Gå til innhold

Bygge Gaming PC til 16000.-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, en av fordelene med X99/5820K er at du får 4 minnekanaler, altså dobbelt så stor minnebåndbredde som med Skylake, selv med RAM brikker som kjører samme hastighet. Men da trenger du en minnebrikke til hver kanal. Pakken jeg satte opp kommer i utgangspunktet med et RAM kit som består av bare 2 RAM brikker. Så i tillegg til at 8GB minne er akkurat i grenseland for hva man trenger, så hadde du bare fått brukt 2 minnekanaler. Og da er du nede på Skylake nivå..

 

Jeg sender deg en PM

Lenke til kommentar

Da vil jeg bare takke alle som kom med tips og taps. Og Takke selve Gabri3l som ringte og holdt ut med meg via tlf i litt over 6 timer og gitt med råd og forklart en del ting.(respekt) Budsjette var maks 20.000,- og vi kom til denne herligheten: https://www.komplett.no/k/cart.aspx og sprengte budsjette med 1500,-..

- Ang skjerm, her måtte det bli en billig en i første omgang (Da jeg skal benytte meg av 45 dagers angreretten og velge en annen senere)

- SSD, planen var å ha denne https://www.komplett.no/product/838651/datautstyr/harddiskerssd/ssd-m2/samsung-ssd-850-evo-m2-500gb.. Men jeg vil bestille alt nå og tålmodigheten min er noe dritt:P Så da ble det den vi valgte i lista istedenfor..

- Mus og tastatur, ikke tenk på det, Budsjette var allerede sprengt så det måtte bli noe billig og valget kom på den vi valgte i lista.(skal ordne meg noe skikkelig senere)

 

Da takker jeg for meg og smøre meg inn med tålmodighet med å vente på at alt kommer så jeg får begynt og leke litt med bygget. Jepp det er første gang jeg bygger en pc, det er vell nok bedre enn å velge en ferdig bygd fra komplett.

Endret av vujay
Lenke til kommentar

Da vil jeg bare takke alle som kom med tips og taps. Og Takke selve Gabri3l som ringte og holdt ut med meg via tlf i litt over 6 timer og gitt med råd og forklart en del ting.(respekt) Budsjette var maks 20.000,- og vi kom til denne herligheten: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1660897&su=A87769B8-756F-484A-A6CC-67E17393B0E8 og sprengte budsjette med 1500,-..

- Ang skjerm, her måtte det bli en billig en i første omgang (Da jeg skal benytte meg av 45 dagers angreretten og velge en annen senere)

- SSD, planen var å ha denne https://www.komplett.no/product/838651/datautstyr/harddiskerssd/ssd-m2/samsung-ssd-850-evo-m2-500gb.. Men jeg vil bestille alt nå og tålmodigheten min er noe dritt:P Så da ble det den vi valgte i lista istedenfor..

- Mus og tastatur, ikke tenk på det, Budsjette var allerede sprengt så det måtte bli noe billig og valget kom på den vi valgte i lista.(skal ordne meg noe skikkelig senere)

 

Da takker jeg for meg og smøre meg inn med tålmodighet med å vente på at alt kommer så jeg får begynt og leke litt med bygget. Jepp det er første gang jeg bygger en pc, det er vell nok bedre enn å velge en ferdig bygd fra komplett.

Lenke til kommentar

Angående SSD ville jeg (som jeg ser andre også nevne) gått for større harddisk. Selv har jeg i min laptop en SSD på 250GB til system og 500GB til spill og andre programfiler. Meget fornøyd med dette oppsettet selv iallefall.

Lenke til kommentar

HDD ble bortprioritert da det med letthet kan legges til senere, slik ble det nesten rom i budsjettet for 500GB SSD, i stedet for 250GB.

 

Jeg ser Komplett har SuperWeekend "tilbud" på "streaming edition" med 5820K, så jeg tenkte jeg skulle se om vujay kunne kommet bedre ut med det tilbudet enn med enkeltkomponenter som vi fant frem, og som han må bygge maskin selv av.

 

Maskinen ble ikke 100% identisk, siden PCbyggeren ikke tillater mange av komponentene i vujays bygg. Så da har jeg plukket ut komponenter i byggeren som kommer nærmest mulig, men som også har vært rimeligere i løsvekt, enn det komponentene i vujays koster. Fasit ble at selv med 2000Kr rabatt i utgangspunktet kom en maskin som er litt dårligere på det meste på ~22 500Kr:

 

post-29200-0-91381200-1454690104_thumb.jpg

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...