Trond Olav Løkken Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Heinkel Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Se den, ja! Så flott en liten tass. Den andre lille du nevner høres ut som BMW Isetta som gikk under kjælenavnet "Asfaltboble". Flotte bilder. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Hei, Trond Olav. Flott bilde av Heinkel Kabine 150. Heinkel var én av to tyske flyfabrikanter som i en kort periode etter andre verdenskrig satset på bilproduksjon. Den andre var Messerschmitt, og mikrobilen KR200 hadde to hjul framhjul og ett bakjul, og for å komme ut og inn av bilen, måtte taket heves, - som på en jetjager. BMW Isetta var en annen liten raring, - den hadde døren på fronten, - jeg tror det er den du sikter til, Trond Olav. De to sistnevnte bilene jeg listet opp, fantes forresten i nabolaget da jeg var liten rundt 1960. M v h Albert. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 Takker for respons,med utfyllende og oppklarende informasjon, Lassern og Albert! Tenk; i dag er Polo-klassen så langt utviklet at man kan reise på behagelige langturer, uten lyd av overanstrengt motor, hjul mot asfalt eller luft som leter etter vei bort fra frontrute og speil. Takker samtidig for eventuelle andre kommentarer. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Ikke noe rakett akkurat. Godt med gulfargen som gjorde den lett synlig i trafikken tenker jeg. Komfort og fjæring i særklasse ?? Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Kanskje husker jeg feil, men mener det var en slik modell der hele fronten rett og slett var inn og utgangsdør. Jeg kan huske en slik sto parkert i Vossegata på Torshov rett ved ei trapp opp til et platå som hadde rekkverk på begge sider av trappa ut mot gata. En guttegjeng bar bilen opp trappa og satte den oppe på avsatsen. hvordan eieren fik den ned igjen aner jeg ikke. Roar Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Fantastisk ! Tror aldri jeg har sett denne før. Stusset litt over at den ikke har noe blinklys foran, men den har jo ett oppe på B-stolpen, som kanskje kan sees i gitte situasjoner En meget artig og severdig serie du har presentert for oss. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Gul og kul bildeserie av et nesten komisk kjøretøy. Flott! mvh Fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg