tmkaldheim Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Eg fekk i går ein del ny deler blant anna ein amd athlon xp 2600+ og så når alt var montert så stod det AMD Athlon XP 2000+ i bios og eit MSI prog. så ringte eg te psdata i dag og dei sa at eg måtte stilla fsb' en fra 133 til 166 og det gjorde eg så stod det AMD Athlon XP 2600+ og så fekk eg lyst til å se ka så skjedde vist eg stilte opp fsb'en til 200 så restarta eg an men an starta aldri eg hørte bare at an jobba og skjermen var heilt svart og det kom ingen pipelyd. ka kan eg gjør... Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Du kan først prøve å holde inne insert mens du starter opp, evnt. prøve og starte et par tre ganger og se om bios reseter seg. Hvis ikke må ta en clear cmos. Det står forklart i hovedkort manualen hvordan du gjør det. Endret 18. november 2003 av Aeternus Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Eg leita men fant ikkje i hovukort manualen. Har eit MSI K7NForce2 Delta-L hk konne någen forklart koss eg clear cmos Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Her kan du laste ned manual MSI Lenke til kommentar
capy Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Eg leita men fant ikkje i hovukort manualen. Har eit MSI K7NForce2 Delta-L hk konne någen forklart koss eg clear cmos flaks for deg at jeg tilfeldigvis var på hjemmesiden til MSI! ta ut støpselet til pcen. trykk på powerknappen. ta en "clrear c-mos", altså flytt jumperen fra 1-(2) til (2)-3, la den stå der i noen sekunder, så flytter du den tilbake. sett støpselet i pcen igjen og trykk på power knappen. så kan du gå inn i bios og gjøre div. innstillinger. ikke skru på kabinettdøren før alt er som normalt, så slipper du å ta den av og på. fin guide? sant jeg er flink:) Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Takk for hjelpen men dataen slår seg ikkje på sikkelig. Så kansje det er derfor det ikkje hjelper å resette bios Lenke til kommentar
[BiGG] Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Tror ikke 2600+ tåler 200 FSB. Den er vel ødelagt hvis den ikke starter Lenke til kommentar
audun88 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Ta batteriet ut på hk ut i noen minutter, så setter du det inn ijjen. Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: : E det någe mulighet for å få det på garanitien??? Lenke til kommentar
audun88 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Ta batteriet på hk ut i noen minutter, så setter du det inn ijjen. Lenke til kommentar
Leffa01 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg vil påsta at det er tvilsomt at CPU er ødelagt...du må nok resette bios...gjør så her: 1. Skru av pc. 2. Dra ut strømkontakten. 3. Finn Cmos batteri ( nede til høyre...?? ) 4. Ta batteriet forsiktig ut, unngå å ta for mye på det. 5. Ha det ut av ca.5 min. 6. Sett det forsiktig inn igjen. 7. Pass på at jumperen står i posisjon 1-2. 8. Sett inn strømkabelen...osv. Har du prøvd å holde insert knappen inne mens du starter opp maskinen...trykk inn insert og hold den inne før du starter maskinen. Hold den inne mens til du ser boot screen. Lenke til kommentar
[BiGG] Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hvis cpu'en er ødelagt kan du kanskje få det på garantien,det fikk jeg. Hvis du har overklokket får du det ikke hvor bestilte du cpu'en? Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Har jo ikkje overklokka an fekk an i går fra psdata.no. Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Nå e det bekrefta oppbrent... Håpe på det besta med garantien... :grine: Lenke til kommentar
Leffa01 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Har jo ikkje overklokka an fekk an i går fra psdata.no. Du har ikke overklokket den, men satt FSB til 200...da tror jeg nesten du har overklokket den... Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 ja jo kansje. du har et poeng. Har prøvd å sett i ein athlon t-bird 900 virke ikkje fordet. merkeligt!!! Lenke til kommentar
Leffa01 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Vet ikke om du har gjort det, men du må hvertfall resette bios før den t-bird en virker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå