som mobilen. Da er det en selvfølge at det blir riper på skjermen. Ellers ganske enig med innlegget ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er forsåvidt også enig i at telefoner burde gå igjennom en noe lenger og nøyere brukstest før man slenger om seg med alskens varme anbefalinger, har vel vist seg et par ganger tidligere at ikke alle anbefalinger har vært like gode, men anmeldelsene står jo dessverre igjen og kan virke misvisende for mange.

 

Forstår jo behovet for å få ut anmeldelsene så raskt det lar seg gjøre osv.. Og jeg forstår at man ikke har tid, ressurser eller mulighet til å teste alle mulige modeler over lange perioder men noe burde kunne gjøres.

 

 

Når det er sagt så fremstår jo dette som en veldig flott telefon for prisen, men det er jo litt trist at den kommer i Februar 2016 og ikke leveres med Android 6 (Marshmellow) og Samsung har jo tidligere vist at de ikke nødvendigvis er så alt for flinke til å supportere rimeligere modellserier med store programvareoppdateringer etter lansering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sand i lommer som riper opp glasset, ikke nøkler. Nøkler riper ikke glasset. Glasset er ellers det beste som finnes på markedet, jeg vet ikke hvordan det menes her at det ikke skal gis skryt for det?

 

Min Galaxy S4 med en tidligere versjon gorilla glass hadde ikke en ripe, noe sted. En eldre versjon var mer motstandsdyktig. Med litt lengre testing hadde de merket at den nyeste generasjonen er betraktelig dårligere enn den eldre. Rart, men det kom fort på min. Masse små riper. Gorillaglass var som jeg forstod det immun mot riper?

Lenke til kommentar

Hvor er din vitenskapelige bevis på at den ene tåler mer enn den andre?

 

Jeg tror du har hatt uflaks hvis den nyere ble ripet, og ikke den gamle. Galaxy S4 bruker en eldre versjon av Gorilla glass og disse AX modellene bruker den nyeste. Jeg vet ikke hva din modell hadde, men det er ingen tvil om at Gorilla glass 4 er sterkere enn Gorilla glass 2 f.eks. Samsung har tom joint venture med Corning, og egen fabrikk i Sør-Korea. Det er ingen måte at Samsung hadde kjøpt en nyere versjon i troen at det var bedre. De er jo faktisk med å utvikle dem selv, og Gorilla glass er fortsatt regnes som det beste glasset du kan få til. Samsung er og de som bruker det klart mest, og de har alltid nyeste versjon. Mange andre toppmodeller har versjon 3 f.eks, mens Samsung putter versjon 4 i alt åpenbart. Så hvis det er glass det er snakk om, så får du ingen bedre enn Samsung pga deres joint venture med Corning om bransjens beste glass.

 

Ripesikkert er det ikke. Sand kan ha elementer i seg som nærmer seg hardheten til diamant. De er og utrolig spisse. Det er altså nesten som å ha veldig små diamanter i lommen. Og beklager å skuffe deg, men det er ikke noe vanlig glass som vil klare det. Sand vil alltid ripe opp glass. Unntaket er typer som f.eks safirglass som er ekstremt ripebestandig. Det kommer med så mange andre ulemper derimot at det er bare å glemme. Ikke kjøp mobil med safirglass. Det at skjermen knuser er og mye basert på hva den treffer og hvor. En telefon kan overleve 150 cm fall, men knuse på 20 cm. Treffer skjermen helt flatt, rett oppå et slikt sandkorn med hardhet nær diamant... da trenger den ikke mye fart ned mot den før skjermen sprekker opp. Akkurat som å miste telefonen på et diamantspyd. Hvis du vil ha noe som beskytter glasset på telefonen, kjøp en mobil i plast. Som f.eks Lumia 930, de virker ganske godt lagt med tanke på å absorbere støt for glasset. Igjen, lander den rett ned og treffer det sandkornet eller lignende er den fortsatt knust etterpå. Lander den på siden derimot vil den kunne absorbere langt mer enn en metallmobil. Den vil bare la slaget forplante seg til glasset i stor grad. "Sterkere" ramme betyr mer kraft mot glass ved fall. Men er riper problemet, er Gorilla glass 4 det beste på markedet. Ingen personlig erfaring endrer det. Du må ha noe vitenskapelig bevis om du skal overbevise noen som helst om noe annet.

Lenke til kommentar

Dere burde teste mobilene over lengre tid. Har nå 3 ganger fulgt deres anbefalninger, med stor skuffelse hver gang. Min siste telefon, Samsung A7, kjøpte jeg etter sterk anbefalning fra dere.

Kvalitet: Metallet er mykt, og det blir dype groper i metallet ved fall i gulvet, og lakken flasser av etter kun et par måneder. Bare fordi det er metall betyr ikke at mobilen er av bedre kvalitet.

Gorilla glasset er fullt av riper etter nøkler i lommen, og glasset gnuste etter et fall på 20 cm(!).

 

I tillegg har telefonen så lite minne at kun etter å ha åpnet 3 apper blir telefonen meget treg. Min gamle Galaxy S4 var langt raskere.

 

Dette fortjener ikke nesten full pott karakter. Dere burde teste de grundigere og lengre om vi skal følge deres råd i fremtiden.

 

Tek bør gjøre slik som Android Central (og sikkert andre) gjør:

 

Når det gjelder toppmodeller, så lar de flere teste den og si sin mening. En test vil alltid være subjektiv og man kan på denne måten få fram flere nyanser.

 

Etter noen måneder (tre eller seks?) sjekker man om konklusjonen fortsatt gjelder. Er det kommet noen oppdateringer som fikset et problem under den første testen? Har det dukket opp andre problemer man kun oppdager ved lengre tids bruk?

 

Dette gir mer seriøsitet. Jeg håper dere diskuterer konklusjonen og karakteren til hver test. Og at det ikke bare er den som har skrevet testen sin jobb alene...?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Samsung%20Galaxy%20A3-ingress.300x169.jp

Samsung Galaxy A3 er ett av de beste kjøpene i sin prisklasse.TEST: Samsung Galaxy A3 (2016)

min a3 var et elendig kjøp. skjermen fryser stadig. Det går ikke å få opp brukermanualen annet enn innholdsfortegnelsen som er lagt inn uten hyperlinker, og nå er min tålmodighet med det produktet over. Et eksempel: skal man f eks finne ut hvordan man gjenfinner et opptak man har talt inn ( diktafon) må man bruke ekstern data maskin, finne brukerhåndboka til respektive telefon og scrolle seg ned side for side helt til side 119, der man så for oppskriften på en fremgangsmåte som ikke eksisterer på telefonen.Det kommer også stadig opp en melding over tastaturet som sier: open channel BIP, til og med når jeg skal slå inn koden på simkortet! Har ringt med både leverandør av abonnement og innehaver av butikken der telefonen er kjøpt og fulgt alle instruksjoner, uten at problemet har sluttet. har nå brukt tre fulle dager på å prøve å finne ut av denne mobilen, men drar til butikken på mandag og hever kjøpet. Ps dette innlegget er ikke skrevet fra telefonen, men fra et nettbrett. Samsung galaxy a3 er ikke verd noen ting, man burde isteden for få erstatning for å ha blitt utsatt for fristelsen til å kjøpe en. hilsen en som i dag er mektig irritert på denne telefonen!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...