Teria Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 (endret) Hvorfor lader den originale sony-laderen mobilen min (Sony xperia z3c) opp mobilen min betydelig raskere enn en Exibel-lader? Ser ikke noe forskjell på spesifikasjonene. Sony-laderen bruker kanskje to timer, Exibel-laderen bruker rundt 3 timer eller mer. Har selve kabelen noe å si, eller går hastigheten bare på selve laderen? http://www.clasohlson.com/no/Sony-lader/38-5845 og http://www.clasohlson.com/no/Exibel-Micro-USB-lader/38-7211 Endret 3. februar 2016 av Teria Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Jo høyere amp(er) jo raskere lading! Lenke til kommentar
Teria Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 Jo høyere amp(er) jo raskere lading! Men den som lader treigest har jo høyest ampere? 2,4 vs 1,5. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Prøv å bytt kabler. Det kan ha stor innvirking. Så en test på en eller anerkjent side som testet dette. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Kan være kabelen, og det kan også være at exibel laderen enten ikke har motstander mellom signalpinnene eller at den har motstander som ikke støtter maks ladehastighet for din telefon. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 (endret) Dinside.no: Har kabelen noe å si når du skal lade? Man kan måle ladingen med appen Ampere. Endret 3. februar 2016 av Mr D Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Mange telefoner kjenner igjen om du bruker original lader eller ikke. Min M9 er blitt litt hårsår på dette etter oppgradering til 6.0. Og for siste gang, det er ikke antall A på laderen som avgjør hvor fort telefonen lades. Det er det telefonen selv som avgjør gjennom å regulere motstanden inne i telefonen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Dersom både telefon/tablet, kabel og lader støtter Quick Charge-standarden, vil lading skje med høyere spenning enn 5 V. En chip i ladedelen av mobilen snakker med laderen gjennom dataledningene i USB-kabelen, og "bestiller" ønsket spenning og strøm herfra. Med micro-USB kan man lade med inntil 36 W (mot 5 W ved en vanlig lader på 5 V og 1 A), noen som gjør lading mye raskere. Dersom man bruker en lader som ikke støtter dette, og/eller en USB-kabel med kun lading, ikke data, og/eller en telefon som ikke støtter Quick Charge, vil man ikke få utnyttet dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Man kan måle ladingen med appen Ampere. Har prøvd flere Ampere-apper, men ingen funket særlig bra. Endte opp med å kjøpe et USB-multimeter, det funker bedre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 QC, betyr det at spenningen økes eller at mostanden i telefonen settes ned? Min QC-lader fra HTC oppgir 5V og 1,5 A. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Se hvordan det funker her: https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/quick-charge Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Og for siste gang, det er ikke antall A på laderen som avgjør hvor fort telefonen lades. Det er det telefonen selv som avgjør gjennom å regulere motstanden inne i telefonen. Med det forbehold at telefonen ikke kan tvinge laderen til å levere mer strøm enn laderen er designet for ... (Og vice versa, sagt med andre ord enn dine: laderen kan ikke tvinge telefonen til å ta imot mer strøm enn telefonen er villig til å ta i mot.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 (endret) Min QC-lader fra HTC oppgir 5V og 1,5 A. Sjekket på min Z3C nå, den sier "Lader raskt", men viser 5 V og litt over 1 A. Mulig QC virker bare når batteriet lar lavt ladenivå, og min var nesten fulladet. Tester igjen ved neste lading. Fant litt mer her: http://www.pocket-lint.com/news/132825-what-is-quick-charge-2-0-and-why-do-you-need-it: For Quick Charge 2.0 to work you'll need a compatible charger that delivers enough power from the mains. Most chargers are limited to 5V at 1A but Quick Charge 2.0 adapters should be able to support up to 20V at 3A. Endret 4. februar 2016 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Teria Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Oppfølgingsspørsmål: Hvor finner jeg en lader som lader mobilen min raskt? Nå har jeg prøvd iPad-lader (med Sony-kabel), exibel-lader og en annen uoriginal lader, og alle bruker 2,5-3 timer på å lade opp mobilen når den er nede i 20%. Er det vanlig at det tar så lang tid å lade helt opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå