Lungemannen Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Skal kjøpe meg en 360w chieftec psu, men lurer på følgende: Er det sense ledninger på den? Sense ledninger er de tynne ledningene som på noen steder går ned i samme hull som en tykkere ledning i atx kontakten. Tenker da spesielt på en oransj sense ledning (3.3V) Den sitter i hull 11.(1, 11 0g 12 er oransje) Endret 18. november 2003 av Lungemannen Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Det er hvertfall sense på svart ledning(0V), så jeg regner med at det er det på resten også (husker at jeg la merke til at det var det på svart, men gidder ikke åpne kassa nå for å sjekke om det er sense på resten). Når jeg tenker meg om; er ikke sense på alle spenninger en del av ATX-spec'en? Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 sense på 0v? hva skal man med det da? Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Har selv sett disse "sense-ledningene" på andre PSU'er. Men hva er de til? Jeg har en slik PSU på vei i posten, så da kan jeg svare deg.. mvh Peder Schmedling Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Takker... Sense ledningene er til et slags kontrollenhet i PSU. Man kan bruke disse til å voltmodde psuen. På min q-tec har jeg ikke disse, noe som sier litt om kvaliteten. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 sense på 0v? hva skal man med det da? Hmm. Ikke umulig at det var på den blå ledningen istedet for den svarte. (mørkt inni kabet vet du Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 vanligvis står det sense ledning på 3,3volt og muligens 5 og 12 (skjeldent) blå ledning er vel -12 volt (hvis jeg huker rett) og det bruker det ikke å være noe sense (brukes jo ikke av ATX likevel... kun hvis HK har ISA sloter) Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Fikk min PSU idag, det er en Chieftech 360 watts, med en vifte :grine: Kan melde at den ikke har noen sense ledninger Lenke til kommentar
zyp Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 min chieftec psu har en brun sense ledning på en orange ledning ytterst på kontakten... Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 min enlight 230watt (jaja.. nok nå.. slutt å le) har en brun sense ledning på 3,3 voltlinja (orange)... Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå