Stonescar Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Regel nr 1 : Stock kjøler er strengt forbudt! Spesielt på K prosessorer! Regel nr 2 : Kjøp ALLTID strømforsyning (PSU) av god kvalitet Regel nr 3 : Bygg ALLTID selv/venn/nabo/etc Disse reglene burde verdt hugget i stein Lenke til kommentar
vujay Skrevet 4. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2016 Jeg ville tatt MSIs R9 390 og en av disse skjermene. Forøvrig er ikke budsjettet ditt fryktelig langt unna en X99 plattform: Netonnethandlekurv.jpg ang denne setupen ser jeg at du har lagt til en ekstra *crucial ballistix 8GB DDR4 2x4 2400MHz* tenkte du på 16GB til sammen her? må bare være sikker før jeg kjøper Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Ja, en av fordelene med X99/5820K er at du får 4 minnekanaler, altså dobbelt så stor minnebåndbredde som med Skylake, selv med RAM brikker som kjører samme hastighet. Men da trenger du en minnebrikke til hver kanal. Pakken jeg satte opp kommer i utgangspunktet med et RAM kit som består av bare 2 RAM brikker. Så i tillegg til at 8GB minne er akkurat i grenseland for hva man trenger, så hadde du bare fått brukt 2 minnekanaler. Og da er du nede på Skylake nivå.. Jeg sender deg en PM Lenke til kommentar
Stonescar Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Husk cpu kjøler! Kan ikke se at den ligger i kurven.. Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Sånn ferdig til kjøp. https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1660773&su=BC62E9F3-1CD8-43F8-B1A9-FB63F831F6B9 Nå med HK som var blitt borte fra den fprrige lista. Lenke til kommentar
Stonescar Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Værsåsnill å la tråden gå, helt til systemet er opp å går Lenke til kommentar
vujay Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) Da vil jeg bare takke alle som kom med tips og taps. Og Takke selve Gabri3l som ringte og holdt ut med meg via tlf i litt over 6 timer og gitt med råd og forklart en del ting.(respekt) Budsjette var maks 20.000,- og vi kom til denne herligheten: https://www.komplett.no/k/cart.aspx og sprengte budsjette med 1500,-.. - Ang skjerm, her måtte det bli en billig en i første omgang (Da jeg skal benytte meg av 45 dagers angreretten og velge en annen senere) - SSD, planen var å ha denne https://www.komplett.no/product/838651/datautstyr/harddiskerssd/ssd-m2/samsung-ssd-850-evo-m2-500gb.. Men jeg vil bestille alt nå og tålmodigheten min er noe dritt:P Så da ble det den vi valgte i lista istedenfor.. - Mus og tastatur, ikke tenk på det, Budsjette var allerede sprengt så det måtte bli noe billig og valget kom på den vi valgte i lista.(skal ordne meg noe skikkelig senere) Da takker jeg for meg og smøre meg inn med tålmodighet med å vente på at alt kommer så jeg får begynt og leke litt med bygget. Jepp det er første gang jeg bygger en pc, det er vell nok bedre enn å velge en ferdig bygd fra komplett. Endret 5. februar 2016 av vujay Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Gabri3l som ringte og holdt ut med meg via tlf i litt over 6 timer Daaaaamn..... Løste dere midtøstenkonflikten eller? Listen din funker ikke BTW. Lenke til kommentar
vujay Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Gabri3l som ringte og holdt ut med meg via tlf i litt over 6 timer Daaaaamn..... Løste dere midtøstenkonflikten eller? Listen din funker ikke BTW. woops, skal lage en ny liste, legger den ut straks Lenke til kommentar
vujay Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Gabri3l som ringte og holdt ut med meg via tlf i litt over 6 timer Daaaaamn..... Løste dere midtøstenkonflikten eller? Listen din funker ikke BTW. woops, skal lage en ny liste, legger den ut straks Funker denne? https://www.komplett.no/k/cart.aspx Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Ingen varer i handlevognen. Vet du hva du skal ha? Prøv vår hurtigkasse. Registrer deg eller logg inn for å kunne opprette handlelister. Handlelister kan også brukes for prisvarsling og lagervarsling. Du kan også dele handlelister med andre, med dine vurderinger og kommentarer. Nope Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Bare å lage listen på komplett, for deretter å publisere den tror jeg. Er et slik valg man kan gjøre. Husker ikke nøyaktig hva det sier. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Tror det ble noe slikt vi kom frem til. Et par kompromisser og midlertidige løsninger måtte til. Lenke til kommentar
vujay Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Da vil jeg bare takke alle som kom med tips og taps. Og Takke selve Gabri3l som ringte og holdt ut med meg via tlf i litt over 6 timer og gitt med råd og forklart en del ting.(respekt) Budsjette var maks 20.000,- og vi kom til denne herligheten: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1660897&su=A87769B8-756F-484A-A6CC-67E17393B0E8 og sprengte budsjette med 1500,-.. - Ang skjerm, her måtte det bli en billig en i første omgang (Da jeg skal benytte meg av 45 dagers angreretten og velge en annen senere) - SSD, planen var å ha denne https://www.komplett.no/product/838651/datautstyr/harddiskerssd/ssd-m2/samsung-ssd-850-evo-m2-500gb.. Men jeg vil bestille alt nå og tålmodigheten min er noe dritt:P Så da ble det den vi valgte i lista istedenfor.. - Mus og tastatur, ikke tenk på det, Budsjette var allerede sprengt så det måtte bli noe billig og valget kom på den vi valgte i lista.(skal ordne meg noe skikkelig senere) Da takker jeg for meg og smøre meg inn med tålmodighet med å vente på at alt kommer så jeg får begynt og leke litt med bygget. Jepp det er første gang jeg bygger en pc, det er vell nok bedre enn å velge en ferdig bygd fra komplett. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) Tsk tsk ... 1500 over budsjett. Endret 5. februar 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
vujay Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1660897&su=A87769B8-756F-484A-A6CC-67E17393B0E8 sånn! haha Lenke til kommentar
vujay Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Tsk tsk ... 1500 over budsjett. haha blirre noe cs til uka eller? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Angående SSD ville jeg (som jeg ser andre også nevne) gått for større harddisk. Selv har jeg i min laptop en SSD på 250GB til system og 500GB til spill og andre programfiler. Meget fornøyd med dette oppsettet selv iallefall. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) HDD ble bortprioritert da det med letthet kan legges til senere, slik ble det nesten rom i budsjettet for 500GB SSD, i stedet for 250GB. Jeg ser Komplett har SuperWeekend "tilbud" på "streaming edition" med 5820K, så jeg tenkte jeg skulle se om vujay kunne kommet bedre ut med det tilbudet enn med enkeltkomponenter som vi fant frem, og som han må bygge maskin selv av. Maskinen ble ikke 100% identisk, siden PCbyggeren ikke tillater mange av komponentene i vujays bygg. Så da har jeg plukket ut komponenter i byggeren som kommer nærmest mulig, men som også har vært rimeligere i løsvekt, enn det komponentene i vujays koster. Fasit ble at selv med 2000Kr rabatt i utgangspunktet kom en maskin som er litt dårligere på det meste på ~22 500Kr: Endret 5. februar 2016 av Gabri3L Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå